1096 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Wilmar

oh jemig, wat rot zeg!
Het went ;)

9 maanden geleden

Reactie op Wilmar

heeft iemand ervaring met de pasvorm van het merk Z8? valt het ruim, klein ...
Valt erg smal!

9 maanden geleden

Reactie op Wilmar

heeft iemand ervaring met de pasvorm van het merk Z8? valt het ruim, klein ...
Vind het klein vallen. Tuinbroek was meteen al te kort toen we aan 62 begonnen

9 maanden geleden

onze zoon van 3 maanden heeft vandaag zijn eerste vaccinaties gekregen. heeft wat verhoging, geen koorts maar lijkt wel ongemak te ervaren. ik vind het lastig of ik 'preventief' een zetpil zal geven voor de nacht, hij heeft heel denderend geslapen vandaag (doet ie nooit) dus zou lekker zijn als ie vannacht goed zn rust kan pakken. wat zouden jullie adviseren? ik wil niet te snel zoiets geven maar gun hem ook geen pijn oid 😕

9 maanden geleden

Reactie op JK08

onze zoon van 3 maanden heeft vandaag zijn eerste vaccinaties gekregen. hee ...
* niet heel denderend (1x half uur, 1x klein uur, 1x ong 40 min en 1x ong 20 min)

9 maanden geleden

Reactie op JK08

* niet heel denderend (1x half uur, 1x klein uur, 1x ong 40 min en 1x ong 2 ...
Wij hebben geen zetpil gegeven, die bewaar ik liever voor de momenten dat hij echt ziek is.

9 maanden geleden

Reactie op JK08

onze zoon van 3 maanden heeft vandaag zijn eerste vaccinaties gekregen. hee ...
Ik zou nooit preventief geven. Je kan altijd nog geven wanneer het echt nodig blijkt toch.

9 maanden geleden

Mijn zoon is verkouden en heeft een flinke verstopte neus. Ik geef zoutoplossing druppels en neusspray eerst maar nog geen resultaat. Neusspeer werkt niet want het zit dieper. Ui heb ik net naast zijn bed gelegd. Al de hele dag doet hij dutjes van max 30 minuten en deze avond maar 10 minuten want hij heeft zoveel last van zijn neusje. Heeft iemand nog tips wat ik kan doen? Bedje staat al omhoog. Ze kunnen nog niet ademen door de mond toch? 🥺

9 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Mijn zoon is verkouden en heeft een flinke verstopte neus. Ik geef zoutoplo ...
Lastig is dat he?! Misschien stomen in de badkamer met een hete douche aan? of de aspirator van otrivin halen, daar kan je wel goed snotjes mee uitzuigen. Wij gebruiken hem regelmatig. Verder denk ik zoveel mogelijk rechtop houden? draagzak overdag bijvoorbeeld.

9 maanden geleden

Reactie op Toooh

Lastig is dat he?! Misschien stomen in de badkamer met een hete douche aan? ...
Ik heb de douche alvast aangezet inderdaad. Zijn snotjes zitten erg diep. Hij heeft er ook erg last van en ik hoor hem soms door de mond ademen volgens mij. Dus het zit echt goed verstopt.

9 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Ik heb de douche alvast aangezet inderdaad. Zijn snotjes zitten erg diep. H ...
Ik heb het hier ergens al eens op het forum geroepen ;) maar wij gebruiken een vernevelaar (beurer ih26 kids bestelt via Amazon) met van die ampullen zoutoplossing (online gekocht, stuk goedkoper dan otrivin). Het is natuurlijk geen wonderapparaat. Al hebben wij wel echt de indruk dat het helpt bij het slijm oplossen / meer lucht geven. Daarnaast gebruiken wij inderdaad ook al gewoon zoutoplossing als erg verkouden is.

9 maanden geleden

Waar kan ik de juiste info vinden over slaapregressies?

9 maanden geleden

Doen jullie wandelingetjes juist in wakkertijd of als ze moeten slapen? Ik twijfel altijd of ik boodschappen juist tijdens of aan het eind van de wakkertijd moet doen. Ze valt vrijwel nooit in slaap, maar boodschappen duurt wel wat langer, dus dan is de wakkertijd zo op zonder dat ik even met haar heb gespeeld of tummy time ofzo. (Waar maak je je druk over hè?! 😅🙈)

9 maanden geleden

Reactie op J84

Doen jullie wandelingetjes juist in wakkertijd of als ze moeten slapen? Ik ...
Ik houd er niet zo rekening mee. Vaak liggen ze een poosje wakker en vallen ze halverwege in slaap. Spelen/tummy komt dan op later moment weer

9 maanden geleden

Reactie op J84

Hier altijd tijdens de slaaptijd. Anders wandel ik me een ongeluk, haha. Ze slaapt nu alleen in de draagzak of op mij. Verschilt per dag. Op sommige dagen loop ik 8 km mét draagzak zodat ze genoeg slaapt. Op sommige dagen 50 stappen omdat ze op mij slaapt (en mijn bekken dan dankbaar bijkomt 😬). Soms haal ik dan wel een kleine boodschap, maar pas als ze minimaal 20 min slaapt en met een klein doekje over dr ogen. Wat betreft die wakkertijd zonder spelen, ik zou het niet te hard maken voot jezelf. De supermarkt is voor mijn kleine én een uitje als ze wel wakker wordt, met al die kleuren, vormen, lichten, geluiden en mensen. Dat kun je óók als spel zien voor de ogen/het brein

9 maanden geleden

Reactie op J84

voorheen altijd als hij moest slapen omdat ie dan goed sliep, nu hij in z'n eigen bed slaapt doe ik het in principe altijd tijdens zijn wakkertijd zodat ie er ook echt wat van meekrijgt. + als hij in slaapt valt wordt ie wakker zodra we thuis zijn, dus of hij slaapt dan (te) kort of ik moet lang wandelen, maar ik kan de tijd tijdens zijn dutjes ook wel goed gebruiken voor andere dingen

9 maanden geleden

Wanneer je baby na 10 minuten slapen even wakker wordt (beetje piepen) en hem de speen geeft, waarna die gelijk weer in slaap valt voor 40 minuten. Kun je dit dan nog als een volledig slaap cyclus zien?

9 maanden geleden

Reactie op Merel222

Hier altijd tijdens de slaaptijd. Anders wandel ik me een ongeluk, haha. Ze ...
Ohhh zo herkenbaar! Ik heb vandaag 50 minuten met de kinderwagen gelopen voor ze in slaap viel. Toen nog 15 minuten voor ik de supermarkt in kon. En toen nog 20 minuten naar huis lopen. 😅 daarna nog een rondje draagzak gehad en einde dag maar gewoon lekker aan de borst op schoot. Even rust voor het gestel inderdaad :)

9 maanden geleden

Reactie op sjorsnwh

Wanneer je baby na 10 minuten slapen even wakker wordt (beetje piepen) en h ...
ja 40 minuten telt sws als volledige cyclus. dus die 40 minuten daarna is gewoon een cyclus. na 10 min was die even verstoord daarna opnieuw begonnen denk ik.

9 maanden geleden

Ook de vraag maar even hier stellen, ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan?