1096 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Lijkt me heerlijk als je kindje leeft voor eten! Ookal bezig met hapjes enz ...
Ja! Hij krijgt 150 gram fruit, 150 gram groente en 1 boterham. Maar hij is 31 maart al 7 maanden, prematuur geboren 😄
8 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Heeft jullie kindje ook weleens dat hij zich verslikt in z’n eigen speeksel ...
Ja. Mijn zoontje heeft dit ook regelmatig. Ik hou hem dan altijd een beetje naar voren, zodat hij het kwijt kan
8 maanden geleden
Tot wanneer kun je je baby nog "verwennen" eigenlijk? Hij slaapt sinds een paar weken wat slechter en als hij echt niet terug in slaap kan komen, zoals afgelopen nacht toen ik hem van 3 tot 4 uur steeds heb moeten troosten, heb ik hem naast mij in bed gelegd en daar viel hij uiteindelijk zonder te huilen wel in slaap. Maar het is natuurlijk niet te bedoeling dat hij straks alleen maar bij mij in bed in slaap kan vallen. Misschien is het een sprong waar hij in zit? Want hiervoor sliep hij altijd heerlijk 's nachts en meldde hij zich rond een uur of half 7 na een klokje rond te hebben geslapen.
8 maanden geleden
Onze zoon van bijna zes maanden is ineens zó hongerig. We geven kunstvoeding en hij meldt zich sinds twee weken zowel overdag als ‘s nachts echt elke drie uur voor een volle (lees: 180 ml en het liefst nog meer) fles. We geven daarnaast elke dag een groente-/fruithapje, qua hoeveelheid meestal twee ijsblokjes. Is dit een sprong en dus iets tijdelijks? Of is hij toe aan (meer) vaste voeding? Ik wil hem niet overvoeden, maar hij blijft vragen.
8 maanden geleden
Reactie op Roosmx
Wanneer zetten jullie het ledikantje omlaag? Mevrouw kan beide kanten oprol ...
Met zitten indd
8 maanden geleden
Wij hebben nog helemaal geen ritme qua dutjes/bedtijd en opzich leek me dat wel prima. Ik volg gewoon mijn dochter daarin. Maar ik word dan toch onzeker als iemand vraagt: kan je dan en dan afspreken of komt dat neit uit met de dutjes? En me moeder die zegt: zou toch fijn zijn als er wat meer ritme in zit. Opzich maakt het me dus niet zo uit maar idd met afspraken maken is het wel lastig. Hoe staan jullie daar in?
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Wij hebben nog helemaal geen ritme qua dutjes/bedtijd en opzich leek me dat ...
Ik zeg altijd ik kijk wel hoe het loopt met dutje, als hij niet slaapt kom ik ervoor, als hij wel slaapt kom ik erna 🤷♀️
Als ik echt ergens moet zijn en hij slaapt dan vraag ik mijn moeder of ze ff op past of plan afspraken bij mij thuis in.
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Ik vond het hier wel heel fijn toen het ritme erin kwam, gelukkig is ons zoontje heel makkelijk dus past zich eigenlijk goed aan ons aan. Maar over t algemeen is dit super fijn voor ons!
8 maanden geleden
Ik vond het hier wel heel fijn toen het ritme erin kwam, gelukkig is ons zo ...
Ja het lijkt mij soms ook wel handig dat je een beetje weet wat je kan verwachten. Maar komt dat dan vanzelf? Ik vind wakker maken etc ook weer zo sneu. En fles geven omdat het tijd is maar ze geen honger heeft werkt hier echt niet
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Ja het lijkt mij soms ook wel handig dat je een beetje weet wat je kan verw ...
Wij hebben het wel ingebouwd. Scheelt wel dat hij eten altijd wel lust 😅. Hij krijgt dan tussen 7 en 8 uur z'n eerste fles en erna telkens om de 4 uur. Z'n laatste fles tussen 19 en 20u en dan naar bed. In het begin moest je hem dan wel eens wakker maken voor een fles, so be it. Nu komt hij zelf, maar slaapt hij ook niet meer zoveel overdag. Maar zolang jullie er geen last van hebben, zie ik geen noodzaak! Als andere mensen het onhandig vinden, lijkt me dat niet jullie probleem 😄😘
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Hier nog weinig ritme. Ik volg hem voor zover dat kan 😅 hij heeft 3 zussen/broer boven zich. Dus hij moet geregeld mee in de sleur van het gezin ;)
Ook als ik afspraken heb gaat hij gewoon mee. Ik plan en bekijk de dag van de afspraak wat handig is. Ik wil dan nog wel eens wat sturen met voeden (bv iets eerder) zodat het met een afspraak wat beter uitkomt.
8 maanden geleden
Met 5,5 maand wat eten jullie kleintje? De mijne wilt meer en krijgt al veel groente en fruit. Hij is groot dat wel maar heeft behoefte aan meer maar ik zit over de max aantal gram groente en fruit..
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Met 5,5 maand wat eten jullie kleintje? De mijne wilt meer en krijgt al vee ...
Meestal 2 ijsblokjes op een dag + stukje fruit oid, sinaasappelsap paar spokken en verder gewoon bv hoeveel hij wil 🤭
Ik heb geen idee hoeveel ze mogen enz is mij niet verteld bij cb 🤷♀️
8 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Meestal 2 ijsblokjes op een dag + stukje fruit oid, sinaasappelsap paar spo ...
Ik heb ze toevallig net gesproken en ja ik geef de kleine man 150 gram fruit en 150 gram groente.. ze ze zeiden dat ik mag bieden tot hij genoeg heeft en dit zelf kan aangeven. Hij heeft namelijk echt nog honger en heb hem daarvoor de borst nog gegeven zelfs. Dus ben benieuwd hoeveel hij dan zal eten. Maar hij is dan ook wel echt grooot haha
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Ik heb ze toevallig net gesproken en ja ik geef de kleine man 150 gram frui ...
Ow ja hier eet hij echt maar een half ijsklontje na de bv (als hij dan niet in slaap is gesukkeld) 🤭 lang smal manneke maar geeft wel goed aan of hij iets wil ja of nee. Zal wel goed zijn denk ik dan 🤷♀️ ze gaan vanzelf meer eten
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
150 gram fruit en 150 gram avondeten (inclusief groente). Ook 1 boterham en door de dag heen nog wat maisstengels. Mijn zoontje is bijna 7 maanden, gecorrigeerd 5,5. Kinderarts vond dit prima 😀
8 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Sinds vorige week (5,5 maand precies) bieden we een keer per dag een ijsblokje groenten aan. Dat gaat tot nu toe nooit op. Sommige dagen overdag ook nog een paar baby lepeltjes fruit. Voornamelijk nog borstvoeding dus 😅