48 Reacties

5 maanden geleden

Ons zoontje zit nog niet zelfstandig, dus mag ook nog niet op de fiets. Wij hebben een fietskar met een babyzitje, dus we fietsen wel al langere tijd :) Maar als hij echt goed zelfstandig kan zitten, zal hij ook voor op de fiets gaan

5 maanden geleden

Ben ik ook wel benieuwd naar! Gister een besteld. Wat wordt er verstaan onder zelfstandig zitten? Echt van knieen zelf naar zitstand of als hij zit dat hij zichzelf goed rechtop kan houden?

5 maanden geleden

Wat een leuk topic, ben hier zelf nu ook mee bezig! Kan dit op elke fiets of zijn er bepaalde fietsen die hier handig voor zijn?

5 maanden geleden

Reactie op bennibenni00

Ben ik ook wel benieuwd naar! Gister een besteld. Wat wordt er verstaan ond ...
Ik denk dat laatste, want het gaaf geloof ik om dat het nekje sterk genoeg is. Maar als iemand dit weet hoor ik het ook graag 馃槍

5 maanden geleden

Reactie op ldcp

Wat een leuk topic, ben hier zelf nu ook mee bezig! Kan dit op elke fiets o ...
Leuk! Op sommige fietsen met een licht frame kan het geloof ik niet. Verder nog geen verstand van, ook benieuwd naar idd!

5 maanden geleden

Jaaa wij zijn al van start met zitje voor op de fiets! Ze vindt het geweldig, zingend door Amsterdam, geeft me heel veel vrijheid. Ze gaat nog niet vanzelf van liggen naar zitten maar zit zo mega stabiel al meer dan een maand dat we er voor gingen. Ik doe nog niet hele lange ritten en wel voorzichtig uiteraard over hobbels etc

5 maanden geleden

Aah ik kijk er ook zo naar uit!! Mijn zoontje kan nu zelf tot zit komen sinds een paar dagen. Ik verwacht het zitje dinsdag in huis dus dan gaan we van start 鉂わ笍

5 maanden geleden

Wij doen het wel al 馃檲 Mijn man heeft een hoge management functie en is de afgelopen maand degene geweest die onze meiden bracht en ophaalde. Dat deed hij met de auto waardoor hij elke keer later op werk en eerder weg ging. Nu ik de eerste maand werken weer achter de rug heb wil ik ze ook brengen en/of ophalen en aangezien ik niet de auto heb (woon op 18 min fietsen van mn werk) breng ik ze weleens met de trein. Mn jongste is 7 maanden, kan nog niet zelfstandig rechtop zitten maar kon al vroeg haar nek overeind houden. Ik ga ook bewust een stuk langzamer ondanks ik een elektrische fiets heb. En heel rustig over hobbels etc. Tot nu toe gaat het prima. Ik doe er wel 2x zo lang over maar alsnog is het sneller dan lopen en kan ik meteen door naar werk of naar waar ik ook moet zijn.

5 maanden geleden

Reactie op bennibenni00

Ben ik ook wel benieuwd naar! Gister een besteld. Wat wordt er verstaan ond ...
Echt zelfstandig naar zit hoor! Zou er niet eerder aan beginnen hoe leuk/makkelijk ook.

5 maanden geleden

Reactie op ldcp

Wat een leuk topic, ben hier zelf nu ook mee bezig! Kan dit op elke fiets o ...
De afstand tussen je zadel en je stuur moet groot genoeg zijn 茅n op het frame bij je stuur moet een speciaal deel zitten waar het fietszitje aan vastgemaakt kam worden. Je kan eens langsgaan bij jou plaatselijke fietsenmaker om te laten controleren of jouw fiets geschikt is.

5 maanden geleden

Toevallig heb ik onze dochter vrijdag voor het eerst op de fiets gezet en zijn we een blokje om gaan fietsen. Om te fietsen moeten ze zelfstandig tot zit kunnen komen vanwege de sterkte van de rug en nek, onze dochter doet dat nu een week of twee. Ze vond het fantastisch 馃ぉ

5 maanden geleden

Doen jullie de kleine een helm op?

5 maanden geleden

Reactie op bennibenni00

Ik denk het niet. Wellicht wel als ze zelf leert fietsen. Jij?

5 maanden geleden

Reactie op bennibenni00

Wij gaan dat wel doen, maar komt ook omdat we in Amsterdam wonen en de scooters/elektrische fietsen/fatbikes van links en rechts voorbij sjezen 馃槵馃檲

5 maanden geleden

Reactie op bennibenni00

Yes wij hebben een mooi klein helmpje op!

5 maanden geleden

Vorige week een nieuwe mama fiets gekocht 馃槏 heerlijk om samen te fietsen en hij vind het zelf ook helemaal geweldig!!

5 maanden geleden

Reactie op xjippiex

Vorige week een nieuwe mama fiets gekocht 馃槏 heerlijk om samen te fietsen e ...
Wat heerlijk 馃槏 zo鈥檔 leuke foto ook

5 maanden geleden

Wij twijfelen heel erg... Ze kan wel zitten, ook iets een duwtje opvangen maar net niet zelfstandig naar zithouding gaan. Wel ging ze vandaag in haar bedje omhoogtrekken aan de spijlen waardoor ze ineens stond! Ergens lijkt het me dan dat ze al wel sterk genoeg is? Lastig hoor...馃槄 Het zal bij ons gaan om 1 km heen en 1 km terug iedere dag van en naar school.. zou enorm schelen als we op de fiets kunnen..

4 maanden geleden

Reactie op Mrs01

Wij twijfelen heel erg... Ze kan wel zitten, ook iets een duwtje opvangen m ...
Inmiddels al geprobeerd? Ben benieuwd! Hier hetzelfde verhaal. Binnenkort komt de fiets binnen, dus wil het zeker eens gaan proberen

4 maanden geleden

Yes! Inmiddels kan hij al een hele tijd stevig zitten maar ik heb gewacht tot hij ook goed zelfstandig zelf kon gaan zitten vanuit ligt. Afgelopen weer voor het eerst gefietst, heerlijk!!!