1096 Reacties
8 maanden geleden
Iemand een idee ik ben met 4 maanden begonnen met hapjes geven en daarna ook met fruit ze at echt super goed en alles leeg wat ik in het potje had gemaakt ( vers ) maar ik ben nu een paar dagen gestopt omdat ze beetje last had van der buikje ik wil nu rustig weer gaan starten maar ze eet het niet meer en begint te huilen als we haar een hapje willen geven dit heeft ze eigenlijk nooit gedaan maar ik merk wel dat ze het hapje wilt maar gaat wel huilen iemand tips? Ik denk zelf misschien haar tandjes die doorkomen maar wil haar graag wat geven omdat ze het ook graag wilt als ik zelf al een lepel pak dan doet ze der mond al open. 🤭 ze wordt volgende week 5 maandjes
8 maanden geleden
Reactie op Nikkir12
Iemand een idee ik ben met 4 maanden begonnen met hapjes geven en daarna oo ...
Beginnen met iets wat ze al lekker vond? Hier is dat pindakaas 🤭
Anders haar misschien ook zelf een lepel geven. Geeft misschien wel wat meer rommel maar wellicht dat ze het dan zelf pakt?
Hier na een par dagen gestopt te zijn was het ook wat lastiger, toen stukjes fruit gegeven (banaan en gele kiwi, zo groot als je pink ongeveer) en toen was het weer goed. Hij kon het doppen in pindakaas aangelengd met bv. Helemaal een hit 🤣🤭
8 maanden geleden
Zijn jullie al overgestapt op opvolgmelk (nr 2, hoger willen wij sowieso niet gaan). Mijn dochter wil nog niet echt hapjes dus lijkt het me handig om naar nummer 2 over te gaan ivm ijzergehalte. Maar stap je in een keer over of meng je 1 en 2 eerst?🤔
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Zijn jullie al overgestapt op opvolgmelk (nr 2, hoger willen wij sowieso ni ...
Wij zijn in een keer overgestapt naar Nutrilon 2. Hij is wel al 6,5 maand
8 maanden geleden
Ik ben nu een paar dagen begonnen met oefenhapjes, maar de kleine wilt wel veel meer eten dan een ijsblokjesformaat.
Hoeveel gram groente geven jullie met 5,5/6 maanden. Het zijn nog de eerste hapjes hier maar hij is er helemaal dol op.
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Ik ben nu een paar dagen begonnen met oefenhapjes, maar de kleine wilt wel ...
150 gram fruit, 150 gram groente en 1 boterham 😁 hij is gecorrigeerd 5 maanden, maar echte leeftijd 6,5 maand
8 maanden geleden
Reactie op celinevhm
Oké wat ga ik doen. Ben in slaap gevallen en de droomvoeding gemist maaaar ...
Lekker laten liggen die komt vanzelf wel
8 maanden geleden
Reactie op Nes7
Wow! Hoeveel kv of bv drinkt hij daarnaast nog?
Tussen de 800 en 1000 ml kv! Het is een grote jongen haha. 9,5 kilo 🙈
8 maanden geleden
Mijn zoon krijgt nu voor de tweede avond op rij paar uur na zijn groentehapje buikkrampjes +-10 minuten. Daarna is het weer goed. Kan ik iets doen zodat hij hier geen last meer van heeft? Hij wordt echt huilend wakker namelijk. Hij is 5,5 maand nu.
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Mijn zoon krijgt nu voor de tweede avond op rij paar uur na zijn groentehap ...
Geen ervaring mee, maar ik weet wel dat de darmen uitgerijpt zijn bij +/- 6 maanden. Je zou nog even kunnen wachten en over 1, 2 en 3 weken weer proberen om te kijken hoe je kindje dan reageert
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Mijn zoon krijgt nu voor de tweede avond op rij paar uur na zijn groentehap ...
Hier gebruiken we probiotica. Hij heeft alleen last na koolhydraten (brood, aardappel, rijst enz) dus die laten we nog even staan 🤷♀️
Een badje of buikje masseren wil soms wel helpen tegen krampen
8 maanden geleden
Verschilt het bij jullie ook zo erg per dag hoeveel je kindje drinkt? De ene dag zijn de flessen niet aan te slepen, drinkt ze 180cc + 6 schepjes zo op en de andere dag drinkt ze maar 120 ml per fles😅
8 maanden geleden
@liese2023 soms! Niet veel maar wel een mondje ofzo. En dan erna zit altijd de luier vol 🤣
@sunshine1995 ik herken het niet bij m'n zoontje, die leeft voor eten haha. Maar volgensmij is dat heel normaal, wij hebben de ene dag ook meer honger dan de andere 🤷♀️
8 maanden geleden
@liese2023 soms! Niet veel maar wel een mondje ofzo. En dan erna zit altijd ...
Lijkt me heerlijk als je kindje leeft voor eten! Ookal bezig met hapjes enzo? Gaat dat ook goed? Bij ons loopt dta ook nog voor geen meter🤣 (morgen is ze 6 maanden)
8 maanden geleden
Reactie op Liese2023
Moeten jullie kindjes ook vaak spugen als ze moeten poepen? Net name als ze ...
Mijne krijgt alleen de borst en poept soms 3 dagen niet soms 7 dagen niet. 😊 maar spuugt gelukkig nooit.
En hapjes zijn we sinds drie dagen mee begonnen maar hij bakt er nog niks van haha
8 maanden geleden
Heeft jullie kindje ook weleens dat hij zich verslikt in z’n eigen speeksel? Ziet er naar uit, hij kijkt dan heel moeilijk en hapt een beetje naar adem