1096 Reacties
8 maanden geleden
Hoe doen jullie het met de overgang van wieg naar ledikant? Onze kleine slaapt s nachts bij ons in de cosleeper en overdag in een wiegje op de babykamer. We willen hem graag bij ons op de kamer houden maar hij is begonnen met rollen en past niet meer in zijn bedjes. Wat nu? Twee ledikanten, op elke kamer 1? Lijkt me gedoe. Dutjes overdag verplaatsen naar onze slaapkamer? Wat is wijsheid?
8 maanden geleden
Reactie op Liekedd
Hoe doen jullie het met de overgang van wieg naar ledikant? Onze kleine sla ...
Ik zou hem dan overdag idd gewoon ook op jullie slaapkamer leggen 🤷♀️. Ons zoontje heeft altijd in z'n ledikant geslapen, ofja, eerst de couveuse. Maar slaapt in principe overal, dus geen ervaring mee. Maar die optie lijkt me het meest logisch. 2 ledikantjes lijkt me een beetje overdreven
8 maanden geleden
Reactie op Liekedd
Wij hebben een onderstel met wielen gemaakt voor het ledikant zo wordt het gebruikt als co-sleeper en kunnen we hem zowel op onze slaapkamer als op de babykamer gebruiken
8 maanden geleden
Reactie op Liekedd
Wij hebben wel twee ledikanten. Een meegroeiledikant op zijn eigen kamer waar hij overdag slaapt en een gewoon goedkoop IKEA ledikantje dat ik van een vriendin heb gekregen voor naast ons bed. Als we die niet hadden gekregen, denk ik wel dat ik het zo had gekocht ook. Vind het zelf wel fijn dat hij ook oefent met slaapjes op zijn eigen kamer, maar wil hem in de nachten graag nog bij ons houden voorlopig.
8 maanden geleden
Reactie op Liekedd
Hier helaas geen andere keus dan hem in zn eigen kamer te laten liggen op moment dat hij niet meer in de cosleeper zou passen 😭 het is hier veelste klein dus heen en weer rijden met ledikantje kan al niet en 2 neerzetten neemt ook gruwelijk veel ruimte in beslag. Ik kan ook niet in zijn kamer gaan liggen, staat het te vol voor. Ik hoop echt dat we snel kunnen verhuizen maar dat zal wel niet...
Hebben het hier al eens geprobeerd en ik miste hem zo erg naast me dat ik hem ben gaan halen (hij was toch alleen maar aan het huilen). Ik vind dat het zolang hij of ik het nodig hebben hij gewoon naast mij hoort. Maar dat gaat dus niet 😭
8 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Hier helaas geen andere keus dan hem in zn eigen kamer te laten liggen op m ...
Wat rot!! Er past dus geen ledikantje naast jullie bed gepropt? Ons ledikant is namelijk niet veel breder dan onze co sleeper was! Je zult zelf vast alle opties al hebben geprobeerd maar als ik in jouw situatie zou zitten zou ik het ook zó rot vinden dat je noodgedwongen apart moet gaan slapen!!
8 maanden geleden
Reactie op xxjpk123
Jeetje, ik heb zo'n slechte weerstand sinds de kleine er is. Ik ben om de h ...
Hier net zo! Helaas geen tips 🥲
8 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Hier helaas geen andere keus dan hem in zn eigen kamer te laten liggen op m ...
En bij jullie in bed? Wij hebben maar 1 slaapkamer en in die kamer ook te weinig ruimte voor ledikant, dus hier moet het wel. Maar kan in jouw geval misschien ook een oplossing zijn?
En dan hopen dat we snel een nieuw huis kunnen krijgen ;)
8 maanden geleden
Reactie op xxjpk123
Ik slik vitamines bij, in de hoop dat het mijn weerstand een beetje helpt. Op de opvang gaven ze aan dat de meeste ouders aan het begin elke 8 weken wel iets mee pikken van de kleine, maar dat het rond de lente/zomer altijd wel wat minder is. Daar hou ik me dus nu aan vast 😅
8 maanden geleden
Reactie op Lynnnnnn
En bij jullie in bed? Wij hebben maar 1 slaapkamer en in die kamer ook te w ...
In bed wil mijn man niet. Het enige wat misschien nog zou kunnen is een matras naast ons bed maarja dan ligt hij dus verder op de vloer. Ik weet niet in hoeverre dat veilig of verantwoord is 🙈
Het gaat dan echt om nacht slaapjes want overdag in ledikant is geen probleem (wel met de nodige moeite maar niet dat hij perse mij moet hebben ofzo)
8 maanden geleden
Reactie op xxjpk123
Hier precies hetzelfde! Het ene weekend buikgriep, het volgende weekend weer een verkoudheid etc etc. Helaas geen tips, anders dan de slaapkamers voldoende luchten, gezond eten en proberen om (waar mogelijk met slaapregressies, tandjes en andere leuke dingen) genoeg te slapen. Wij hebben goede hoop dat het in het voorjaar straks minder gaat worden..
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Weet iemand hoe ik de brocolli hapje meer smeuïg kan maken?
Beetje kookvocht of bv/kv bij doen
8 maanden geleden
Reactie op Chris89
Out of the box: een hangend bedje boven jullie voeteneind?
Die is leuk 🤭 had misschien wel gekund maar we hebben nog geen halve meter over aan het eind om er langs te lopen (man is lang dus bed is ook lang), en man moet in het donker in en uit bed 😵💫 denk niet dat hij dat wil haha
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Weet iemand hoe ik de brocolli hapje meer smeuïg kan maken?
Olijfolie