32 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook weer VOL aan. Krijsen als ze naar bed moet en veel paniek snachts en standaard weer om 5.00-5.30 wakker. Great gelukkig begon het bij ons na de vakantie. Op vakantie sliep ze zo goed, ik voelde me herboren haha. Schijnt de 2 jaar slaapregressie te zijn, ze is wel heeel druk met praten! Hou vol. 💪🏻
2 maanden geleden
Wij hebben precies hetzelfde! Midden in de nacht krijsen en het lukt dan echt niet om het rustig te krijgen. Fles geven werkt ook niet. Om te voorkomen dat.de baby wakker wordt geven we toch toe en nemen hem naar beneden. Maar zelfs dan duurt het heel lang tot hij stopt met huilen en idd uren tot hij slaapt.
Bij ons leggen is niet handig met de baby.
En savonds naar bed ook drama. Hij gaat echt helemaal in paniek krijsen..
En eenmaal beneden gaat hij gewoon chillen of spelen 🙈
"Fijn" dat meerdere hier last van hebben, maar hoop dat het snel weer over is. Zal wel weer slaapregressie zijn of iets.
Hebben al gebroken nachten door de baby dus dit kunnen we even niet gebruiken 🥲
2 maanden geleden
Slaapregessie 2 jaar. Ik wil je wel helpen. Mocht je interesse hebben stuur me een pb. Dan kunnen we nummers uitwisselen word ander een zo lang verhaal hier 😝
2 maanden geleden
En voor vannacht. Heen gaan geen lamp aan. Fluisteren het is midden in de nacht. Jij bent zelfverzekerd of je man. Terug leggen even minuut rugje wrijven of iets waarmee je normaal troost. Niet uit bed halen. Verder geen oogcontact maken dus langs je kindje heen kijken. Had ze die knuffel eerder niet ? Dan deze ook gewoon weg laten. Vooral niet boos worden. Rustig blijven en zorgen ondanks irritatie wat logisch is dat ze fijn kan gaan slapen. Dat alles oke is. Papa en mama gaan ook slapen. Dit gaat echt niet vannacht opgelost zijn!! Maar kalmte en beiden jij en je man hetzelfde doen. Plan ga je aan vast houden. Als ze huilt kan je troosten ook zeker doen maar in bedje laten als dit kan!! Zorgen dat het huilen snel stopt want dit geeft alleen maar stres en zorg ervoor dat je kindje helemaal niet kan slapen. Bij een slaapregessie is het normaal dat ze 1 a 1,5 uur wakker zijn. Hoort erbij. En slaapregessie is inderdaad vaak rond hetzelfde tijstip wakker.
Je kan ook benoemen en dus zachtjes op gedempte toon zeggen. Je werd wakker en kan niet slapen. Dat is niet fijn. Maar ga maar weer lekker liggen dan even troosten aaien over rug of hoofdje en weer weg gaan. Zo lang je kindje niet huilt maar wel wakker is negeren. Bij huilen ga je na 2 minuut heen. Bij slaapregessie kunnen ze ook huilen als ze over gaan naar een ander slaapcyclus wellicht komen jullie dan net binnen ??
Hoeveel slaapt ze op de dag? En wat zijn de slaaptijden?. Rustig blijven.
2 maanden geleden
Die piek bij een slaapregessie zie je vaak bij wk 3.. dat is het ergste. Daarna zal het weer bter worden. Mitje je eraan werkt en de slaaptijden kloppen op de dag.
2 maanden geleden
Het is hier ook drama! Van eerst gewoon weg kunnen leggen en erbij weglopen, nu hysterisch huilen en steeds staan wanneer we de kamer uit gaan.
Gisternacht 3 uur bezig geweest om hem weer in slaap te krijgen.
En daarna om half 4 wakker en niet meer willen slapen. Verschrikkelijk.
Vannacht er een matras naast gelegd. Dit heeft wel geholpen. Bleef hij rustig liggen en konden wij teminste ook weer slapen. Wel weer vroeg wakker om 05.30, maar iig weer iets normaler nacht gehad.
Overdag ook drama met slapen.
Hoop dat dit snel weer normaal wordt.
2 maanden geleden
En voor vannacht. Heen gaan geen lamp aan. Fluisteren het is midden in de n ...
Voor ons is niet uit bed halen helaas geen optie. Hij wordt echt niet rustig als je hem in bed laat liggen en raakt alleen maar meer in " paniek"
Ons zoontje heeft het niet elke nacht. Maar de afgelopen 2 dagen wel. Is toen gelukt om hem vrij snel (binnen 1 uur) weer naar bed te krijgen door het beneden dan zo saai mogelijk te houden (geen lichten aan, geen tv of iets). Toen hij was gekalmeerd mocht ik hem weer aanraken en kon ik hem in slaap wiegen en naar bed brengen.
Slaaptijden zijn normaal tussen 7 en 8 naar bed maar dit weigert hij op het moment.
Net zoals middagslaapje normaal 2 uur, maar nu max 1 uurtje of slaat hij hem helemaal over 🙈
2 maanden geleden
Reactie op Zwill
Het is hier ook drama! Van eerst gewoon weg kunnen leggen en erbij weglopen ...
Oh zo pittig! Hoop dat het snel beter gaat 🤞🏻
Afgelopen nacht 1 uur bezig geweest om hem in bed te krijgen ( hij sliep toen eindelijk om 21 uur). Vervolgens om 00.30 weer wakker en duurde weer 1 uur om hem naar bed te krijgen. Dus is al wat verbetering! En hij slaapt nu nog (maar jongste wel al wakker dus ben er toch uit)
2 maanden geleden
Slaapregressie maar kan ook nachtangst zijn. Mijn dochtertje had dit 2 maanden geleden ook, ineens nachtangsten, helemaal in paniek kei hard huilen, konden geen contact met haar krijgen ook. Het was bijna eng gewoon.
Nu is ze ook meerdere keren per nacht wakker, maar ook echt wakker dat we erheen moeten, afgelopen nacht zelfs weer 3 uur lang wakker en overdag heel veel moeite met in slaap komen tijdens het middagdutje. En maar de hele dag moe roepen. Ja Zoey, dat is mama nu ook🥲😂 Ben echt een zombie. Na 2 jaar nog steeds geen week met doorslapen gehad, het lijkt niet op te houden
2 maanden geleden
Reactie op samvd25
Voor ons is niet uit bed halen helaas geen optie. Hij wordt echt niet rusti ...
Ahhh kan heel goed slaapregessie zijn. Probeer je beetje vast te houden aan het rimte.
Succes
2 maanden geleden
Reactie op JG2
Hier ook weer VOL aan. Krijsen als ze naar bed moet en veel paniek snachts ...
Gelukkig heb je nog kunnen uitrusten op vakantie haha. Hang in there too😭.
2 maanden geleden
Reactie op samvd25
Wij hebben precies hetzelfde! Midden in de nacht krijsen en het lukt dan ec ...
Snap dat dit noggg vermoeiender en pittiger is met een baby erbij. Hoop dat als de slaapregressie voorbij is, de baby wonderbaarlijk ook doorslaapt 😭.
En idd wat je zegt, ze gaat gewoon weer spelen en lachen als ze bij me is.
2 maanden geleden
Reactie op samvd25
Ohja en mijn zoontje poept ook ineens erg veel en heeft daar snel luieruits ...
Hier komen idd ook kiezen door, naja beter alles maar gelijk. Hebben we ‘t maar gehad voor even🤣.
2 maanden geleden
Reactie op Lieke3004
Wij hebben dit al vanaf december 23 😭 ze slaapt elke nacht nu tussen in. I ...
Heeft ze voor december wel ooit in haar eigen bed geslapen dan? Echt pittig he🫤🖤.
2 maanden geleden
Reactie op D1908
Geen tips maar wederom herkenning. En niks helpt. In bed laten, eruit halen ...
Indd, niks hielp. Sinds een paar dagen slapen we samen op zolder zodra ze midden id nacht wakker wordt. T kan even niet anders.
2 maanden geleden
En voor vannacht. Heen gaan geen lamp aan. Fluisteren het is midden in de n ...
Super bedankt voor alle tips!! Ik neem alles mee. In de middag slaapt ze vanaf 13:00u (verschilt soms) en 1,5 uur tot 2 uur max.