20 Reacties

7 maanden geleden

We hebben ook een alerte baby maar met slapen in de wandelwagen gaat het inmiddels goed. Was je al bij een osteopaat of bij een fysiotherapeut? Onze had erg spanning in zijn ruggetje en het gaat sinds de massages veel beter. In de autostoel zit en slaapt hij maar als ie op de co driver stoel zit en naar kinderliedjes luistert en mama gek doet 🤣 In de eerste maanden durfde ik niet naar buiten met hem. En deze week alleen in de vliegtuig met hem. Het was voor mij een verrassing dat het goed ging.

7 maanden geleden

Reactie op krs13

We hebben ook een alerte baby maar met slapen in de wandelwagen gaat het in ...
Ah wat fijn dat het zo goed gaat! Ja hebben osteopaat, fysio, kinderarts gehad. Ook preverbaal logopedist voor het eten. Ze loopt cognitief nogal voor, en blijft prikkels in zich opnemen. Zeker wanneer ze te lang wakker is, gaat het inslapen helemaal moeilijk. Onze oudste had dit ook wel, maar niet zo extreem als dit kleine meisje. Ik heb nu een soort UV hoes voor de wagen besteld, waardoor ik hem op een veilige manier kan afschermen. Maar meestal wordt ze dan boos als ze niet meer kan kijken.. 😅 Als ze wel kan kijken, kan ze uren blijven observeren en vechten tegen slaap

7 maanden geleden

Houdt je de wakkertijd aan? En dan naar de donkere slaapkamer? Die van ons is een slaapverwijgerer en alleen in slaap vallen lukt niet. Donkere kamer, witte ruis en veel wiegen , soms een liedje. Ik voel met je hoe frustrerend het is als de baby niet wil slapen. 🙈 Fysio zegt geen spanning?

7 maanden geleden

Reactie op krs13

Houdt je de wakkertijd aan? En dan naar de donkere slaapkamer? Die van ons ...
Ah ik voel helemaal mee met je frustratie! De sprong en slaapregressie waren echt pittig. Maar nu gaat het steeds beter. Ben inderdaad al mega strikt met wakkertijden haha. Dat werkte bij oudste ook goed. En als ik die goed aan houd, dan gaat ze thuis nu echt goed slapen. En nu zelfs ook weer klaarwakker weg leggen. Wel vereiste dat slaapkamer pikdonker is. Vind het ergens niet eens zo erg, ben al blij dat ze goed slaapt, al is het alleen maar in bed. Maar ik vind het zo sneu voor mijn peuter. Ik kan bijna nergens echt heen.

7 maanden geleden

Klinkt wel bekend hoor. Hier ook een die hyper alert is en weigert te slapen. Zelfs in zn eigen bedje (wakkertijden aanhouden helpt niet) 🤷‍♀️ hij gaat dan maar wat liggen spelen. Het enige slaapje wat hij nu wel goed pakt is smorgens. Daarna trekt hij bijna 10 uur door aan 1 stuk. Hij wil gewoon alles zien en doen en niet slapen 🤷‍♀️ ik probeer hem wel weg te leggen elke keer, half uurtje en dan maar weer eruit... Soms slaapt hij wel. Zijn al bij osteopaat geweest die kon niks vinden 🤷‍♀️ achja ik doe gewoon mn ding en dat betekent dus ook erop uit gaan met hem. Dan slaapt hij maar niet. Snachts en smorgens gaat het wel goed 🤷‍♀️

7 maanden geleden

Heel herkenbaar op het moment. Onze dame was overdag best een goede slaper. Maar nu sinds ze 5 maanden is, is het drama. Inderdaad is het een heel alerte dame. Ogen volgen je overal heen en schrikt erg snel. Ze wil nu snachts zelfs niet meer zelf in slaap vallen en moet tussen ons in of op de borst slapen.. erg pittig! Soms vraag ik me af of ze juist te veel of te weinig prikkels krijgt..

7 maanden geleden

Hier ook een erg alerte baby. Hij is nu bijna 6 maanden en kunnen eigenlijk pas sinds een maand met hem er op uit. Daarvoor wou hij niet in de maxi Cosi, wandelwagen of auto. Het was alleen maar huilen en niet slapen waardoor wij voor ons gevoel opgesloten zaten.. Sliep ook alleen maar bij mij in de draagzak. Alles willen zien 😅 Nu gaat het nog steeds moeizaam en is het altijd een gok of hij er zin in heeft of niet. De ene keer is het alleen maar huilen en de andere keer lukt het om in de maxi Cosi in slaap te vallen. Wat voor ons heeft geholpen is de voetenzak in de maxi Cosi, daardoor zat hij krap en geborgen waardoor hij ging toegeven aan zijn slaap maar dan moeten we dit wel plannen om weg te gaan exact wanneer hij eigenlijk moet slapen. Sinds kort werkt het ook voor ons om hem af te leiden met muziek (classical music for babies) dan focust hij zich daar op en minder op alles wat hij ziet. Dit spelen we dan of af in de auto of wanneer ik hem in de draagzak heb, waardoor makkelijker in slaap! Een zonnehoedje doe ik vaak bij hem op buiten, ziet hij iets minder.. zonnebril kan misschien ook werken ? Wanneer we bijvoorbeeld naar winkels gaan geven we hem een flesje direct voor we weggaan na zijn slaap. Willen we iets verder weg dan plannen we het weggaan wanneer hij moet slapen, hier moet ik wel bij zeggen dat het niet altijd werkt.. ik neem nu ook altijd de draagzak mee om af te kunnen wisselen als het niet meer gaat. Ook hebben we het zitgedeelte eerder al op de wandelwagen gezet, nu kan hij meer zien. Wisselen we ook vaak af met de maxi Cosi 😅 Verder heb ik niet echt tips.. slapen in de nacht gaat goed alleen overdag altijd moeilijk en niet op eigen bed.. het blijft zoeken 👀

7 maanden geleden

Wij hebben laatst uitgevonden dat het helpt om de draagzak mee te nemen en die aan te doen als we haar in de wieg leggen op het moment dat haar wakkertijd voorbij is.

7 maanden geleden

Als het in de draagzak wel werkt als je op stap gaat, dan zou ik dat gewoon blijven doen (mits dat fysiek kan natuurlijk). Ik heb onze oudste tot 1 jaar ook meestal in de draagdoek gehad als we op stap gingen.

7 maanden geleden

Herkenbaar, maar hier gaat het gelukkig beter de laatste maand.. we merken dat ons zoontje externe prikkels beter aan lijkt te kunnen sinds we gestopt zijn met koemelk (hypothese: door onrust in z'n buikje raakte hij sneller overstuur van externe prikkels). Hij maakt korte slaapjes.. op stap en zeker in een drukke omgeving klem ik hem in mijn armen, buik tegen buik en een hydrofiele doek over z'n hoofd. Hij is dan even boos en huilt even. Staand wiegen en als hij slaapt kan ik zitten. Misschien helpt dat icm de draagdoek; een hydrofiele doek over de ogen zodat je dochter niks ziet?

5 dagen geleden

Hoe gaat het nu met jullie alerte kindjes? Hier nog steeds een hele alerte dreumes. Ik ben erg zoekende in een manier vinden om haar tot rust te krijgen. Ze staat altijd aan, erg schrikkerig en slapen is altijd een struggelt geweest. Ik las iets over koemelk gevoeligheid en daardoor onrustig, dat ga ik ook maar eens proberen. Verder nog tips die bij jullie goed gewerkt hebben? (Osteopaat zijn we al een paar keer geweest. Dat helpt maar is niet dè oplossing hier)

5 dagen geleden

Reactie op Lynnnnnn

Hoe gaat het nu met jullie alerte kindjes? Hier nog steeds een hele alerte ...
Nou, voor het middagdutje is het even een kwartiertje over het bed draaien en energie kwijtraken. Daarna is het een beetje makkelijker met in slaap vallen. S avonds hebben we Zazu Henri die met vogels en muziek hem rustig maakt. Af en toe helpt ook een knuffel. Maar momenteel hebben wij weer een fase, da gaat het wat moeilijker. Hoort erbij 🫣

5 dagen geleden

Reactie op Lynnnnnn

Die van ons is een heel stuk rustiger geworden, was een fase denk ik. Hij heeft nog wel echt overal interesse in en de aandachts span van een muis maar oke 🤣

5 dagen geleden

Reactie op metalharpey

Die van ons is een heel stuk rustiger geworden, was een fase denk ik. Hij ...
😃 ja en lopen leren brengt ook wat onrust

5 dagen geleden

Reactie op Lynnnnnn

Hier gaat het echt veel beter sinds we over zijn op 1 slaapje. Nu nooit meer strijd om hem te laten slapen.. wel moet de lamp op de gang uit zijn anders gaat hij wijzen die die die en wordt hij boos 🤣.. maar zelfs slapen in de wandelwagen gaat nu super goed met maar 1 dutje.. we wilden hem blijkbaar te graag laten slapen terwijl hij nog helemaal niet moe was.. dus kijk vooral ook naar je kindje ipv schema’s !! Hier dus al vanaf 10 maanden op 1 dutje 😴

4 dagen geleden

Fijn dat er ook al wat oplossingen zijn gevonden of dat het vanzelf wat beter is gegaan! Hier gaat het overdag heel goed. Overdag slapen ook prima. Duidelijkere signalen dan als baby, dus dat maakt het makkelijker. Maar vooral de nachten zijn drama. Heeeeel vaak wakker. En ik vind haar overdag wel heel alert, staat altijd aan en heel schrikkerig. Dus ik gun het haar overdag ook om wat meer rust te voelen

4 dagen geleden

Reactie op Lynnnnnn

Fijn dat er ook al wat oplossingen zijn gevonden of dat het vanzelf wat bet ...
Hier is tot rust komen echt in de wandelwagen. Zeker met het koude weer lekker ingepakt en wandelen. Of in bad of als je geen bad hebt in de douche en dan tegen je aan houden dan komt hij hier echt tot rust. En anders wellicht draag zak? Hier is hij ook echt altijd actief of wil op de arm en dan het huis door . Heel erg verlatingsangst momenteel 😮‍💨.. En met slapen gaat hij ook van druk bijv wijzen naar ineens ogen dicht en slapen 😅

3 dagen geleden

Hier ook, maar wij gaan gewoon. En als.hij echt heel heel moe is, slaapt hij in de auto op de weg terug. Wij zijn afgelopen zomer met de auto naar zuid Frankrijk gereden. Ook een uitdaging met een baby die zo goed als niet geslapen had. Maar toch wel gelukt:)

3 dagen geleden

Hier ook een erg alert kind die nooit in de kinderwagen sliep. Wat bij mij werkte was haar altijd naar voren gericht dragen zodat zij juist veel kon zien en naar je toe draaien wanneer het echt tijd was om te slapen. Dat lukte dan als ik ging stofzuigen of gewoon bleef wandelen. Mijn ervaring met een alert kind is juist uitputten met prikkels! Ze sliep vreselijk bij “saaie” dagen, dat brein goed stimuleren dus!

3 dagen geleden

Reactie op MariaJane

Hier ook een erg alert kind die nooit in de kinderwagen sliep. Wat bij mij ...
In de draagzak dragen bedoel ik naar voren gericht en naar je toe om te slapen ook in de draagzak!