26 Reacties

3 maanden geleden

Eerste slaapje proberen te rekken na 09:00. Dan heb je echt een paar dagen een chaggie baby maar het werkte wel!! Wij hadden zit ook en hij zag zijn eerste slaapje als verlenging van de nacht. Bij ons werkte dit! Geen idee of dit bij jullie ook werkt natuurlijk… Succes 😘

3 maanden geleden

Reactie op beauuuuuxx

Eerste slaapje proberen te rekken na 09:00. Dan heb je echt een paar dagen ...
Ah ja, kan het proberen! Het is alleen al lastig om haar wakker te houden tot 08:15.. 😅

3 maanden geleden

Wij hebben het nu sinds 4 dagen ook ineens. Stipt 04.30 wakker. Niet meer in slaap te krijgen. Ik vermoed dat het met ontwikkeling te maken heeft want ze gaat bijna kruipen. Ik laat het schema nu juist wat los en volg haar. Ze ligt nu ook alweer vanaf 07.55 te slapen. En ik laat haar maar liggen want ik weet van mijn 1e dochter dat dit gewoon een fase is. Je moet er even doorheen, maar is niet leuk inderdaad.

3 maanden geleden

Mijn kleine had dit toen ook echt dagen achter elkaar. Heb er toen aan toegegeveb en nu slaapt ze weer tot 8 uur. Het is erg vermoeiend naar houdt vol💝

3 maanden geleden

Bij ons is het vooral ons kindje volgen en jezelf eraan blijven herinneren dat alles een fase is. Wat betreft jouw vermoeidheid kun je maar 1 ding doen en dat is om 19:00 uur ook naar bed gaan tegelijk met je dochter. Doen wij ook regelmatig en dat scheelt een hoop de volgende dag.

3 maanden geleden

Reactie op LisaT1998

Ah ja, kan het proberen! Het is alleen al lastig om haar wakker te houden t ...
Wij hebben die van ons toen een paar keer om 7u weer op bed gelegd voor een powernap van 20 minuten. Daarna kon hij het wel volhouden tot ongeveer 9u. Werkt ook niet voor iedereen hoor, maar hier heeft het wel geholpen.

3 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

Bij ons is het vooral ons kindje volgen en jezelf eraan blijven herinneren ...
Klopt! Zo vroeg naar bed gaan doen wij ook het liefste iedere dag, maar kan natuurlijk niet altijd haha!

3 maanden geleden

Super herkenbaar, wij hebben ook maanden lang dit gehad. Tussen 4 en 5 was meneer gewoon klaarwakker. Misschien voor jullie goed om uit te sluiten of het geen regressie is? hier was dat niet. Wij hebben een slaapcoach in de arm genomen omdat wij er met alle tips niet uit kwamen. Vóór 9u een ochtenddut kan prima, als je alleen maar gaat lopen rekken ga je juist oververmoeidheid creëren wat juist vroeg wakker worden in stand kan houden. Hier is uiteindelijk gebleken dat een bedtijd van 19u te vroeg is voor hem, wij zitten nu tussen 20u en 20.30u en nu is hij vaak rond 7.30/8u wakker. Wat je zou kunnen doen: 4.30u wakker -> proberen een fles, licht en prikkels zolang mogelijk uit te stellen (heel lastig.. i know) 6.30 30 minuten powernap en echt 7u wakker maken. En vanaf die 7 uur her 2-3-4 ritme gaan aanhouden om uiteindelijk op een latere bedtijd uit te komen.

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Super herkenbaar, wij hebben ook maanden lang dit gehad. Tussen 4 en 5 was ...
Wat een tips! Ik ga dit ook proberen!🤭🤗

3 maanden geleden

Oja en verwacht niet meteen verschil! Duurt minstens een week voordat een baby een nieuw ritme aanwent

3 maanden geleden

Wij hebben dit een paar maanden gehad en ineens was het voorbij!

3 maanden geleden

Reactie op LisaT1998

Ah ja, kan het proberen! Het is alleen al lastig om haar wakker te houden t ...
Slaapjes rekken is juist niet goed….

3 maanden geleden

Eigenlijk denk ik dat je niks verkeerds doet. Enige war eventueel zou kunnen helpen is white noise en zo donker mogelijk houden in de kamer. En als ze niet huilt er niet uithalen. En dan 6 uur als minimum aanhouden. En natuurlijk lekker veel buitenlucht overdag.

3 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Eigenlijk denk ik dat je niks verkeerds doet. Enige war eventueel zou kunne ...
Hi, dankje! Het is echt pikdonker op haar kamer (hebben rolluiken) en white noise hebbem we ook aanstaan.. ik hoop dat het een fase is.. vandaag weer 04:50 wakker helaas. 😔

3 maanden geleden

Reactie op LisaT1998

Hi, dankje! Het is echt pikdonker op haar kamer (hebben rolluiken) en white ...
Ik hoor de onze ook altijd wakker worden rond die tijd, maar die slaapt dan na 10 minuten weer verder. Maar onze 2 oudsten duurde de 5 uur wakker worden fase wel heel lang. Ergens denk ik dat je er dus ook geluk mee moet hebben. Heel internet staat er ook vol mee als je googelt 😉. Ik heb me toen rot gegoogeld en te veel geld uitgegeven aan boeken, maar uiteindelijk hielp niks en moest ik gewoon geduld hebben.

3 maanden geleden

Hoe warm is het op de slaapkamer? Hier begint de dag de laatste dagen ook al in 5/6 uur, terwijl het daarvoor eerder 7/8 uur was. Ik heb het idee dat het (deels) door de warmte komt.

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Super herkenbaar, wij hebben ook maanden lang dit gehad. Tussen 4 en 5 was ...
Omdat hij om 05.30 a 05.45 wakker wordt, is om 6.30 voor een powernap niet haalbaar helaas, want dan is hij gewoon nog wakker/nog niet moe.. Oww ik weet het ff nietmeer, het lukt me zo ook totaal niet om er een ritme in te krijgen qua dutjes en bedtijd savonds🫠 en ik ben doodop van het al maanden vroeg wakker worden en om 6uur de dag starten..😴

3 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Omdat hij om 05.30 a 05.45 wakker wordt, is om 6.30 voor een powernap niet ...
Stuur me even een berichtje dan geef ik mijn nummer even!

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Stuur me even een berichtje dan geef ik mijn nummer even!
Ga ik doen! Nu viel hij vanochtend na 10 minuten in slaap tot 6.30, gelukkig lukt dat soms laatste tijd dus hoop steeds vaker🤞🏻 maar meestal nog niet haha..🥲

3 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Ga ik doen! Nu viel hij vanochtend na 10 minuten in slaap tot 6.30, gelukki ...
En iets later naar bed heb je vast al geprobeerd hè? Mijn dochter is gewoon geen fan van een lange nacht dus die doe ik tussen 20:00 en 21:00 naar bed en slaapt tot 6:30 ongeveer