507 Reacties

3 maanden geleden

Wat voor hongersignalen geeft jullie baby af? Ik merk dat ik ze minder duidelijk vind nu hij ouder is (12 weken nu)

3 maanden geleden

Reactie op NMI9

Wat voor hongersignalen geeft jullie baby af? Ik merk dat ik ze minder duid ...
Ja dit heb ik ook! Volgens mij verwar ik soms ook honger- en vermoeidheidssignalen. Want als ik haar aanleg gaat ze soms juist huilen… verwarrend dit haha

3 maanden geleden

Reactie op NMI9

Wat voor hongersignalen geeft jullie baby af? Ik merk dat ik ze minder duid ...
Ik vind het ook lastiger nu! Vooral omdat honger en vermoeidheidssignalen nu redelijk hetzelfde zijn. Als ik ‘Leh’ hoor in haar huiltje weet ik wel dat ze honger heeft

3 maanden geleden

Reactie op NMI9

Wat voor hongersignalen geeft jullie baby af? Ik merk dat ik ze minder duid ...
Hier begint de kleine man wel duidelijk te smakken als hij honger heeft (12 weken) en bij vermoeidheid gapen, rode wenkbrauwen en wrijven in de oogjes.

3 maanden geleden

Ons kindje krijgt binnenkort haar eerste vaccinaties en ik wil daarvoor zekerheidshalve paracetamol voor 3-12 maanden in huis halen. Is in jullie ervaring het goedkopere Albert Heijn/Kruidvat huismerk net zo prima als de duurdere merken? Nu de samenstelling toch hetzelfde is? Tips zijn welkom!

3 maanden geleden

Mijn baby krijgt 6 x 120 ml per dag. Dan zou dan om de 4 uur zijn.. echter komt ze ook wel al om de 3 uur, dat is prima toch? Verschuif ik dan gewoon of kom ik dan niet uit.

3 maanden geleden

Reactie op ananas25

Ons kindje krijgt binnenkort haar eerste vaccinaties en ik wil daarvoor zek ...
Huismerk is helemaal prima. Werkzame stof is hetzelfde!

3 maanden geleden

Ik ben aan het overstappen naar kunstvoeding. Elke week vervang ik een borstvoeding door een kunstvoeding. Maar hoe weet ik welk type kunstvoeding geschikt is voor mijn zoontje? Ik heb nu de gewone zuigelingenvoeding van Nutrilon. Mijn zoontje is erg onrustig, maar dat komt denk ik door een sprongetje en alle ontwikkelingen die hij nu doormaakt. Maar er zijn zoveel soorten en merken kunstvoeding, dat ik niet weet wat het meest geschikt is. Wat raden jullie aan?

3 maanden geleden

Reactie op esmee11

Ik ben aan het overstappen naar kunstvoeding. Elke week vervang ik een bors ...
Het soort kunstvoeding maakt niet uit. Er zitten hele strenge eisen aan kunstvoeding. Je kunt de aflevering over flesvoeding van de keuringsdienst van waarde eens opzoeken. Die is heel interessant.

3 maanden geleden

Reactie op Wilmar

Mijn baby krijgt 6 x 120 ml per dag. Dan zou dan om de 4 uur zijn.. echter ...
Gewoon voeden op verzoek, als ze na 4 uur komt gewoon voeden maar als ze naar 3 uur komt ook.. Wij als volwassenen hebben soms ook eerder trek dan een andere dag

3 maanden geleden

Heeft iemand dé tip om je hond goed mee te laten lopen naast de kinderwagen? hier lukt het na 3 maanden nog niet 😂

3 maanden geleden

Reactie op Momoff3x96

Gewoon voeden op verzoek, als ze na 4 uur komt gewoon voeden maar als ze na ...
En als ze dan 7 x 120 krijgt? Overvoed ik haar dan niet?

3 maanden geleden

Reactie op Wilmar

En als ze dan 7 x 120 krijgt? Overvoed ik haar dan niet?
Bij het consultatiebureau (maar hé, die verschillen ook vaak qua advies😂) gaven ze ons aan dat, zolang je niet boven 1 liter komt per 24 uur, je wel goed zit

3 maanden geleden

Reactie op Roosmx

Bij het consultatiebureau (maar hé, die verschillen ook vaak qua advies😂) ...
Onze baby drinkt 5x 150 om de 3 uur overdag en zeiden dat we kleine beetjes moesten gaan proberen dus dan zou je met 6 a 7x 120 wel goed zitten denk ik.

3 maanden geleden

Ons zoontje van 13 weken heeft laat van reflux en ons is door cb geadviseerd om eens naar jpm te kijken. We moesten zelf tot 3x toe vragen hoe dit te doseren en pas de laatste keer kregen we een antwoord van 1 eetlepel. Nu heb ik in mij heen het andere en veel kleinere doseringen gehoord en dit lijkt me naast erg veel ook zeer kostbaar. Iemand ervaring met jpm?

3 maanden geleden

Reactie op sjorsnwh

Ons zoontje van 13 weken heeft laat van reflux en ons is door cb geadviseer ...
Bij ons werd aangeraden met hele kleine beetjes te beginnen, een mespuntje. Je kan dan zelf eventueel ophogen en goed in de gaten houden wat voldoende is. Onze baby kreeg al krampen van dat kleine beetje, dus ik zou zeker niet beginnen met een hele eetlepel.

3 maanden geleden

Hoelang had jullie baby last van de vaccinatie? Maandag had ze eerste vaccinatie en sindsdien is ze huilerig, slaapt onrustig en heeft ze 2x diarree gehad.

3 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Hoelang had jullie baby last van de vaccinatie? Maandag had ze eerste vacc ...
Hier heeft ze bijna 5 dagen last gehad maar dan vooral in haar gedrag. Ze was totaal haar zelf niet meer. Geen gebrabbel ook. Echt na de 5de dag begon ze veeel mee te lachen en weer te kletsen

3 maanden geleden

Als je kindje halverwege een slaapcyclus 5 min wakker is, bijv bij 25 minuten. Begint zij/hij dan weer aan een nieuwe cyclus van 45-50 min? Of tel je dan verder vanaf de huidige cyclus? Ik heb het dan niet over de oogjes even open in de slaap, maar echt wakker, bijv door krampjes

3 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Hoelang had jullie baby last van de vaccinatie? Maandag had ze eerste vacc ...
Hier niks geen last.