1658 Reacties
één jaar geleden
Even klagen. Ik heb mezelf vanochtend vroeg met mijn zwangere buik uit bed gesleept om pannenkoeken te bakken voor mijn dochter van twee. Heerlijke pannenkoeken met appelstroop op tafel gezet maar mevrouw wil er niks van weten. Uiteindelijk eet ze een boterham met pindakaas. Grrrr. Het is een fase het is een fase het is fase het is een fase...
één jaar geleden
Ik word gek van mijzelf, het is alsof mijn hersenen niet meer werken en ik maak vaak foute keuzes.. op het werk of privé. We zijn nu op vakantie en we hadden bijna de boot gemist. En mijn vriend was de auto aan het parkeren. Ik was hem echter al 10 minuten kwijt en zag hem nergens. Eveneens had hij mijn mobiel voor de navigatie en ik herkende in de verte het bord van de bootmaatschappij. Ben daar maar heen gelopen maar dat achteraf totaal de verkeerde keuze. Ik was mij niet bewust dat ik al bij de juiste pier stond. Mijn vriend was woest op mij omdat ik weg liep. Kreeg gelijk een opmerking dat ik zo maar niet met kinderen om moet gaan want dat is fout. De boot hebben we gered maar zit sindsdien alleen maar te huilen. Zal wel de hormonen en de hitte zijn... ben er zo klaar mee, helaas pas 26 weken dus moet nog ff..
één jaar geleden
Ik haat dit weer!!! Veel en veel te warm. Hoop dat er nu wel een flinke bui komt, afgelopen week viel dat echt tegen. Ik wil weer een keer goed slapen 😭
één jaar geleden
Halen jullie nog al je boodschappen zelf incl zwaar tillen? Pff ik heb net weer een lading gehaald maar merk echt dat t zwaarder wordt met als gevolg harde buiken.
Denk dat vriend maar in de avonduren boodschappen moet gaan doen , of ik wil t laten bezorgen.
Jullie nog tips voor gratis bezorgen?😜
één jaar geleden
Pff nou weet ik weer waarom ik niet goed ben in hulp vragen... Heb al een paar dagen achterlijk veel last van mn heup (ik heb een been verschil van 2,5cm) en ik probeer met mijn moeder een afspraak te krijgen voor fysio. Nu met de zwangerschap heb ik ook erg veel last van de spieren in mn been (vooral de kuit). Ik kan zelf niet bellen vanwege gehoorbeschadiging dus ik ben afhankelijk van mijn moeder die dat in goede wil doet.
Nou belden we eerst naar de huisarts, die zegt je moet bij je verloskundige zijn. Verloskundige zegt je hoeft geen verwijzing kan gewoon vanuit basis verzekering fysio.
De fysio zegt wij doen dat niet, valt onder zwangerschaps kwaaltjes dus je moet bij de bekkenfysio zijn.
Allemaal leuk en aardig, maar daar heb ik dus wel een verwijzing voor nodig. Die ik niet krijg omdat incontinentie er bij hoort 🙄
Mijn moeder wilde proberen te bellen met CZ om te vragen wat we nou moeten doen. Zelf dokken is voor mij geen optie (ik leef van een uitkering), maar daar word ze na 10 min in de wachtrij gewoon weg geklikt.
Zuuuucht
Zoals gewoonlijk kom ik dus weer helemaal nergens. Wat heeft het voor nut om om hulp te vragen als het allemaal niet kan. Dus dat word pijn lijen deze zwangerschap 🤷♀️ ik weet het verder ook niet meer.
Mijn vertrouwen in het hele zorg systeem was al slecht, nou nog erger. Kan op niemand bouwen wat dat betreft. Ugh. En nou een potje janken..
één jaar geleden
Reactie op metalharpey
Pff nou weet ik weer waarom ik niet goed ben in hulp vragen... Heb al een p ...
Je hebt geen verwijzing nodig voor bekkenfysio! Gewoon bellen en net zo lang blijven bellen tot ze je inplannen. Je hebt zelfs voorrang omdat je zwanger bent. Gaan met die 🍌. Niet zomaar weg laten duwen;)
één jaar geleden
Zonder verwijzing moet ik het zelf gaan betalen en dat is geen optie voor mij 🤷♀️ dus ik kan er helemaal niks mee
één jaar geleden
Reactie op metalharpey
Zonder verwijzing moet ik het zelf gaan betalen en dat is geen optie voor m ...
Je kan het achteraf alsnog declareren
één jaar geleden
Je kan het achteraf alsnog declareren
En anders bij de belastingaangifte volgend jaar opgeven, als je niet aanvullende verzekerd bent. Je hebt wel een kostendrempel, voordat je er iets van terug kunt krijgen.
één jaar geleden
Ik moet het érgens kwijt en wil niet de hele tijd mijn vriend lastig vallen want hij kan er weinig aan veranderen. We hebben in maart een huis gekocht, waar we 1 augustus de sleutel van krijgen. Ik zit nu dus al maaaaanden tegen het verhuizen aan te hikken: ik heb geen zin meer om ons huidige huis op te ruimen of om dingen aan te passen zoals een nieuwe kapstok ophangen want we gaan toch weg over een maand. Aan de andere kant staat er allemaal babyspul op "mijn" kamer en word ik gek van de rommel, maar heb ik geen energie om er veel aan te doen. En nu het verhuizen dichterbij komt, word ik steeds onrustiger en geïrriteerder. Ik wil gewoon in een schoon, opgeruimd huis wonen waar ik m'n eigen plekje weer heb en dingen kan inrichten zoals ik wil. Ik zie ook tegen het verhuizen op omdat ik dan 29 weken zwanger ben en ik niet meer zoveel mag of kan als ik normaliter zou doen. Dus minder controle over hoe dingen gaan en pfoeee dat vind ik ook maar niks 🥲 Tel daar een harige, zeurende kat bij op en 34u p/w werken en ik ben er helemaal klaar mee. Nog eventjes...
één jaar geleden
Pfff mensen die ergens in het openbaar aan het roken zijn en dat dan recht je gezicht in laten waaien of blazen. Ik geloof dat mijn zwangere buik best zichtbaar is. Zó irritant, dat je jezelf dood wilt maken prima maar blijf bij m'n ongeboren baby uit de buurt
één jaar geleden
Even klagen. Vandaag de dag na een dry needling behandeling bij de bekkenfysio, een dag dat je met je peuter bent en gewoon wilt rusten en denkt dat je zo toch niet kan herstellen van je behandeling. Omdat je De hele dag in de weer bent en politie agentje aan het spelen bent. Kan niet de deur uit omdat de voordeur geschilderd is en open moet blijven staan 🥺. Laat deze dag snel voorbij gaan.
één jaar geleden
Ben er zo zat van dat het lopen nu zo moeizaam gaat in m'n derde trimester. Veel harde buiken het voelt zwaar en ongemakkelijk. Ben alleen maar aan het waggelen en vaak gaat het zo moeizaam dat ik langzame stapjes moet zetten. En dan nog 10 weken te gaan 😅Echt verschrikkelijk.. Voor de rest geniet ik er wel heel erg van 🥰