1096 Reacties
7 maanden geleden
Zijn er ook kindjes waarbij de hapjes totaal nog niet lekker gaan? (Nu 6,5e maand oud). Van de week werd ze ineens wild van pompoen en at 3 ijsblokjes maar daarna ineens niks meer willen… ook stukjes gegeven, wil ze ook niet. Het lijkt bij iedereen zo makkelijk te gaan maar mijn dochter wil gewoon niks lijkt wel… Drinken van de fles doet ze ook elke keer zo afwisselend, de ene dag drintk ze alles op en de andere dag laat ze steeds de helft staan. Word er zo onzeker van.
7 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Zijn er ook kindjes waarbij de hapjes totaal nog niet lekker gaan? (Nu 6,5e ...
Hier ook hoor. En wat ik bij hem naar binnen krijg, duwt hij met zijn tong weer naar buiten. Heb het toevallig net opgezocht en schijnt heel normaal te zijn. Ze hebben zo'n 5 weken nodig om te wennen aan van een lepeltje eten. Het kan 10-15 keer duren voor ze een bepaald hapje accepteren en dan nog eens 10-15 keer voor ze het echt waarderen. Sommige baby's zullen hier veel makkelijker in zijn misschien, maar het hoeft dus niet. Blijven proberen!
7 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Hier ook precies hetzelfde, hij werkt alles meteen naar buiten en heb al heel veel dingen geprobeerd. Wij blijven het inderdaad ook proberen, laten er soms wel bewust een paar dagen tussen, want ik wil niet dat het eten hem negatieve associaties geeft.
7 maanden geleden
Fijn om te horen dat jullie dezelfde ervaring hebben! Ik probeer inderdaad niet te dwingen en maak er ook gewoon wat leuks van elke keer. Komt dan hopelijk wel goed!
7 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Oo ja hoor! Ze eet eigenlijk niet echt. Het is echt meer proeven en ervaren. De lepel duwt ze uit en al het eten komt spuugt ze uit. We geven haar nu soms een stuk komkommer of banaan om mee te spelen (we blijven er wel bij hoor). Ze zal er vanzelf wel aan toe zijn een keer 🤗
7 maanden geleden
Reactie op Ryannes
Zijn hier moeders die al eens hebben gespoeld bij een verkoudheid? Hij is a ...
Hier ook een goede verkoudheid gehad. Wij deden met een spuitje zout water spoelen en daarna met de aspirator van otrivin, werkte heel fijn, neusje werd weer lekker vrij!
7 maanden geleden
Mijn dochtertje begon net ineens te projectielbraken echt de hele fles kwam eruit… ze is wel gewoon vrolijk enzo, iemand anders ook meegemaakt?
7 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Mijn dochtertje begon net ineens te projectielbraken echt de hele fles kwam ...
Ja hoor, ook eens meegemaakt! Was een klein buikgriepje, na één keer projectielbraken en drie luiers met diarree was het klaar. Je kunt even in de gaten houden of ze koorts krijgt. Zo niet, lekker knuffelen en het is in no time weer over
7 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Mijn dochtertje begon net ineens te projectielbraken echt de hele fles kwam ...
Hier ook een paar keer meegemaakt. Is zelfs een keer voorgekomen dat hij dit een paar dagen achter elkaar had. Daarna was het weer over. Was ook nog vrolijk te pas. Wat dan kan helpen is kleine beetjes verdeeld over de dag.
7 maanden geleden
Reactie op Eendje01
6 maanden en nu waterpokken 🥲
Hopelijk bouwt ze nu genoeg weerstand op da ...
Ik heb het zelf met 8 maanden gehad volgensmij. Daarna nooit meer (even afkloppen 🤓)
7 maanden geleden
Onze zoon heeft twee onder tandjes gekregen, poetsen jullie al met een tandpasta of enkel borsteltje en water? Zoon is 6 maanden, krijgt borstvoeding en eet ook hapjes (groenten en fruit)
7 maanden geleden
Reactie op Elisabethx92
Onze zoon heeft twee onder tandjes gekregen, poetsen jullie al met een tand ...
Ik heb gelezen dat je dan meteen start ook met tandpasta, omdat er vanaf dan cariës kan ontstaan
7 maanden geleden
Reactie op Elisabethx92
Onze zoon heeft twee onder tandjes gekregen, poetsen jullie al met een tand ...
Jep, gelijk poetsen. Hoeft maar 1x per dag.
7 maanden geleden
Reactie op Januari2023
Jep, gelijk poetsen. Hoeft maar 1x per dag.
Tips voor tandpasta? Liefst zonder fluoride
7 maanden geleden
Reactie op Elisabethx92
Tips voor tandpasta? Liefst zonder fluoride
En tips voor tandenborstel?
7 maanden geleden
Reactie op eva123456789
En tips voor tandenborstel?
Een tandenborstel met haartjes. (Ik heb die 3 tandenborstels gekocht met siliconenkit topjes, van Nuby,, maar die silicone topjes zijn veel te hard, dus bespaar je de moeite en geld) en ik heb tandpasta van Jack en Jill. Hier zit geen fluoride in.
7 maanden geleden
Welke soorten fruit en groentes hebben jullie tot nu toe allemaal al gegeven?