1658 Reacties
één jaar geleden
Nog 9 weken! Ik tel de dagen af op het moment. Last van m’n bekken, last van maagzuur, last van de hormonen. Kan om alles huilen. Eerste trimester was een hel met overgeven. 2e trimester was zo fijn en leek alles goed te gaan. Helaas is het 3e trimester onwijs zwaar. Word ook moe van iedereen die maar blijft zeggen ja je moet genieten van het zwanger zijn… HOE DAN ALS ALLES ZEER DOET! Gelukkig is het einde in zicht.
één jaar geleden
Ook even klagen: Van de week ging het brandalarm elke 10 minuten af in huis, ‘s avonds, op zolder in de nok. Ik telkens van beneden naar zolder lopen, 2 trappen op en af. Kon er alleen bij met een ladder, die beneden in de garage stond. Die naar zolder tillen mocht ik natuurlijk niet.. Kon het brandalarm alleen even pauzeren door met een bezemsteel op de knop te drukken. Godzijdank kon mijn zwager 40 minuten later langskomen om de batterijen te vervangen. Hallelujah ik was verlost van de rot herrie.
één jaar geleden
Reactie op Lcou
Haha ja ik lach altijd om dat genieten. Hoe de fuck kun je genieten van een ...
En dat tegen dat branden zo goed als niets meer helpt, wordt er misselijk van. Maandag de huisarts vragen wat zij nog kunnen bieden.
één jaar geleden
Misschien gek om te zeggen, maar ik word dat schoppen van de baby een beetje zat🙈 begrijp me niet verkeerd hoor, het is prachtig, dat snap ik zelf ook wel. Maar onze baby is zooo druk! De heeeele dag door krijg ik trappen op de minst gunstige plekken😅 en dit doet toch echt wel zeer inmiddels (ben vandaag 33 weken).
één jaar geleden
Reactie op Mom23
Misschien gek om te zeggen, maar ik word dat schoppen van de baby een beetj ...
Ik snap je wel hoor. Zodra de baby begint te bewegen kan ik gelijk naar de wc sprinten. Het zijn geen schattige plopjes meer. 😅
één jaar geleden
Reactie op Mom23
Oh ik kan hier juist zo van genieten. Schop me maar helemaal bont en blauw haha. Zoveel stress deze zwangerschap en dat ik letterlijk heel de dag door die kleine voel houdt me op de been 🥰
één jaar geleden
Reactie op PLUSMINUS
Had ik vanochtend eindelijk weer eens een echo na 12 weken, word ik slecht ...
Lag je op je rug en werd de buik te zwaar?
één jaar geleden
Lag je op je rug en werd de buik te zwaar?
Als in werd die ene belangrijke ader afgekneld? 😣
één jaar geleden
Reactie op Mom23
Herkenbaar. Ik gil het soms uit van de pijn, alsof z’n voet dan vast zit tussen / achter m’n middenrif. Het is echt heel onprettig. Krijg door z’n getrap ook heel vaak harde buiken, op werk/tijdens fietsen etc.
één jaar geleden
Ik kan alleen nog maar op de linkerzij slapen. Hoe ga ik dat nog 8 en een halve week volhouden (en met pech langer)? 🥺
(Rug: ader afgekneld, dus benauwd / rechterzij: maagzuur komt zo snel)
één jaar geleden
Ik word gek van dat getrap, dan lig op op mn linkerzij met voedingskussen en krijg ik nog steeds allemaal stompen. En dat nog 10 weken, en daarna worden we uit ons bed gekrijst. Dat is dan nu na weer een gebroken nacht, slaapdronken en beroerd aan de keukentafel. Het enthousiasme is op zo’n moment even ver te zoeken..
één jaar geleden
Pfff wakker geworden met een pijnlijke harde buik. Daarlijk maar even een warme douche nemen. 😓
één jaar geleden
Het zullen mijn hormonen wel zijn maar ik word echt gek van iedereen die een mening heeft over hoe jij er als zwangere uitziet en deze ook daadwerkelijk uitspreekt.
En dan gaat het met name over de grootte van je buik. Zo hoorde ik vandaag zowel ‘goh, je bent nog aardig klein qua buik voor als je nog maar twee maanden moet’ en ‘ nou, jij bent lekker gegroeid’.
Ik kan werkelijk NIETS met die info en sterker nog: ik heb er weinig invloed op. En ja mijn buik wordt steeds groter, want mijn kind wordt steeds groter. Dus als je mij twee weken niet gezien hebt is dat niet de opmerking waar ik op zit te wachten, omdat het 0 toevoeging heeft.
Vraag gewoon hoe het met een zwangere gaat of hoe zij zich voelt, maar geen oordelen meer over mijn buik, alsjeblieft.
één jaar geleden
Reactie op Emptystairs
Het zullen mijn hormonen wel zijn maar ik word echt gek van iedereen die ee ...
Pfoeee herkenbaar. Ook echt zoveel vragen over of ik al veel ben aangekomen, dat ik inderdaad groot of juist niet groot ben, dat ik een 'bescheiden buikje heb' en dan weer de vraag 'hoe lang móét je nog?!'. Ik vind de focus op mijn lijf ook echt vervelend, maar ik snap wel dat het een makkelijke openingszin is voor mensen haha.