1096 Reacties
7 maanden geleden
Is er iemand die ook de air free ventielen van Philips Avent gebruikt? Hier passen ze ineens niet meer in de fles waardoor die steeds gaat lekken…. Iemand ook dit probleem gehad?
7 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Welke soorten fruit en groentes hebben jullie tot nu toe allemaal al gegeve ...
Appel, peer, banaan, aardbei, blauwe bes, mango (pit, heel leuk haha).
Doperwt, zoete aardappel, wortel, paprika, bloemkool, courgette, avocado.
En ook een keer aardappel en rijst!
7 maanden geleden
Zijn er meer kindjes die om de 5 uren drinken overdag? Merk dat sinds we hapjes geven alles beetje verandert nu. Ik bood vaak de fles nog km de 4 uren aan, maar hij laat vaak nu de helft staan. Dus zit te twijfelen om er nu 5 uren tussen te gaan laten, kijken of ie dan meer wil. Wat is jullie ervaring hier mee?
Hij drinkt over de dag heen nog genoeg, krijgt fruit en groente hapje, met pasta of aardappelen
7 maanden geleden
Reactie op Ryannes
Zijn er meer kindjes die om de 5 uren drinken overdag? Merk dat sinds we ha ...
Ja, wij zitten nu ongeveer op dit schema:
07.30 fles
Groentehapje
13.00 fles
Fruithapje
18.30 fles
En komt hij in de nacht nog rond 01.00.
Hiervoor gaven we een fles extra, maar toen spuugde hij heel veel. Dit gaat sinds een paar dagen heel goed!
7 maanden geleden
Reactie op Ryannes
Dankje voor het delen! Mag ik vragen hoe groot de flessen dan zijn en hoeve ...
De flessen zijn 180+6. Ik was trouwens misschien niet helemaal duidelijk, maar s nachts krijgt hij ook nog een fles. Dus vier in het totaal. Hiervoor kreeg hij nog extra fles overdag, dus vijf in het totaal.
En de fruit en groente hapjes zijn op dit moment nog klein, twee ijsblokjes per hapje ongeveer, maar dit wil ik wel komende dagen ophogen en ik wil met brood beginnen. Wij zijn pas met vijf maanden begonnen met hapjes, dus daardoor nog niet heel ver, hoewel hij prima meer zou willen.
De groentehapjes zijn wel altijd gemengd met wat olijfolie om te zorgen dat er wat kcal in zitten. Pasta, rijst en aardappelen moeten we nog mee beginnen.
Daarnaast krijgt hij bij ons avondeten af en toe trouwens nog iets volgens de Rapley-methode waar hij dan ook nog wel iets van eet, maar het is een beetje afhankelijk van wat het is, hoeveel hij binnenkrijgt.
Maar volgens mij mag je er echt op vertrouwen dat je kindje zelf aangeeft wat het nodig heeft! Hier heeft hij heel lang relatief veel gedronken en naar mijn idee is dit relatief weinig, maar zo lang hij tevreden is en goed groeit, vind ik het prima.
7 maanden geleden
Reactie op ovenschaal3
De flessen zijn 180+6. Ik was trouwens misschien niet helemaal duidelijk, ...
Dankje voor je uitgebreide verhaal! Wij zijn inderdaad ook later begonnen met hapjes, 5,5 maand.
Merk dat ie sinds ie hapjes krijgt minder melk wil/neemt. Dus was wel even nieuwsgierig of er al meer kindjes zijn die meer uren er tussen hebben vanwege evt hapjes.
Ja hij geeft het ook wel aan,
Maar
Vind zelf altijd toch wel fijn wat te vergelijken en horen hoe anderen het doen haha
7 maanden geleden
Oké, hele domme vraag.
Mijn moeder heeft een Danoontje gegeven aan mijn zoontje. Kan dat kwaad?
7 maanden geleden
Oké, hele domme vraag.
Mijn moeder heeft een Danoontje gegeven aan mijn zo ...
De hoeveelheid eiwitten en suikers is niet goed voor babys onder de 1 maarja een keer kan geen kwaad denk ik 🤷♀️
7 maanden geleden
Oké, hele domme vraag.
Mijn moeder heeft een Danoontje gegeven aan mijn zo ...
Ik zou het niet vaker doen maar keertje kan geen kwaad, zou me er niet druk om maken 😘 ik las op een ander forum dat iemand het standaard aan z’n baby gaf dus 🫢 (zou ik niet aanraden)
7 maanden geleden
Reactie op geertjewi
Vraagje: wat wordt bedoeld met zelfstandig zitten? Dat je kindje met enige ...
Zelfstandig kunnen zitten is alleen het zelf kunnen blijven zitten. Bijvoorbeeld in een stoeltje of wanneer je haar in zit op de speelmat zet. Dit kan vanaf 6 maanden. Van lig tot zit komen is een andere skill, dat kan vaak pas vanaf 8 a 9 maanden. Als het om rapley gaat, of voeding, dan gaat het er vaak om dat ze ongeveer een kwartiertje in een stoeltje rechtop kunnen blijven zitten, maar mag je ook nog even handdoek rollen gebruiken om wat extra steun te bieden in het stoeltje.
7 maanden geleden
Zoooo sinds donderdag wordt hier wat afgekrijst. Ik ben dit ook helemaal niet gewend. Zodra ze wakker wordt is het meteen keihard krijsen, zit geen middrnweg in. En dan doorgaan tot ze de fles heeft. Voor iemand herkenbaar? Gaat dit over😭
7 maanden geleden
Reactie op geertjewi
Vraagje: wat wordt bedoeld met zelfstandig zitten? Dat je kindje met enige ...
Dat ze zelf tot zit kunnen komen. Er wordt ook aangeraden om ze dan pas zittend neer te zetten in een stoel, op schoot kan wel eerder.
7 maanden geleden
Reactie op J84
Zelfstandig kunnen zitten is alleen het zelf kunnen blijven zitten. Bijvoor ...
Dit klopt niet. Het is slecht voor de ruggenwervel om een kindje al rechtop te zetten als ze zelf nog niet tot deze positie kunnen komen. Op je schoot kan wel, dan kan je ze het beste ondersteunen, maar ook niet te lang. Met zelfstandig zitten wordt bedoeld zelfstandig tot zit komen. Wij lopen bij de kinderfysio van het ziekenhuis omdat ons zoontje prematuur geboren is, 2 weken geleden nog een hele goede uitleg over gehad :)
7 maanden geleden
Onze baby lekt heel vaak door haar luiers in de nacht 😭 heeft iemand tips? We hebben verschillende merken geprobeerd en ook een grotere maat. Maar het werkt allemaal niet… ze plast ook overdag veel 😅 maar als we in de nacht moeten verschonen wordt ze zo wakker en dat willen we natuurlijk niet! Hopelijk herkent iemand dit?
7 maanden geleden
Reactie op MS19
Onze baby lekt heel vaak door haar luiers in de nacht 😭 heeft iemand tips? ...
Wij gebruiken wasbaar met 2 extra inleggers en wolbroekje en dan is zn pyama nog steeds vochtig 😵💫 misschien kan je er een hydrofiele doek bij in vouwen (die je natuurlijk de volgende ochtend wel wast)?
7 maanden geleden
Reactie op MS19
Onze baby lekt heel vaak door haar luiers in de nacht 😭 heeft iemand tips? ...
Hier standaard één verschoning in de nacht en daarna een voeding zodat hij weer in slaap valt. Werkt eigenlijk altijd prima. Ik snap ook echt niet hoe sommige babies een luier 's nachts niet overvol plassen want hier is hij eigenlijk na 5 uur echt wel overvol (en ja hij draagt de goede maat haha).