1668 Reacties

één jaar geleden

Ik ben moe. Ik ben vanochtend weer getest op een blaasontsteking want ik heb zo'n beetje de hele dag door harde buiken. Ik voel de baby heel goed bewegen dus dat is positief maar ik heb ook al lichte weeën, vooral snachts, ribben zijn beurs en ik ben de hitte zat en die opgezwollen voeten. Vriendlief heeft enorme griep dus arme man trekt het ook slecht

één jaar geleden

Reactie op Sunflower1989

Pff waar ik ook echt niet tegen kan: M'n vriend heeft nacht diensten en ik ...
Hahaha herkenbaar, nouja niet de nachtdiensten. Maar mijn man gaat in het weekend ook uitgebreid buiten of in de garage koffie drinken en sigaretten roken, en even uitgebreid naar toilet, is hij gerust een uur mee bezig. Dan denk ik ook sjonge jonge ik wou dat ik dat een keer kon, even rustig ontbijten en koffie drinken🤣🤣 Soms denk ik ook, iets meer hulp zou fijn zijn. Inmiddels is het nu 3.00 in nacht en ik zit buiten, omdat ik het vreselijk warm heb pff laat die hitte zo snel mogelijk voorbij zijn.

één jaar geleden

Reactie op Lis03

Hahaha herkenbaar, nouja niet de nachtdiensten. Maar mijn man gaat in het w ...
Nog 3 dagen volhouden... en de komende nachten zullen extra benauwd zijn, omdat er meer vocht in de lucht zit ...

één jaar geleden

Nu even snel nog alles open zetten voor het weer ** warm wordt. 🥵

één jaar geleden

En die striemen beginnen nu weer als een gek te jeuken.

één jaar geleden

Nog nooit van gehoord maar schijnbaar kan je kindje als die eenmaal ingedaald is, wat hij de afgelopen weken was ook weer ont-indalen. En jup dat moet natuurlijk net weer bij mij gebeuren...😭

één jaar geleden

Waar ik me zo aan erger en het slaat eigenlijk nergens op: mensen die tegenwoordig geen normaal Nederlands meer kunnen schrijven. Berichten schrijven zonder interpunctie, opzoek i.p.v. op zoek en 'me' partner i.p.v. 'mijn'. Zo, dat is er even uit 🤪 Wellicht erger ik me er aan omdat ik zelf copywriter ben hahaha.

één jaar geleden

Reactie op APL92

Mijn man heeft echt manflu, dus ik zit hier met een snotterende rochelende ...
Als gevolg hierop: nu heb ik het. En nu denk ik; is dit een reden om verschrikkelijk zielig en ziek te doen? Het is goed dat mannen niet zwanger kunnen zijn.🤭 Nog een cringe opmerking trouwens: Hij: pff ik heb echt een dikke pens (hij is prima op gewicht) Ik: nou wat dacht je van de mijne, da’s pas een dikke. Hij: ja maar die heeft een naam. Ik: dan geef je de jouwe ook een naam, als je je dan beter voelt Hij: als het bij mij dan ook na 9 maanden automatisch weg is Ik: na 9 maanden automatisch? Je mag er even een zwangerschap en bevalling voor doorstaan, jouw “buik” is met 5 weken trainen strak🤬

één jaar geleden

Reactie op Mell94

Waar ik me zo aan erger en het slaat eigenlijk nergens op: mensen die tegen ...
Waar ik daarnaast nog een hekel aan heb, is dat mensen de persoonsvorm van modale werkwoorden (vooral 'willen') derde persoon enkelvoud verkeerd schrijven: 'hij wilt'. Het is 'hij wil' 🥲.

één jaar geleden

Waar ik daarnaast nog een hekel aan heb, is dat mensen de persoonsvorm van ...
Dit is vreselijk!😭 Mijn docentenhart huilt altijd bij dit soort fouten, zelfs tijdens mijn verlof.

één jaar geleden

Reactie op Visje73

Dit is vreselijk!😭 Mijn docentenhart huilt altijd bij dit soort fouten, ze ...
Die van mij ook (MVT docent) 🥲 Als ze de Nederlandse grammatica en taal onvoldoende beheersen, hoe willen ze een andere taal kunnen gebruiken?

één jaar geleden

Reactie op Visje73

Dit is vreselijk!😭 Mijn docentenhart huilt altijd bij dit soort fouten, ze ...
hahaha oei, hier iemand met dislectie en ik snap totaal niet wat mensen storend vinden aan schrijffouten🤭 Ook dikwijls maakt de spellingcorrector totaal andere woorden waardoor zinnetjes helemaal veranderen dit vind ik wel soms vervelend maar pff meestal snappen ze wel wat er bedoeld wordt toch?😅

één jaar geleden

Waar ik daarnaast nog een hekel aan heb, is dat mensen de persoonsvorm van ...
Oh deze!! Ik zie dit bij zoveel mensen dat ik hier oprecht eens aan mijzelf ben gaan twijfelen.😭

één jaar geleden

Dit weer is niet gemaakt voor mensen met extra vet, vocht, een dubbele bloedsomloop en wat extra balast in de vorm van een schattig baby'tje 😭. Nog even...

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

hahaha oei, hier iemand met dislectie en ik snap totaal niet wat mensen sto ...
Ik snap je helemaal hoor en ik wil ook niemand “aanvallen” hiermee. Ik heb gewoon de vreemde tic dat ik altijd kijk naar spelfouten, maar ik realiseer me ook heel goed dat er mensen zijn die (bijvoorbeeld) dyslectisch zijn en er daardoor heel anders naar kijken 😊 Het zegt ook meer over mij dan over anderen denk ik 😂

één jaar geleden

Ben ik weer hoor, klaagseizoen… Ben ik net heerlijk met verlof, lekker even geen stress… Had ik gedacht. Komt de koper van mijn oude woning met een schadeclaim van 800 euro door een zogenaamd verborgen gebrek. Uiteraard niet mee eens maar dat wordt dus nog juridisch getouwtrek over en weer. Lekker tijdens je verlof..

één jaar geleden

Reactie op APL92

Ben ik weer hoor, klaagseizoen… Ben ik net heerlijk met verlof, lekker even ...
Ach wat vervelend! Heb je een rechtsbijstandverzekering?

één jaar geleden

Reactie op Visje73

Ik snap je helemaal hoor en ik wil ook niemand “aanvallen” hiermee. Ik heb ...
Haha, ik snap je irritatie in zekere zin wel. Denk ook dat er een verschil is tussen spelfouten/grammaticale fouten en ‘me’ vriend zeggen i.p.v. ‘mijn’ of ‘m’n’ vriend. Waar dat eerste - denk ik - vooral voorkomt uit een taalbeperking of een snelheidsfoutje (‘even snel typen’), lijkt dat laatste meer bij een bepaalde stijl/identiteit horen. Ik heb redelijk wat mensen met dyslectie in mijn directe omgeving. De meesten halen ‘me’ en ‘mijn’ niet door elkaar

één jaar geleden

Reactie op Zonnetje1989

Ach wat vervelend! Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Gelukkig wel, al lijkt het er zelfs voor leken al op dat hij geen poot heeft om op te staan. Maar vreselijk irritant en stressvol weer en extra vermoeiend. Ik wacht de schadeclaim/eventuele dagvaarding eerst af voor ik er al teveel moeite in steek.. Ik denk ook dat het allemaal nog wel eens een gevalletje grootspraak en “ik probeer het gewoon” zijn..

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

hahaha oei, hier iemand met dislectie en ik snap totaal niet wat mensen sto ...
Hey dan zijn we buddy’s… Ik heb ook dyslexie. Schiet mij maar lek hoor met d/t, ‘t kofschip etc etc. Hebben mensen mij echt al een miljoen keer uitgelegd; kwartje is nog steeds niet gevallen. Mijn methode: ‘ziet het er een beetje logisch uit?’, google én andere vaak vragen 😆. Vroeger schaamde ik mij er echt voor, gelukkig inmiddels niet meer. Het is wat het is!