1096 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Met 5,5 maand wat eten jullie kleintje? De mijne wilt meer en krijgt al vee ...
Wat is het max aantal groente en fruit?

7 maanden geleden

Kan een baby al last hebben van de zomertijd? Sinds gister mislukken ineens álle dutjes.

7 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Kan een baby al last hebben van de zomertijd? Sinds gister mislukken ineens ...
Ik denk van wel, de klok is vooruit gezet, dus al je dutjes zijn ook vooruit gezet als je dezelfde tijden aanhoudt. Hier was het iig ook drama gisteren en vannacht 😅

7 maanden geleden

Geeft er al iemand thee/water? Hoeveel geef je en wanneer?

7 maanden geleden

Reactie op Liese2023

Haha ik wou hier net dezelfde vraag komen stellen. Ik ga beginnen met oefenslokjes in een tuitbeker na het groente/fruitpapje. Als thee denk ik dat ik voor iets lichts ga als kamille of rooibos. Lees online dat die oké zijn.

7 maanden geleden

Reactie op Liese2023

Ik ben ook heel benieuwd, hier ook wat ‘oefenslokjes’ (lees druppels) gegeven na een hapje, maar geen idee eigenlijk over thee en wanneer water een vast ding moet gaan worden

7 maanden geleden

Wat zou een reden zijn om thee te geven ipv alleen water? Misschien beetje overbezorgde mama, maar je leest af en toe dat er achteraf toch giftige stoffen in thee zitten

7 maanden geleden

Reactie op Liese2023

Na de hapjes een paar slokken, meer niet 🤷‍♀️ nou geef ik liever vers geperst sinaasappelsap maarja dat hebben we ook niet altijd in huis

7 maanden geleden

Reactie op Nes7

Wat zou een reden zijn om thee te geven ipv alleen water? Misschien beetje ...
Ik zou gewoon alleen water aanbieden. Super fijn als ze dat echt leren drinken al van kleins af aan. Hier altijd water aangeboden. Verder niks. Geen ranja enzo. Drinken nu nog steeds alleen water en melk. Af en toe op een feestje appelsap of chocomelk. M’n dochter lust wel lichte thee. Maar voor een baby zou ik het bij water houden voor nu. Alleen als het echt moeizaam gaat dan zou ik iets anders proberen.

7 maanden geleden

Reactie op Nes7

Wat zou een reden zijn om thee te geven ipv alleen water? Misschien beetje ...
Ik denk niet dat het nodig is, water leren drinken is het belangrijkste. Maar thee bevat normaal gezien ook heel wat gezonde stoffen en kan een mooie afwisseling zijn. Ik zou zelf enkel kwalitatieve losse thee geven. En voor baby's enkel bepaalde kruiden of fruitsoorten.

7 maanden geleden

‘s nachts na iedere voeding wilt ze niet meer verder slapen. Het duur 1,5 tot 2 uur dat ze wel weer wilt slapen.. kamer houdt ik donker en praat zo min mogelijk. Iemand nog andere ideeën

7 maanden geleden

Reactie op eva123456789

‘s nachts na iedere voeding wilt ze niet meer verder slapen. Het duur 1,5 t ...
Ik zie wel eens bij slaaptips voorbij komen dat wanneer je baby lang wakker is na een nachtvoeding deze mogelijk niet meer nodig is. Zou dat bij jullie kunnen zijn?

7 maanden geleden

Reactie op Koffiemetmelk

Ik zie wel eens bij slaaptips voorbij komen dat wanneer je baby lang wakker ...
Ohhh dat zou misschien kunnen. Alleen ze wordt rond 12 uur altijd wakker en is wat onrustig dan. Heb een keer geprobeerd om in slaap te wiegen dan en dan wordt ze Rond 3 weer wakker onrustig en als ik 12 uur de borst geef dan valt ze rond 2 half 3 in slaap en slaap dan door tot 7 8 uur. Maar misschien wel t proberen waard

7 maanden geleden

Hoe laat gaan jullie kindjes naar bed?

7 maanden geleden

Reactie op J84

Tussen 8 uur en half 9 meestal naar boven. Als hij echt moe is soms iets eerder. Bij uitzondering ook wel eens wat later.

7 maanden geleden

Reactie op J84

Tussen 7 en 8

7 maanden geleden

Reactie op J84

21.00 samen met mij, meestal dat hij dan na een uur of anderhalf nog eens wil eten en daarna slaapt hij 8-9u aan een stuk door 🤭

7 maanden geleden

Hey vraagje, mijn kleine drinkt nu 4 flesjes verspreid van 04.00/7.00/ 10.00 groente hapje/ 13.00 /15.00 fruit hapje / 18.30 flesje maar ben dus eigenlijk benieuwd, hoe erg is het als ik hem straks nog een flesje geef? Dus een 5de flesje ipv bij 4 houden omdat hij dit al gehad heeft. Ik hoop een beetje die 4 uur flesje er uit te krijgen 🤡

7 maanden geleden

Reactie op J84

Meestal tussen 19 en 20, soms als de dag zo loopt qua dutjes enz iets na 20en

7 maanden geleden

Reactie op Lcou

Hey vraagje, mijn kleine drinkt nu 4 flesjes verspreid van 04.00/7.00/ 10.0 ...
Oh kan prima!! Ik weet niet hoeveel cc je geeft? Maar ik zou zelf liever om 21/22u nog een flesje geven dan om 4u snachts. Als je het teveel vindt worden dan kan je altijd nog de fles van 13u of 1830u wat minder doen.