1062 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Marjonova

Ben er vandaag ook even helemaal klaar mee. Gister even naar mijn ouders ge ...
Heel herkenbaar. Ook dat van je omgeving. In mijn eigen familie zijn mijn zussen ook flink ziek de eerste weken. 1 zelfs bij alle kids HG en een ander ook bekkeninstabiliteit dus daar is het begrip wel. Ik ben het eerste trimester echt hondsberoerd en zo slap dat ik niet eens wat drinken kan pakken. Om vervolgens een aantal leuke weekjes te hebben (3/4) en de rest van de zwangerschap enorme bekkeninstabiliteit te hebben. Mijn schoonfamilie fietst er echt doorheen zowat. Alleen een beetje misselijk ofzo de eerste weken hoor ik dan.. maar bekkeninstabiliteit en hoe immobiel je daarvan kunt worden en dat ik niet meer kon werken erdoor (staand beroep) dat was totaal onbekend😂 ik kreeg dan vooral steeds te horen wat zij nog allemaal wél deden eind zwangerschap. Super joh truusje, maar het is niet dat ik niet wil omdat ik lui ben he, het voelt alsof mijn botten over elkaar schuren bij elke stap 😂

één jaar geleden

Reactie op JamieLee12

Pfoe heel de dag al aan het huilen door de misselijkheid en braken. Ik kan ...
Ah jakkes… nog wel genoeg vocht in je lijf? Misschien even laten checken? Als je uitgedroogd bent wordt misselijkheid ook erger!

één jaar geleden

Ik ben echt klaar met die extreme moeheid en de misselijkheid. Bepaalde geuren waar ik slecht tegen kan. pff wanneer wordt het weer beter. Ik ben echt niet gezellig, lig vroeg in bed (m’n vriend gaat wel mee want die is ook moe en moet vroeg op haha maar mennnn.. waar is de energieke ik gebleven?! Alles kost zoveel energie, wil t liefst de hele dag liggen. Ik heb nu een halve dag gewerkt en ben al zo gesloopt, zie nu alweer op tegen woensdag & donderdag dan heb ik 2 lange dagen. Ik kan t mij bij m’n eerste zwangerschap niet herinneren dat ik mij zo slecht voelde. Oja en dan ook nog die verrekte pijn in m’n stuitje; denk bekkenpijn. Gaan we weer, ik zit echt te twijfelen wanneer ik t werk moet zeggen. Ene kant denk ik ff doorbijten nog, tot t eerste trimester voorbij is, hopelijk dan meer energie en minder bekkenklachten 🍀🍀🍀

één jaar geleden

Ben ik de enige van wie de partner soms even helemaal geen medeleven toont. Ik krijg constant commentaar op dingen die ik niet goed doe. Ik eet te ongezond en te veel? Ik ben lui en doe niks? Hij irriteert zich aan mij en is ronduit egoïstisch en betrekt alles op zichzelf. Nu zegt hij dat hij me zorgen om me maakt omdat ik zo ongezond eet. Ik eet letterlijk alleen crackers met boter en koekjes /chocola/ snoepjes omdat ik daar niet misselijk van wordt lol. En ja sorry maar ik word super boos, omdat hij zich totaal niet in kan leven in mij en me niet steunt. WAT MOET IK HIERMEE?

één jaar geleden

Reactie op Marjonova

Ben ik de enige van wie de partner soms even helemaal geen medeleven toont. ...
Echt niet leuk, snap je boosheid hoor! Hij bedoeld t wss gewoon goed, hij wilt dat je gezond eet voor jullie kindje. Maar hij snapt misschien niet waarom je nu even slecht eet. Misschien kun je hem wat linkjes doorsturen over welke fase je nu zit qua zwangerschap. Met cravings/misselijkheid etc, misschien snapt hij het dan beter? Kan hij zich beter inleven

één jaar geleden

Reactie op Xoxo89

Echt niet leuk, snap je boosheid hoor! Hij bedoeld t wss gewoon goed, hij ...
Misschien wel een goed idee idd. Bedankt voor de tip. 😊

één jaar geleden

Reactie op Marjonova

Ben ik de enige van wie de partner soms even helemaal geen medeleven toont. ...
Oei… die van mij is totaal omgekeerd dus geen ervaring mee! Misschien handig om hem uit te leggen hoe jij je voelt? Ik beschrijf het als; bij 9 van de 10 dingen die voorgesteld worden om te eten, voelt het alsof je mij vraagt of ik nog wat wil eten na net 3 milkshakes en een menu te hebben gegeten😂 want zo voelt mijn maag. Bij sommige dingen, is dat niet zo. En die dingen kan ik dus nu wél eten. Iets is beter dan niets. En lui!? Wauw daar zou ik wel heel boos om worden. Maak jij maar eens een mens in je eigen lijf. Mijn lijf is letterlijk de hele dag bezig. Zelfs als ik zit. Zwanger zijn is topsport hoor.

één jaar geleden

Hoi dames, In de avond ben ik het best (lees: heel veel last van mijn hormonen), dus hier even mijn klaagmoment. Mijn vriend en ik hadden niet verwacht dat ik zo zwanger kon worden, aangezien ik ben gediagnosticeerd met PCOS. Door regelmatig vergeten van de pil, wilde ik weer beginnen zodra ik ongesteld was geworden. Na drie maanden zwanger van nu den klein wondertje 🤍. Echter hebben wij nog niet een vast huis. Zijn beide nog thuiswonend en wilden dit jaar samen kijken naar een huisje. Nu komt alles in snelvaart voor de kleine, maar biedt de woningmarkt weinig. Of huizen zijn te duur, of zijn duur en moet veel in verbouwd worden 😅. Ik zie het niet zo zitten om bij mijn schoonfamilie in te trekken, maar ik denk dat mijn vriend juist wil dat we daar gaan wonen (indien we voor die tijd geen huis hebben). Ik vind het allemaal zo lastig. Financiële plaatje, woonsituatie, spulletjes voor de kleine kopen. Allemaal zorgen, zorgen, zorgen of alles wel op tijd goed komt in oktober 😣😣. Het lijkt zo ver weg, maar voelt zo dicht bij. Zo, nu ik het opschrijf helpt het toch wel 😅. Dames die ervaring hebben rondom zwangerschap en mij tips kunnen geven waardoor ik wat minder zorgen kan hebben?

één jaar geleden

Mijn klaag moment: de dag dat ik een positieve zwangerschapstest in handen had, had ik ook een positieve Corona test te pakken. Een week lang ontzettend beroerd gevoeld, tot week 5. Vanaf 6,5 week startte de misselijkheid en vermoeidheid.. nu, vanaf 9+3 opnieuw verkoudheid/griep te pakken, opnieuw zo slap als een vaatdoek, inclusief de misselijkheid, koude rillingen en geen eetlust… Ik krijg soms ontzettend het gevoel dat ik me aanstel, helemaal vanwege een eerdere miskraam afgelopen jaar en heb het idee dat ik MOET genieten van het feit dat ik weer opnieuw zwanger heb mogen worden, maar merk dat het genieten er totaal niet in zit door m’n fysieke gestel 🙁. Daarnaast heb ik enkele weken voor de positieve test ja gezegd om een nieuw project op te starten, waardoor er momenteel behoorlijk wat druk op me ligt en ik zelf de keuze heb gemaakt dat ik mijn baas nog niet wil informeren tot een positieve 13 weken echo.. Dus hoe beroerd en rot ik me ook voel, ik moet nog bijna 3 weken een schone schijn ophouden.

één jaar geleden

Reactie op JDJG

Hoi dames, In de avond ben ik het best (lees: heel veel last van mijn horm ...
Misschien kun je een urgentieverklaring aanvragen bij je gemeente dan heb je voorrang op een huurwoning. De koopmarkt is wel aan het verbeteren maar de prijzen zijn nog wel érg hoog.

één jaar geleden

Reactie op Roosmx

Mijn klaag moment: de dag dat ik een positieve zwangerschapstest in handen ...
Zo vervelend eh. Hier hetzelfde, voel me ook super slecht sinds 6,5 week. Toen ook griep gehad, dus extra ellendig. Ben vandaag 10 weken en ook weer een verkoudheid te pakken, waardoor ik me bovenop de misselijkheid nog slechter voel door een verstopte neus, barstende hoofdpijn, braken en koude rillingen. In augustus ook een miskraam gehad. Heb al een dochter van 19 maanden, wat het niet gemakkelijker maakt, zij vraagt veel aandacht en energie. Hopelijk nemen de symptomen snel af!

één jaar geleden

Zo vervelend eh. Hier hetzelfde, voel me ook super slecht sinds 6,5 week. T ...
Herkenbaar, ben al een week ziekgemeld op werk doordat ik ook de griep heb. Ook ben ik zo misselijk van de zwangerschap. Ik heb geen energie en lig de hele dag in mn bed. Ik hoop eind deze week weer aan de slag te kunnen maar zie het niet zitten. Daarnaast heb ik nog een kleine van 2,5 die ook veel aandacht nodig heeft. Erg pittig allemaal. Bij de eerste zwangerschap voelde ik mijnpas rond de 12 weken een beetje normaal, dus betekent voor mij nog 4 weken uithouden..

één jaar geleden

Als anderen vertellen dat ze nergens last van hadden/hebben tijdens hun zwangerschap.... give me that, please!!!

één jaar geleden

Zo vervelend eh. Hier hetzelfde, voel me ook super slecht sinds 6,5 week. T ...
Hoe kom je van de vreselijk ellendige verstopte/loop neus af zonder neusspray?? Die zout spoeling helpt geen ene ruk! 🙁

één jaar geleden

Reactie op Roosmx

Hoe kom je van de vreselijk ellendige verstopte/loop neus af zonder neusspr ...
Vervelend hé! 😅

één jaar geleden

* Ik word leip van mijn verstopte neus. Moet steeds wisselen van lig kant om ook te switchen va. Verstopt neusgat * Ik kan sommige collega's niet luchten of zien omdat ze dingen doen die niet hun taken zijn * Mijn zoontje zit in een giga zeik fase * Ik heb ijs gekocht, maar de vriezer is te ver (2 meter) * Ik ben zoooo moe Okee doei

één jaar geleden

Reactie op Roosmx

Hoe kom je van de vreselijk ellendige verstopte/loop neus af zonder neusspr ...
Ik heb een neusspray voor mijn allergie die ik in principe mag gebruiken tijdens de zwangerschap (Avamys). Het is niet hetzelfde als een andere neusspray, maar het doet wel iets. Een in de helft gesneden ui naast mijn bed helpt ook redelijk goed, ik word alleen ongelooflijk misselijk van de geur.

één jaar geleden

Reactie op Channe89

Herkenbaar, ben al een week ziekgemeld op werk doordat ik ook de griep heb. ...
Bij mij ging het bij de eerste zwangerschap beter vanaf 15 weken en vanaf 18 weken was de misselijkheid helemaal weg. Ik hoop dat het nu wat sneller gaat, anders gaan de dagen/weken nog lang duren.

één jaar geleden

Morgen 12 weken en pas nu al mijn trouwring niet meer om. Daar baal ik van! 😒

één jaar geleden

Ik voel de hele tijd een brok in mijn keel. 's Avonds is het het ergst. Morgen moet ik toch de huisarts om een herhalingsrecept voor emesafene bellen (3e keer voor nog eens 10 dagen), kan ik dit ook direct op tafel leggen...