1639 Reacties
één jaar geleden
Ja, hoor. De eerste verbaasde blik bij het zien van mijn buik en het horen van mijn termijn is alweer een feit. Was der voor door zelf al te benoemen: grote kinderen, grote placenta, grote buik, heb ik altijd, is bij iedereen anders. Meteen de mond gesnoerd.
Zo geen zin in weer elke x die opmerkingen over mijn grote buik🙄
één jaar geleden
15,5 weken nu van de eerste en mensen zien mijn vetrolletjes aan voor een babybuik 🙈 ik heb eigenlijk een redelijk normale buik, maar mijn vetjes worden nu meer omhoog en naar voren geduwd. Als ik sta zie je niks, maar als ik zit, zit er een duidelijke rol boven mijn navel. En inhouden lukt ook niet meer met die opgezette darmen en bandenpijn… vooral mannen, die blijkbaar niet snappen dat een baby zich ONDER de navel bevindt, zeggen dus steeds ‘oh je begint echt al een buik te krijgen’… voel me dikker dan ooit 🤷♀️
één jaar geleden
Reactie op J84
15,5 weken nu van de eerste en mensen zien mijn vetrolletjes aan voor een b ...
Haha ja erg hè. Zelf is mijn buik ‘s ochtends nog vrij bescheiden maar in de loop van de dag groeit die door te eten. En dan is het altijd best gek om daar opmerkingen over te hebben 😅 Het is nog maar een food baby, de babybuik moet nog komen.
één jaar geleden
Reactie op J84
15,5 weken nu van de eerste en mensen zien mijn vetrolletjes aan voor een b ...
Dit heb ik ook, ben 14+4. Nou had ik al wat spek boven de navel, nu valt het alleen nog meer op... en toevallig had ik de verkeerde kleding aan 🥲
één jaar geleden
Ik heb een goede vriendin die ondanks jarenlang proberen en trajecten geen tweede kindje is gegund. En nu ik wel… Dus mag ik van haar niet klagen…
We waren laatst uit eten en ik leef voor carpaccio en tiramisu… En dan klaag ik semi-emotioneel dat ik dat ook wil en dan krijg ik alleen maar een snauwen terug.. Dat ik blij moet zijn dat ik t niet mag eten…
En daar word ik dan weer super chago en kribbig van 😂🤣
één jaar geleden
Reactie op Salliballo
Ik heb een goede vriendin die ondanks jarenlang proberen en trajecten geen ...
En terecht dat je daar chagrijnig van wordt. Kan daar zelf altijd zo slecht tegen. Mensen die hun pijn op het geluk van andere projecteren.
Had een vriendin die durfde na mijn 2 miskramen bijna niet te vertellen dat ze zwanger was. Terwijl ik wist dat ze dat heel graag wilde. Heb gezegd dat ze daar echt niet bang voor hoeft te zijn. Was alleen maar blij voor haar dat het kon. Zij hoeft haar geluk niet te kleineren vanwege mijn verdriet dat staat los van elkaar.
En ook met pijn is dat zo. Dat een ander iets ergs meemaakt betekent niet dat een ander niet mag klagen over haar (zogenaamd minder) pijn of verdriet. Heb ook een nichtje die haar kindje had verloren en daarom mocht ik van haar niet klagen over mijn bekkenpijn toen ik zwanger was van mijn tweede. Ben toen heel duidelijk naar haar geweest dat dit echt niet oké was. Ze heeft er gelukkig van geleerd.
Mensen moeten leren dat dingen los van elkaar staan en niet alles projecteren.
Gevoelig puntje bij mij zoals je wellicht merkt😂
Maar lekker klagen over dat je geen tiramisu mag hoor😉
één jaar geleden
Reactie op MrsB1990
En terecht dat je daar chagrijnig van wordt. Kan daar zelf altijd zo slecht ...
Je hebt ook helemaal gelijk, maar vind het ook lastig om haar erop aan te spreken omdat ik weet hoe diep haar pijn zit..
Maar het is niet oké…
Ik wilde het haar eerst niet eens vertellen omdat ze ook altijd commentaar heeft op hoe mensen/andere vrienden in haar omgeving vertellen als ze zwanger zijn…
Zucht.
één jaar geleden
12+4 vandaag, en zo gehoopt dat de hormonen minder zouden worden. Zo ontzettend geïrriteerd op iedereen en alles. Thuis veel gaande, gevoel dat ik alles alleen moet regelen rondom verhuizing en baby en nu bekruipt me de onzekerheid of ik wel een goeie moeder zal worden voor onze eerste kindje.
Ik weet het… hormonen, maar ik vind het vreselijk 😖. Ik kan ook echt huilen om alles
één jaar geleden
Weinig klachten qua zwangerschap wel mentaal helemaal uitgeput over verhuizing .. van 7 jaar alleen wonen ga ik nu samen wonen waarvan 3 bonus kinderen erbij krijg .. zelf zwanger … libido is helemaal weg … en me vriend maakt daar hier en daar toch opmerkingen over dat hij dit niet fijn of leuk vind en dan ben ik weer heel de avond verdrietig en voel ik me schuldig … voor andere soms ook herkenbaar ?
één jaar geleden
Ik ben nu 16 weken en ben van de misselijkheid af. Althans, als ik eten in mijn maag heb. Man oh man, heb ik een honger, dat ik er weer misselijk van word. Mijn maag lijkt wel een zwart gat dat iedere 1-1,5 uur gevuld moet worden, knorren niet normaal, ik vreet me rond... 🤪🥕🥑🍌🥒🍎🍅🥝🥪🥪🥐🧀🥙
één jaar geleden
Dat ik het jammer vind dat de vriendschap met mijn beste vriendin is stuk gelopen. Naar haar mening reageerde ik niet enthousiast genoeg op haar zwangerschap. We hadden beide deze wens en zij raakte zo een 1,5 maand eerder zwanger. Het nieuws van mijn zwangerschap heb ik nooit meer met haar kunnen delen.
In plaats van haar frustratie e.d. kenbaar te maken gingen er weken overheen waarna ik alles over me heen kreeg met de kinderachtige actie ontvolgen op Instagram. Toen was ik er ook klaar mee, we zijn geen 12 meer. Heb altijd gezegd dat ze eerlijk tegen me mag zijn, ook als ik het niet leuk ga vinden.
En ja wellicht had ik misschien ook enthousiaster kunnen reageren, maar ik had daar toch zo mijn redenen voor.
1. Zij is in haar relatie minimaal 3 keer vreemd gegaan;
2. Eerst wilde ze nog veel in het leven en dacht ze nog 1,2,3 niet aan zwanger raken. Vervolgens weer twijfels of ze überhaupt kinderen op deze wereld wilde zetten. Uiteindelijk is ze toch kort daarna met de pil gestopt waarna ze als een stel konijnen tekeer gingen zonder de kennis dat een eisprong überhaupt nodig is om zwanger te raken;
3. Ze testte voor haar NOD.
Het was onze droom om samen zwanger te zijn. Jammer dat dit niet door kan gaan, maar goed in het leven verlies je helaas vriendschappen 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Vorige week is de geslachtsbepalings echo niet gelukt, zelfs niet 1 mooie foto genomen… morgen een herkansing. M’n vriend kon sowieso al niet meer mee vanwege z’n werk en ook m’n schoonmoeder niet.
Mijn ouders en dit keer m’n zusje zouden met me mee gaan morgen om 18:10.
Bellen ze net of het om 21.00 kan … dan moet m’n vader thuis blijven bij onze dochter en moet ik nog langer wachten …
Het is niet dramatisch maar toch … ik ben super geïrriteerd en teleurgesteld…
Hopelijk kunnen we morgen iig zien of we een jongentje of een meisje krijgen en enkele mooie foto’s mee naar huis nemen pffff 😓 🤞
één jaar geleden
Mijn vingers zijn sinds een paar dagen zo dik dat ik bijna geen vuist meer kan maken en de zomer moet nog komen...