1460 Reacties

VRIEND

5 maanden geleden

@ ms19. Nog niet gestart, maar lijkt me normaal denk.ik?

5 maanden geleden

Is idd wel normaal denk ik. Hier denk ik na het boertje en een beetje melk teruggeven steeds dat het dan nu wel veilig moet zijn. Maar zodra hij dan in zijn bedje ligt komt er weer een golf melk. Het lijkt sowieso vaak meer dan het is.

5 maanden geleden

Iemand tips om je baby poepluier te bevorderen. Die van mij heeft al 6 dagen geen poepluier gehad 🤧

5 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Iemand tips om je baby poepluier te bevorderen. Die van mij heeft al 6 dage ...
Ja het mag volgens mij zelfs 10 dagen duren met borstvoeding. Trek wel aan de bel als je het idee hebt dat je kindje er heel veel last van heeft.

5 maanden geleden

Sinds een weekje heb ik de handsfree dubbele borstkolf van Vulpes. Daarvoor had ik een elektrische dubbele kolf van medela geleend van een vriendin (niet handsfree). Ik merk dat ik met die van Vulpes een stuk minder melk afkolf dan met die van Medela. Eerst kolfde ik in ongeveer een kwartier 100-120 ml af, en nu is dat nog geen 50 ml in een half uur. Mijn borsten zijn daarna nog niet leeg. Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe. Ik heb verschillende maten van schilden geprobeerd en maak hem steeds grondig schoon nadat ik hem gebruikt heb. Heeft iemand misschien dezelfde ervaring en/of tips?

5 maanden geleden

Reactie op Yagir

Is idd wel normaal denk ik. Hier denk ik na het boertje en een beetje melk ...
Dankjewel voor je reactie en @chefke ook! Ik heb vaak precies hetzelfde, dan denk je nu is het safe en komt er alsnog wat. En als je een keer te moe bent om een tijdje rechtop te houden na het voeden, dan gaat het soms opeens wel goed 😅 geen peil op te trekken. De herkenning is fijn, denk dat alle baby’s van een paar weken oud nog hun spijsvertering moeten ontwikkelen. Het spugen na het flesje zal daar ook mee te maken hebben, er komt dan natuurlijk best veel in een keer binnen. Gelukkig kunnen we nog even oefenen met de fles voor ik weer moet werken…

5 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Iemand tips om je baby poepluier te bevorderen. Die van mij heeft al 6 dage ...
Als je kindje er veel last van heeft (had mijn eerste kindje) kun je evt even vragen bij het cb of de huisarts. Wij hebben toen lactulose gegeven, dat hielp bij ons goed. Als je kindje er geen last van heeft, gewoon afwachten. Bij bv mag je kind weinig poepen.

5 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Iemand tips om je baby poepluier te bevorderen. Die van mij heeft al 6 dage ...
Bij m’n zoontje was dit nomaal! Die poepte maar eens per 10 dagen. Ideaal hoor!! 🫣 hij had er ook geen last van verder. Hij werd wel snel behoorlijk dik… geen idee of dat eraan gerelateerd was

5 maanden geleden

Reactie op Besje87

Bij m’n zoontje was dit nomaal! Die poepte maar eens per 10 dagen. Ideaal h ...
Die van mij had afgelopen 2 nachten veel kast van krampjes. Maar vandaag had ze gelukkig wel 2 poepluiers gemaakt. Dat zal vast opluchten Haha. Ja die van mij begint ook erg mollig te worden. Alleen maar leuk🥰

5 maanden geleden

Stel ik wil binnenkort een avondje uit en ga aan de sterke drank. Ik heb geen idee hoeveel te drinken. Dus geen wijn of bier wat overal te lezen staat. Hoelang moet ik afkolven en weggooien?

5 maanden geleden

Hallo iedereen, een vraagje voor advies. Dochter is nu 5 weken en borstvoeding gaat op en af. Nu de laatste dagen, week blijft het elke keer minder gaan. Ze drinkt heel onrustig of valt in slaap (onrustig = af en aanhappen en het lukt uiteindelijk niet om te drinken) en ik kolf terug bij om via flesje te geven. Nu het zo vaak nodig is ben ik door mijjnvoorraad heen en moet ik af en toe poeder bijgeven. Ik merk dat mijn productie naar beneden gaat. Ik heb een lactatiedeskundige maar ze kan me jiet heel snel inboeken. In tussentijs wou ik dus even iets posten hier, mss gekijkaardige ervaringen? Ik ben moe en word er wat moedeloos van. Tussendoor kolven is ook niet top, eant dan wil ze soms ineens drinken als ik toevallig net gekolft heb, dus dan zijn mijn borsten leeg..:/

5 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Stel ik wil binnenkort een avondje uit en ga aan de sterke drank. Ik heb ge ...
Een snelle Google search zegt dit. Een standaardglas is dus bier of wijn. Sterke drank zul je even zelf moeten berekenen aangezien er mega veel verschil tussen drank zit

5 maanden geleden

Reactie op RaVe

Hallo iedereen, een vraagje voor advies. Dochter is nu 5 weken en borstvoed ...
Ik moest powerkolven om mijn productie op te krikken. Maar dat was wel op advies van lactatie deskundige. Zou dat niet zomaar even zelf doen. Wel heb ik in het begin na elke x aanhallen gekolfd omdat het leek alsof hij niet genoeg binnen kreeg en zo had ik dus steeds een klein beetje afgekolfde melk voor flesje als bleek dat hij nog honger had. Je borsten zijn nooit helemaal leeg, ze maken constant melk aan dus je kan altijd aanleggen als je kleine dat wil 🤗

5 maanden geleden

Reactie op esmee11

Sinds een weekje heb ik de handsfree dubbele borstkolf van Vulpes. Daarvoor ...
Ik heb ook de dubbele van vulpes en kolf juist meer af in kortere tijd. Hij begint bij mij met 2 min massage, daardoor komt (denk ik) de melk goed op gang. Doe jij dit ook? Misschien de zuigkracht nog iets omhoog?

5 maanden geleden

Reactie op RaVe

Hallo iedereen, een vraagje voor advies. Dochter is nu 5 weken en borstvoed ...
Ik zou een andere lactatiekundige inschakelen! Toen ik er een nodig had heb ik er een paar gebeld. Sommigen konden pas na een week en uiteindelijk iemand gevonden die dezelfde dag nog langs kon komen.

5 maanden geleden

Reactie op RaVe

Hallo iedereen, een vraagje voor advies. Dochter is nu 5 weken en borstvoed ...
Misschien kunnen ze je nog van tips voorzien bij La Leche League. Bel een van de vrijwilligers eens op borstvoeding.nl Ze hebben mij van advies voorzien toen ik verstopte melkklier had.

5 maanden geleden

Mijn dochter is vandaag precies 5 weken oud en ik geef volledig borstvoeding. Ik was nog af en toe aan het vloeien en dat lijkt nu over te zijn gegaan in een menstruatie. Iemand van jullie daar al ervaring mee? Als ik google zou het kunnen dat de productie wat omlaag gaat. De kleine lijkt ook wat sneller te komen. Zo liet ze er eerst 3 uur tussen, nu komt ze vaak na 2 uur. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

5 maanden geleden

Ons zoontje is nu 7 weken oud en had tot vandaag slechts één keer een mondje terug gegeven. Vandaag spuugd hij opeens na elke voeding een teug terug... Iemand enig idee hoe dit kan?? Mijn rechter borst lekte ook flink na een voeding. Kan mijn productie opeens te veel zijn ofzo?

5 maanden geleden

Mijn kleine jongen heeft vanavond weer last van krampjes. Ze waren al een hele tijd weg maar nu ineens weer terug. Hij hangt nu al een uur aan de borst (voor troost denk ik). Kan dit kwaad voor de productie? Ziekenhuis, lactatie deskundige en cb zeiden allemaal dat het niet verstandig is om toe te laten omdat hij dat dan misschien elke keer wil (en das nou ook weer niet de bedoeling). Maar voor even, kan dat kwaad?

5 maanden geleden

Reactie op metalharpey

Mijn kleine jongen heeft vanavond weer last van krampjes. Ze waren al een ...
Nee joh, kan volgens mij geen kwaad. De borst is niet alleen voeding maar ook troost. Hier ook een meisje dat graag aan de borst wil als ze zich niet lekker voelt. Alleen ze baalt dan vaak dat er zo veel melk uitkomt 😅 ik los dat soms op door haar tegen de borst te houden maar te laten zuigen op een speentje. Krampjes kunnen ook erger worden door heel veel melk, dus misschien is dat voor jou ook een optie? Maar ik zou vooral lekker doen wat goed voelt...