21 Reacties
3 jaar geleden
Sterkte! Heb het er met de verloskundige over en denk hier samen met je partner goed over na ❤️
3 jaar geleden
Dat zijn niet degene waar ze het voor testen dacht ik, wat houden deze in?
3 jaar geleden
Hebben ze meer verteld of gewoon gezegd dat er twee afwijkingen zijn? Het lijkt me dat dit nog erg veel kan betekenen.
Ook lijkt het me belangrijk om nog steeds in het achterhoofd te houden dat een nipt enkel aangeeft of er een verhoogde kans is en nog niet per se betekent dat het kind de afwijking (overal) heeft. Worden er bijvoorbeeld vervolgonderzoeken voorgesteld?
3 jaar geleden
Hi, bij mij hebben ook een nevenbevinding gevonden. Ik heb net gereageerd op dit topic:
https://community.24baby.nl/forum/zwanger/nevebevindingen-chromosomen-3-en-7-ZOO13Q
Ik weet hoe gigantisch schrikken het is, maar de kans is groot dat jullie kindje ok is. Stuur me gerust een vriendschapsverzoek of een berichtje als je vragen hebt of wil praten ❤️
3 jaar geleden
Wat vervelend, snap dat dit erg veel spanning geeft. Bij mij had de verloskundige aangegeven, dat uit onderzoek blijkt dat wanneer er nevenbevindingen zijn gevonden, er in 95% van de gevallen er niks aan de hand blijkt. Wij hebben daarom ook gekozen voor de nipt zonder nevenbevindingen. Dus het hoeft niet te betekenen dat je kindje wat heeft.
3 jaar geleden
Reactie op M30
Kan echt van alles zijn. Heftige syndromen of minder ernstige maar serieuze ...
De vervolg onderzoeken zijn vlokken test en vruchtwater punctie. Misschien een goed idee om dit te overwegen?
3 jaar geleden
Reactie op lucka
Hey, ik heb ook vrijdag een slechte uitslag gekregen , chromosoom 5 en 20. ...
Ligt er aan waar 5 en 20 voor staan...
3 jaar geleden
Reactie op M30
Hoe bedoel je? De 3 en 7 staan voor chromosomen. Er zijn afwijkingen gevond ...
Ik denk dat Floortje bedoelt te zeggen dat de ernst van de afwijking afhangt van waarvoor het dna dat op die chromosomen ligt codeert. Daarnaast is het type afwijking ook van invloed. Hopelijk krijg je snel antwoorden van het ziekenhuis/de geneticus. Veel sterkte de komende tijd!
3 jaar geleden
Hey, ik vond de nipt ook weer vreselijk spannend. Bij de eerste koos ik voor met nevenbevindingen, nu heel bewust zonder.
Misschien helpt het lezen van deze blog jullie
https://baby2b.nl/hoe-de-nipt-kan-zorgen-voor-wekenlange-spanning-en-stress-bij-aanstaande-ouders/n138c30
3 jaar geleden
Ik heb geen nevenbevindingen gedaan, voor mezelf zal ik het nooit weten 😵💫 heel veel sterkte