12 Reacties

4 maanden geleden

Oke, en wat willen ze er bij het CB aan doen? 🤷‍♀️ tenzij er vermoedens zijn van onderliggende aandoeningen kan je niet zoveel met deze info toch?

4 maanden geleden

Reactie op Ooievaar1234

Oke, en wat willen ze er bij het CB aan doen? 🤷‍♀️ tenzij er vermoedens zi ...
Het consultatiebureau heeft mij nu doorverwezen naar een kinderarts. Maar ik vind het maar apart dat ze dit zeggen. Als ik nou 1,90 zou zijn en mijn partner 2m dan zou ik me zorgen maken maar ben ook niet zo lang.

4 maanden geleden

Reactie op RMLD

Het consultatiebureau heeft mij nu doorverwezen naar een kinderarts. Maar i ...
Heel raar! Als je zelf niet groot bent en rekening houdend dat ze een meisje is lijkt me dit inderdaad ook niet zo bizar 😊

4 maanden geleden

Ohh man dat CB af en toe.. 😫 Hier idem, hij zou ook te kort zijn en te weinig eten volgens het boekje.

4 maanden geleden

Nou, mijn dochter was een maand geleden 7,6 kg en 64 cm. Ze was maar 1 cm gegroeid ten opzichte van een maand (mss wel twee) ervoor. Ze hebben haar 2x opgemeten, maar verder niks gezegd erover. Ze was wel in gewicht erg toegenomen, dus ik dacht de lengte komt daarna wel en voor mn gevoel is ze een week geleden echt wel langer geworden ook. Misschien komt er wel een groeispurt aan voor jullie 🤷🏽‍♀️ als ze constant korter meet dan zou ik me misschien wel zorgen maken, maar zoals je zegt ben je zelf ook erg klein, dus het zou heel goed daar aan kunnen liggen😂 ben zelf ook 1.64, maar haar vader is wel 1.88 ofzo

4 maanden geleden

Ik snap de frustratie naar het CB hoor, maar ik zou het toch anders zien. Natuurlijk is de kans groot dat er niks aan de hand is. Het kan ook wel zo dat er toch iets speelt. Dan is het goed dat het CB het zekere voor onzekere neemt om dingen uit te sluiten.

4 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Ohh man dat CB af en toe.. 😫 Hier idem, hij zou ook te kort zijn en te wei ...
Mag ik vragen hoe oud je kind is?

4 maanden geleden

Reactie op bettyama

Nou, mijn dochter was een maand geleden 7,6 kg en 64 cm. Ze was maar 1 cm g ...

4 maanden geleden

Reactie op RMLD

Ze was op dat moment net geen 8 maanden geloof ik en nu is ze bijna 10 maanden

4 maanden geleden

Ons kind is ook een kleintje.:) Maar is je dochter te kort voor haar leeftijd of te kort voor haar gewicht? Ik denk eigenlijk dat het CB dat laatste bedoelt. Bij die lengte is een gewicht van iets boven de 6kg gemiddeld. Jullie kindje weegt ruim 2kg meer en zit daarmee zelfs boven de +2 groeilijn qua gewicht/lengte. Hoeft niet erg te zijn, maar kan ook het gevolg zijn van een verkeerd eet- of slaappatroon of een medische oorzaak hebben. Het CB houdt het daarom in de gaten. :) Hier leggen ze het uit: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/de-basis-voor-een-gezond-gewicht.aspx

4 maanden geleden

Het CB geeft net aan dat onze zoon te lang eb zwaar is ( 75 cm en 10,8 kg bij bijna 9 maanden). Dit maakte mij erg onzeker, we en hen vooral groente en fruit nog en flesvoeding..ik ben zelf 1.60 m...we zijn naar de kinderarts verwezen en die maakte zich geen zorgen, gaf aan elk kindje groeit op zijn of haar eigen tempo..als je maar het gevoel hebt dat je kindje zich ontwikkeld en goed in zijn/ haar vel zit