12 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb straks 3 kinderen. Oudste 3jaar en 3 mnd, middelste 22mnd en een newborn als deze komf

6 maanden geleden

Mijn kindje is ook 19 maanden en nu bijna 31 weken zwanger. Ik heb echt nergens last van met de zwangerschap, dus klaag ook zeker niet. Wel begin ik steeds meer te vrezen hoe druk ik het ga krijgen straks😅

6 maanden geleden

Ik ben 14 weken zwanger nu. Heb gelukkig alleen last van wat vermoeidheid soms dus vind het prima te doen. Denk dat het straks met een grote buik wat zwaarder gaat worden. Ik denk ook dat het druk gaat worden maar uiteindelijk hebben ze elkaar om mee te spelen en kunnen ze elkaar vermaken hoop ik haha

6 maanden geleden

Hi, Allereerst van harte gefeliciteerd! 🥰 ik herken je angst / stress maar laat me beginnen met je te vertellen dat dit over een jaar als de kleine er alweer even is iets is waarom je zal lachen. (Mij heeft t ook geholpen door naar de oudste te kijken met het idee over hoeveel makkelijker het na een jaar alweer is tov de newbornfase). Hier een kleine man van net 4 mnd en een meid van bijna 19 mnd. Op een week na 15 mnd leeftijdsverschil. Tuurlijk is af en toe aanpoten maar het is ook zo leuk en je gaat echt op in de flow. Het is zo leuk om die kleintjes ook samen te zien. Neem de oudste mee in het proces evt de knuffelpop bij hema met flesje, speen, luierverschoning en kledingverschoning en boekje over grote broer/zus worden. Dat zijn dingen die hier heel goed helpen. Nu komt ze zelfs echt naar ons toegerent als dr broertje moet huilen als zijn speentje is uitgevallen “speen speen” zo van kom, kom helpen baby troosten. Vond zelf vooral de eerste weken weer pittig waarbij je met nachtvoedingen zit en een kleine die ook aandacht nodig heeft. Maar veel gaat ook zoveel makkelijker omdat het al eens hebben meegemaakt dus raakte we ook sneller op de kleine en weer opnieuw op elkaar ingespeeld. Kortom het komt echt goed! ❤️ geniet en liefde heb je echt genoeg voor elk kindje wat erbij komt.

6 maanden geleden

Ik heb een zoontje van 3 en een dochter van 1, ze schelen 2 jaar en 4 dagen. Ik herken je gevoel en het wordt zeker pittig in het begin met alle slaapjes etc. Maar het word ook makkelijker. En als ik kijk naar de band en interactie die ze samen hebben, maakt het me super trots!

6 maanden geleden

Ik ben 22 weken zwanger en de oudste is net wel/niet 2 jaar als ze wordt geboren. Ik ga er vanuit dat het inderdaad druk gaat worden, je zorgt dubbel, dus het wordt er vast niet relaxter op. Kan me er op dit moment alleen totaal niet druk om maken, ik laat het op me af komen! Neemt niet weg dat ik me soms ook afvraag hoe we dit allemaal gaan doen, maar dat kon ik bij de eerste ook niet bedenken van te voren en is ook goed gekomen.

6 maanden geleden

Mijn zoontje is 3 en mijn dochter anderhalf ze schelen ney geen 2 jaar. Nu alweer bijna 29 weken zwanger van nummer 3. Ze zitten kort op elkaar en ik geniet er echt van. Het is soms pittig maar ik ben ervan overtuigd dat dit voor ons de juiste keuze wad.

6 maanden geleden

Bedankt Dames voor jullie berichtjes het heeft me weer motivatie 🙏

6 maanden geleden

Ja zodra onze 2e zoon geboren word is onze 1e zoon net 2 jaar. Ik had dit ook in het begin maar denk dat dit de beste keuze is 💙💙

6 maanden geleden

Bij ons zit er nog minder dan 1,5 jaar tussen en het ging echt helemaal prima tijdens de zwangerschap. Heb mijn dochter gewoon getild en alles met haar gedaan tot de dag dat ik beviel. In het begin na de geboorte is het even wennen maar daar groei je zo in! Weet niet beter en denk zelfs aan een 3e 😝

6 maanden geleden

Momenteel 38 weken zwanger en een peuter rondlopen van 20 maanden. Vooral het begin was best pittig omdat ik tot 18 weken misselijk ben geweest. Dus mijn vriend had toen veel de zorg over onze dochter. En natuurlijk nu de laatste loodjes zijn aangebroken wordt het ook wel zwaarder. Maar ik krijg genoeg hulp van onze ouders, extra kinderopvang en mijn vriend speelt extra veel met haar als we samen vrij zijn. Als zij in de middag gaat slapen ga ik ook naar bed. Tuurlijk zijn sommige dagen zwaar, maar al met al vind ik het erg mee vallen! Succes 🥰

6 maanden geleden

Ik heb 2 kinderen met 23,5 maand verschil. Net geen 2 jaar dus. Ze zijn nu 3,5 en 1,5 jaar. Ik kan helaas alleen maar zeggen dat het druk is. Ik vond vooral de babyperiode best druk met een newborn en een peuter. Zeker omdat ze allebei een totaal ander ritme hadden. Hoe ouder ze worden hoe leuker en makkelijker. Ze vermaken elkaar veel. Ik ben stay at home mom, het is onwijs druk, maar mijn hart ontploft van liefde als ik ze samen zie. En vind het leeftijdsverschil juist echt fantastisch zo. Ze hebben veel aan elkaar en kunnen heel leuk samen spelen. Met betrekking tot de zwangerschap vond ik de 2e zwangerschap wel zwaarder dan de 1e. Juist omdat je minder rust kan nemen, omdat je al een kind hebt rondlopen. Gewoon rust nemen wanneer het mogelijk is en je kind aan het rusten is, regelmatig even hulp inschakelen van partner of familie/vrienden. Hier komt iig geen 3e.