20 Reacties
6 maanden geleden
Misschien dat white noise nog fijn is? Dat werkt hier ook heel goed😊 en bij het ritueel borstel ik ook altijd zijn haartjes (het zijn er niet veel maar voor het idee) met een beetje babyolie wat ik dan van te voren op zijn hoofdje smeer. Hier wordt hij helemaal zen van/ je ziet hem genieten. Wie weet heb je er wat aan😊
6 maanden geleden
Reactie op mvanierland
Misschien dat white noise nog fijn is? Dat werkt hier ook heel goed😊 en bi ...
Dat borstelen die ik trouwens enkel bij avondritueel ;)
6 maanden geleden
Heeft je baby dit altijd al gehad?
Ik herken dit heel erg. Onze baby van bijna 7 maand is nog nooit zonder herrie / huilen in slaap gevallen. Ja in de kraamweek alleen. Het lijkt wel of ze het nodig heeft om te ontladen van wat ze allemaal heeft meegemaakt. En wanneer er bepaalde ontwikkelingen zijn, tandjes of andere dingen, is het nog een stuk erger. Vanmorgen 30 minuten bezig geweest tot ze in slaap viel (vervolgens 29 minuten geslapen, wat een moeite 😅) en vanavond voor de tweede keer op rij 40 minuten bezig geweest. En echt veel overstuur.
En we hebben werkelijk alles geprobeerd. We hebben ritme en rituelen, white noise, alles….
Zal vast ooit ophouden 😊
6 maanden geleden
Een knuffel? Die hem/haar misschien kan troosten en nabijheid bieden?
6 maanden geleden
Reactie op Anouklu
Orginele tip maar geen succes 😹 meneer wil zelf de borstel in de hand - mo ...
Owww jammer! Was het proberen waard😅
6 maanden geleden
Wij hebben dit nu ook, soms zelfs echt paniek. Maar hier is het echt verlatingsangst. Wanneer mijn man haar op bed legt, is het veel minder. En als ik haar breng dan probeer ik even weg te lopen. Als het een paniek huiltje is dan ga ik even naast haar zitten met mijn hand op haar hoofdje en valt ze rustig in slaap. Als het gewoon wat jengelen is, dan laat ik het even en lukt het haar vaak zelf goed. Maar anders dus even erbij zitten. Ik hoop dat na de verlatingsangst weer af te bouwen volgens de chair methode. Voor nu vind ik het fijn dat dit werkt! En het is dus niet eens iedere keer nodig. Vaak alleen als ze echt heel moe is, of einde dag.
6 maanden geleden
Ben je bekend met het Nunki lakentje? Vindt ons zoontje heel prettig om rustig mee in slaap te vallen
6 maanden geleden
Onze oudste had het ook. Ze heeft dit de eerste 10 maanden elk slaapje gedaan. 10-15 minuten jengelen en huilen, niets hielp. Knuffelen werkte averechts, een knuffeldoekje had ze.. alles geprobeerd. We zetten gewoon de eerste 10 minuten de babyfoon uit😬 Na 10 maanden was t spontaan weg.
2 maanden geleden
Hier momenteel ook het geval. Ze is 11 maand. De maanden hiervoor nooit last van gehad. Vorige maand wel met tandjes.
Vorige week sliep ze goed in, maar werd ze wakker na 1 a 1,5 uur.. nu is inslapen weer lastig. Doen wel vast ritueel. Maar zijn echt zoekend. Wel of niet laten huilen, wel niet eruit ... weg gaan het zien. Hopelijk een fase