1663 Reacties

één jaar geleden

Oudere vrouwen met electrische fietsen zouden verboden moeten worden! Of ze zouden een diploma moeten halen of een cursus moeten doen. Want met de snelheid omgaan kunnen ze niet! 🥴 Situatie: ik zit op de fiets, op m'n dooie gemakkie (lees: langzaam want dikke buik en zere bekken), kijk nu extra goed uit want zal je maar wat gebeuren nu. Ik nader een rotonde en zie een auto met behoorlijke snelheid op de rotonde afkomen en kan z'n knipperlicht niet zien, dus ik stop. Mevrouwtje E-bike achter me had het natuurlijk allang gezien (of denkt sowieso sneller te zijn) en vliegt over de rotonde, maar schat de afstand niet goed in en raakt met rechterkant stuur me in m'n zij! Ze voelt dit kennelijk nog wel want kijkt achterom met een schaapachtige lach, ziet m'n buik en fietst verder. Normaal denk ik van laat maar gaan, maar gevoed door die hormonen in grote getalen kon ik het niet laten toch haar even na te schreeuwen 🫣 Paar dagen daarna was ik onderweg naar huis, weer op de fiets. De brug was net weer open gegaan, dus een lange rij aan fietsers en auto's komen in beweging. Dan is het fijn dat iedereen dit in hetzelfde tempo doet. Zou je denken toch? En ik ben de grootste bofkont ooit, want ik fiets natuurlijk achter een klassiek exemplaar fossiel met een helm op een electrisch scheurmonster. Ook nog eens eentje die een beetje in de war was. Terwijl overal om ons heen de fietsen en auto's sjeesen, GAAT ZE STILSTAAN! Helemaal stil! Ze gaat niet aan de kant, niet de stoep op, kijkt niet achter zich, maakt geen gebaar, niks. Ze staat ineens op de rem en ik zie haar heel snel op me af komen. Gelukkig kan ik haar net ontwijken, ongelukkig voor haar is het een zwangere vrouw die er langzamerhand klaar mee is. Ik hou een hele tirade en vraag aan haar wat ze aan het doen is en dat je niet zomaar op een weg ineens kan stoppen!?! Weer die schapige blik in haar ogen, weinig reactie. Ik maak duidelijk dat het wel een dingetje is als ik zou worden aangereden of zoiets, maar geen reactie of een simpele sorry. Lijk wel een verkeersgekkie, maar ik zweer dat ik dat niet ben 😂 Gewoon gefrustreerd dat je niet eens veilig kan fietsen en dat het gevaar komt van vrouwen die eigenlijk in je corner zouden moeten staan... Stomme electrische fietsen! En wat een opluchting dat dat er even uit is. Haha! 🤭

één jaar geleden

Reactie op Jodix

Oudere vrouwen met electrische fietsen zouden verboden moeten worden! Of ze ...
Genoten van deze post! Even om kunnen lachen. Niet om je uit te lachen want je hebt HE LE MAAL gelijk!!! Leuk die elektrische fietsen maar de mensen die er het meeste gebruik van maken zouden in mijn ogen beter op een ouderwetse fiets kunnen zitten. Scheelt een hoop ongelukken..

één jaar geleden

Even klagen over medisch professionals. De hele zwangerschap krijg ik al te horen: als er iets is, altijd bellen! Wil je vandaag even je urine laten testen op een blaasontsteking. Bel ik de huisarts, die zegt “ja sorry hoor, maar hiervoor moet je toch echt bij je verloskundige zijn”. Bel ik de verloskundige, vraagt ze gelijk “waarom bel je de huisarts niet gewoon”. En ik voel me al een mega aansteller als ik bel, het is al een mega drempel… dus please, zeg gewoon “allereerst goed dat je belt, etc…” hoe moeilijk is dit nou?

één jaar geleden

Reactie op Littlebeanrs

Genoten van deze post! Even om kunnen lachen. Niet om je uit te lachen want ...
AMEN! 🙌🏻 ECHT HE?!?! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die deze mening heeft! En ook blij dat ik je even heb kunnen laten lachen 🌞

één jaar geleden

Reactie op J84

Even klagen over medisch professionals. De hele zwangerschap krijg ik al te ...
Jeetje wat kut zeg, beetje van kastje naar de muur... ik mag bij twijfel gewoon een potje afleveren bij de huisarts en pakken ze het meteen op.

één jaar geleden

Reactie op J84

Urine laten controleren hoef je niet eens voor te bellen. Gewoon een potje inleveren bij de assistente ;)

één jaar geleden

Reactie op J84

Wat vreemd dat je huisarts zo reageert. Ik moet dit dan ook gewoon bij de huisarts inleveren. En zoals ik nog wat reacties lees is dat de normale gang van zaken.

één jaar geleden

Reactie op MamaVera

Jeetje wat kut zeg, beetje van kastje naar de muur... ik mag bij twijfel ge ...
Ja heel irritant! Ik dacht dat ook gewoon even te doen, maar helaas…

één jaar geleden

Reactie op J84

Waaat? Ik mag altijd terecht bij de huisarts voor m’n urine in te leveren. Heel raar van je huisarts.

één jaar geleden

Ik loop nu al 5 weken met een blaasontsteking, nu begonnen aan m’n 3e antibiotica kuur (andere). Hopelijk gaat het nu wel weg, want vind het maar niks om er zo lang mee rond te lopen en ook nog zo dichtbij de bevalling. Het is al 2 keer op kweek gezet, geen streptokokken bacterie gelukkig, maar toch..

één jaar geleden

Zoveelste keer dat pakket bezorgers gewoon te lui en te beroerd zijn om naar de deur te lopen... 🙄 Hallo ben hoog zwanger je kan van mij niet verwachten dat ik binnen 5 min beneden sta en al helemaal niet dat ik wat ga tillen. Doe je faking werk 😮‍💨

één jaar geleden

Reactie op kimmetje03

Ik loop nu al 5 weken met een blaasontsteking, nu begonnen aan m’n 3e antib ...
Ooooh wat irritant zeg! Voel je, je er ook slecht door? Mag je eventueel ook cranberry tabletten erbij slikken ter ondersteuning? Wil bij mij nog wel eens helpen.

één jaar geleden

Ik. Ben. Kapot. Ons kind is bijna 2,5 jaar. De nachten dat hij “door heeft geslapen” is op 1 hand te tellen. Het woord slaapregressie wil ik niet meer horen, 2,5 jaar lang niet tot nauwelijks noem ik geen slaapregressie meer maar een probleem. Slaapcoaches, melatonine via de huisarts, strakke routine, wel/geen rood lampje, lichtje.. bla bla bla. Eigenlijk is er niets wat we niet hebben geprobeerd; niks werkt. Meneer is tussen 02.00-04.00 letterlijk klaar wakker en wil de dag starten. (Ook het naar bed gaan is niet altijd een pretje en ook die routine duurt soms dik 1,5 uur) Nu ik zwanger ben van nummer 2, merk ik hoe zwaar het eigenlijk is en is geweest de afgelopen twee jaar. Dolgelukkig overigens hoor, we zijn via een lang en zwaar ivf traject zwanger geraakt dus soms heb ik ook het idee dat ik niet “mag” klagen. Godzijdank zes weken vakantie gehad, maar nu ik straks weer moet werken (gelukkig maar twee weken) merk ik pas hoe moe ik ben. Nu ook weer; ben al vanaf 03.30 bezig en het is nu half 5… hij slaapt hopelijk binnen nu en een half uurtje en vervolgens staat hij weer lief: hallo papa en mama te zeggen om 06.30. Misschien leest iemand dit en denkt; ja! Ik heb de gouden tip… wees vrij! 💛

één jaar geleden

Reactie op Anna_1990

Ik. Ben. Kapot. Ons kind is bijna 2,5 jaar. De nachten dat hij “door heeft ...
Onze zoon sliep ook altijd heel slecht. Ten einde raad heb ik iemand ingeschakeld om te kijken of we aardstralen hadden. Eigenlijk ben ik sceptisch over dat soort dingen, maar ik dacht baadt het niet, dan schaadt het niet. Dat bleken we te hebben, er is toen een buis in ons huis gelegd. Vanaf die dag slaapt mijn zoon door.

één jaar geleden

Reactie op Anna_1990

Jeetje, wat onwijs zwaar! En klagen mag evengoed, ook al ben je onwijs gelukkig met je kindje na een lang ivf traject. Hoeft niet te zeggen dat je alles leuk en makkelijk vindt aan het moederschap. Mijn dochter is 2 jaar en 2 maanden en slaapt ook nog maar sinds 4 maanden door. Zij werd ook heel vaak in de nacht wakker en dan 2 uur lang om vervolgens weer om 5u klaar wakker te zijn. Ik weet hoe zwaar het is om zo lang op weinig slaap te leven. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is zover in je zwangerschap. Respect hoor! Misschien werkt het voor jullie niet, maar wat hier heeft gewerkt is de bedtijd een stuk later te doen. We hebben maar gewoon geaccepteerd dat we een kind hebben dat gewoon niet veel slaap nodig heeft. Mijn dochter slaapt nu tussen half 10-10 uur en slaapt de nacht door tot 7u en soms slaapt ze zelfs uit tot tegen 8u. Tussen de middag meestal een middagdut van 1,5 uur. Maar laat haar tegenwoordig ook weleens 2,25 uur liggen omdat ik het zelf even nodig heb. Zo’n korte avond voor onszelf is natuurlijk niet ideaal. Maar ik ben zo blij met de extra slaap die we nu weer hebben doordat ze doorslaapt, en ook de normale tijd om eruit te gaan (5u is echt niet ok 🥱) Ik hoop heel hard dat haar broertje straks meer van slapen houdt haha Heel veel succes! Hopelijk heb je er iets aan. En anders een dikke knuffel, ooit zal het beter worden ❤️

één jaar geleden

Reactie op Anna_1990

Heeeel herkenbaar. Mijn dochter van 2,5 is ook tijdenlang s nachts twee uur achter elkaar wakker geweest. Meestal niet ontevreden (wij als ouders wel). Bij ons heeft uiteindelijk de tweede slaapcoach (susanne willekes van the sleep agency) geholpen. Dat was een pittig traject van drie weken waarin er wel wat traantjes zijn gevallen aan het begin. Maar na die drie weken sliep ze wel door tot half zes. Nu, een paar maanden later, wordt ze meestal wakker tussen zes en zeven. Dik tevreden dus. Ze heeft nog steeds weleens een periode dat ze slechter slaapt of een periode van verlatingsangst maar wij zijn nu al zo blij... Na meer dan twee jaar geen nacht doorslapen ben je echt op. Ik snap je volledig ;) Ik hoop dat jij ook binnenkort de oplossing vindt die voor jou werkt!

één jaar geleden

Ik kreeg vannacht rond 2 uur ineens kramp in mijn hamstring, vanuit m'n hernia, geen magnesium pillen of olie wat daartegen helpt, het is de zenuw die afknelt. Dat deed zo'n verrekte pijn. Normaal kan ik het met masseren en ademen aan, maar dit hield maar niet op. M'n man werd er wakker van, maar kon me niet echt helpen. Daarna heeft niemand meer echt geslapen. We hebben allebei een k.u.t. humeur vandaag 😮‍💨

één jaar geleden

Hebben jullie ook van die dagen dat je heeele lichaam beurs aanvoelt. Vannacht deed ook alles zoveel zeer🥲

één jaar geleden

Reactie op geertjewi

Heeeel herkenbaar. Mijn dochter van 2,5 is ook tijdenlang s nachts twee uur ...
Wat lief, dank je! Fijn dat jullie een oplossing hebt gevonden :) Mijn man weigert nogmaals te betalen voor een slaapcoach, wat ik wel begrijp, als ik de kosten zie van de persoon die jullie hebben ingeschakeld dan schrik ik. De prijzen zijn bijna niet te betalen; zelfs niet voor een stel wat prima verdiend. (Mede omdat we het duurdere pakket nodig hebben 😆🤣)

één jaar geleden

Reactie op Anna_1990

Wat lief, dank je! Fijn dat jullie een oplossing hebt gevonden :) Mijn m ...
Ja snap ik ook volledig. Bij ons was het ook de tweede slaapcoach... Duur grapje, zo'n slecht slapend kind ;) en je weet van tevoren ook niet of het voor je gaat werken of niet. Veel sterkte iig! Je bent niet alleen :)