1096 Reacties

10 maanden geleden

heel herkenbaar! En zeker ook de volumeknop. Wij dachten een paar keer dat ...
O, is het dat? En ik m'n dochter maar weer eerder uit bed halen waardoor ze al moeier werd..

9 maanden geleden

Vraagje.. Wanneer geef je de laatste avondfles van 22:00/23:00 niet meer? Mijn dochter is ruim 13 weken en drinkt het volgende: 07:00 fles van 150 ml 11:00, 15:00 en 19:00 fles van 180 ml De (droomvoeding) fles van 23:00 uur is 150 ml maar hier laat ze zo minimaal 50 ml van staan Als ik alles bij elkaar optel kom ik op 840 ml op een dag uit, wanneer ik 4 flessen van 210 zou aanbieden dan komt ze op hetzelfde qua ml’s uit Ze is net 6000 gram Ik denk dat ik het antwoord al wel weet maar wil het toch even checken haha

9 maanden geleden

Een heeeel verkouden babietje hier. Heb zout ampullen en zo’n baby aspirator maar lijkt niet echt te helpen. Nog tips? Slapen is zo lastig voor dr nu met zon verstopte neus en hoest.

9 maanden geleden

Reactie op Riso

Een heeeel verkouden babietje hier. Heb zout ampullen en zo’n baby aspirato ...
zoutspray mag je onbeperkt gebruiken, dus zeker doen! matrasje wat schuin omhoog leggen, doormidden gesneden ui op de kamer leggen naast het bedje in de nacht. in de badkamer zitten met de douche aan op zn allerheetst en even lekker stomen.

9 maanden geleden

Reactie op Riso

Ik gebruik hier ook een vernevelaar met ampullen zoutoplossing. Die lijken hier te helpen bij dichte neus /benauwdheid en hoesten door vastzittend slijm. Wij hebben een vernevelaar van het merk Beurer ih26 kids (besteld via Amazon)

9 maanden geleden

Reactie op Riso

ui opengesneden naast het bed gaat ook echt top! stinkt vreselijk maar werkt wel laatst bij mezelf gedaan.

9 maanden geleden

Is er iemand die extreem opzag tegen het wegbrengen van haar kindje naar het kdv? Mijn meisje begint straks met 17 weken voor 2 dagen in de week en ik vind het zo moeilijk voorstellen dat iemand zo goed voor haar zou zorgen als wij. Voelt onnatuurlijk. :(

9 maanden geleden

Reactie op ananas25

Is er iemand die extreem opzag tegen het wegbrengen van haar kindje naar he ...
Ja hoor, hier ook! Ik was zelf aan het nadenken om mijn ontslag in te dienen en in ieder geval voor een aantal jaar thuis te blijven. Samen met mijn partner afgesproken om het 2 maanden aan te kijken. Vandaag is mijn zoontje voor de 3e keer naar de opvang en het gaat daar hartstikke goed! En geloof me, de dagen dat ik aan het werk ben zijn stiekem best fijn, even niet continu aanstaan en de klok, voeding, slaapjes en babyfoon in de gaten houden. Even gewoon in de woonkamer kunnen zitten met alleen aandacht voor jezelf is ook fijn. En daarna weer extra fijn en leuk om mijn zoontje plat te knuffelen. Proces van loslaten mams, en dat is zeker niet makkelijk! 😘

9 maanden geleden

Reactie op Koffiemetmelk

Ja hoor, hier ook! Ik was zelf aan het nadenken om mijn ontslag in te diene ...
Dankjewel voor je reactie, dit biedt hoop ❤️

9 maanden geleden

Reactie op ananas25

Dankjewel voor je reactie, dit biedt hoop ❤️
Ik vind het ook meeeega spannend! ons zoontje gaat pas in april en dan 1 dag per week naar de gastouder en 1 dag naar opa en oma. Best wel luxe, maar ik zie er zoooo tegenop! Vandaag begon hij gelijk te huilen toen opa hem oppakte 🥲 dus we hebben gelukkig nog even de tijd om te oefenen haha

9 maanden geleden

worden jullie als ouder ook elke keer ziek, als kindje ziek van de opvang is? even nieuwsgierig/ bang 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Wilmar

worden jullie als ouder ook elke keer ziek, als kindje ziek van de opvang i ...
Ik ben al 2 weken onwijs verkouden, vermoed ook dat het van de opvang weg komt haha!

9 maanden geleden

Reactie op Wilmar

Wij hadden na de wendag direct een buikgriepje te pakken, opa en oma ook aangezien ze daar een nachtje had gelogeerd 😅. Na de eerste week waren we verkouden. Beide had ons dochtertje er eigenlijk geen last van, wij wel helaas 😋

9 maanden geleden

Reactie op Wilmar

In 2020, na de geboorte van mijn oudste dochtertje ongeveer een heel jaar af en aan verkouden geweest. Erg handig in een corona epidemie 😷. Ik denk dat ik elke week ongeveer bij de teststraat stond om m’n werk wel te mogen doen 🥲

9 maanden geleden

hai allemaal, meer mensen met zeer eenkennige kindjes? Mijn dochtertje is bij mij echt het makkelijkste kind ever, maar als ik er niet ben... Ik was vanmorgen sporten en toen is mijn vriend maar uit wanhoop met haar gaan autorijden. Ik herken dit totaal niet van mijn oudste kindje! En ik maak me ook wel zorgen voor dat ze straks naar het kdv moet. Iemand die dit ook had en bij wie het goedgekomen is?

9 maanden geleden

Reactie op geertjewi

hai allemaal, meer mensen met zeer eenkennige kindjes? Mijn dochtertje is b ...
ik herken het wel, maar soms! ons kindje in bij mij (en meestal mijn vriend ook) super vrolijk en makkelijk te troosten. Als hij iemand anders ziet, trekt hij meteen een pruillip en gaat hij huilen als mama of papa niet meteen in beeld komt. Laatst wilde mijn vader hem even oppakken, nou dat was meteen brullen 🥲 ik denk dat het best normaal is en dat het ook spannend mág zijn, maar dat je het dan juist wel moet blijven oefenen. Ik houd wel echt mijn hart vast voor na mijn verlof inderdaad.

9 maanden geleden

Reactie op geertjewi

hai allemaal, meer mensen met zeer eenkennige kindjes? Mijn dochtertje is b ...
Bij ons ook inderdaad… ze is alleen te troosten door mijn man en mij. Op schoot vindt ze soms wel ok, maar is vaak ook wel snel huilen. We zijn nu echt aan het trainen bij mijn schoonmoeder (die een dag wil oppassen) dat dat goed gaat, maar vooralsnog ontroostbaar. Maar… van de week 2 wennen op het kdv gehad en daar ging het zowaar best ok. Ze huilde aan het begin, maar liet zich troosten door de juf. Heeft zelfs even geslapen bij haar in de draagzak. Daarna in de box ging even goed en toen zich opnieuw laten troosten door de juf. Dus ik heb goede hoop! Maar wij gaan wel flink oefenen nog met meer mensen die we belangrijk vinden.

9 maanden geleden

Reactie op Wilmar

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 10 jaar het ene na het andere virus te pakken heb 🙈. De oudste zijn nu 10, het lijkt wel alsof ik door alles aangestoken ben en door het chronisch slaapgebrek ook geen weerstand meer heb 🙈😬

9 maanden geleden

heeft iemand ervaring met de pasvorm van het merk Z8? valt het ruim, klein, normaal?

9 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 10 jaar het ene na het andere viru ...
oh jemig, wat rot zeg!