20 Reacties

5 maanden geleden

Wij zijn naar Curaçao geweest. Wij hadden alles meegenomen. Knijpfruit en een keer een pureepotje (meestal maken we alles vers) in het vliegtuig kunnen ze het opwarmen en je kan warm water krijgen voor melk. (Was wel heet water ipv warm maar goed)

5 maanden geleden

Ik volg…. Ik denk miss te moeilijk maar vooral idd avondeten in een hotel of als je dan uit eten gaat… ik wil liever geen potjes ik stoom alles hier thuis maar ook geen idee hoe/wat ik ga doen op reis

5 maanden geleden

Reactie op SLIBI

Ik volg…. Ik denk miss te moeilijk maar vooral idd avondeten in een hotel o ...
Op vakantie zelf at hij mee van ons bord. Zat bij ons wel vaak ook groente enzo sneed ik dan klein en kon hij gerust eten (gewoon vragen zonder zout en zelf later toevoegen)

5 maanden geleden

Ik had bij onze oudste zakjes van Ella’s kitchen of mama Deli meegenomen. Die kun je opwarmen in de waterkoker. Ook omdat het avondeten in het hotel vaak laat is, dan is de grootste honger gestild en daarna at ze nog wel wat groente, fruit etc van ons bord mee. Voor ontbijt/lunch had ik een bevroren half bruin brood meegenomen in de koffer en die vervolgens in de hotelkamer in de koelkast gelegd, dat blijft dan echt lang goed.

5 maanden geleden

Ik heb ervaring nu met verschillende landen en leeftijden. Afhankelijk van waar je heen gaat is het meer of minder goed te regelen. Wij gingen tot nu toe binnen eu en dan is er eigenlijk altijd vanalles mogelijk. - voor de eerste dagen neem ik zelf fruit knijpzakjes mee, dan heb je altijd iets. - bij t ontbijt at baby een boterham (er is altijd wel iets aan brood dat kan), de binnenkant van een bolletje of wat yoghurt met banaan erdoor geprakt. Verder maakte ik dan indien mogelijk van wat fruit een hapje. - veel hotels hebben wel wat fruit, en koks kunnen soms best wat voor je pureren. Gaat dat niet, dan is de dichtstbijzijnde supermarkt je vriend. - voor de lunch maakte ik een boterham bij t ontbijt en nam ik mee in een bakje. Of ik vroeg of ze een toast boterham met pindakaas od jam hadden. Dat is vaak te regelen. - bij avondeten at baby mee of vroegen we om wat gepureerde groente. Voor mee eten werd ik creatief: sabbelen op een frietje, stukje brood, wat geprakte groente, aardappel en vis of een hapje van een dipje van ons voorgerecht. Voor nood kan je altijd pap meenemen. Beetje melk maken, pap erdoor en klaar. Verder hebben de plaatselijke supermarkten (groter) vaak ook een prima assortiment. Zeker in landen als Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Griekenland.

5 maanden geleden

Wij zijn naar mallorca geweest. We hadden half pension geboekt. De ene avond at ze met de pot mee, van het buffet dus. Als er niets “geschikts” was dan gaven we haar een potje. We hadden er een paar meegenomen, hebben er ook nog een paar bijgekocht. Als er bananen en kiwis lagen deden we deze prakken of gebruikten we knijpfruit. Alles wat we hier gebruikten konden we daar ook kopen! Tip: ga naar een wat grotere supermarkt voor meer keuze☺️ Meid pak dat vliegtuig! 🥰 Valentin playa de muro, top complex. Moet je wel een auto bij huren.

5 maanden geleden

Wij zijn nu op Bali en de kleine is 8 maanden. Ze eet mee met wat er is. We doen rapley, dus ik geef haar van alles in haar hand. Ik vraag gewoon om groente/vis/pasta zonder zout, is echt wel mogelijk. Toen de oudste 11 maanden was waren we all inclusive op Tenerife, daar pakten we van het buffet, en prakten we en gaven we aan haar. Zonder zout vragen is altijd mogelijk. En in de ochtend krijgt ze haar pap. Lekker je vakantie boeken en het eten komt echt goed. En als je t allemaal echt niet vertrouwd, neem je gewoon potjes mee, kan prima.

5 maanden geleden

Dankjewel dames! Wij gaan ons dit weekend verder verdiepen in een fijne vakantie plek ❤️

5 maanden geleden

Reactie op Warsha85

Wij zijn nu op Bali en de kleine is 8 maanden. Ze eet mee met wat er is. We ...
Hoiii wij willen ook naar bali begin july, heb je wellicht andere tips specifiek voor die bestemming en de lange vlucht? 😬

5 maanden geleden

Wij hebben niks meegenomen en alles gegeven wat op dat moment kon! Ging helemaal prima. Er was altijd wel wat fruit/ brood beschikbaar.

5 maanden geleden

Reactie op SLIBI

Hoiii wij willen ook naar bali begin july, heb je wellicht andere tips spec ...
Ja natuurlijk, ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Is wat makkelijker ☺️

4 maanden geleden

Wij zitten op dit moment in TUI Blue Palm Garden Side Turkije. Enorm goed geregeld voor kindjes en baby's. Leuke zwembandjes, ook van 10 cm diep. Er zijn fruithapjes en groentehapjes in potjes beschikbaar, en er is een kinderbar. Ik de kinderbar is er elke dag een andere verse groente beschikbaar (dit doen we pletten met een vork of een stuk waar hij vanaf kan eten) en/of pure van verschillendd groentes samen. Ook is er kale pasta, rijst en aardappelpure. Wij gaven ook stukjes (water)meloen en ander fruit. Heel goed geregeld daar! 😊

4 maanden geleden

Ohja en brood is er ook altijd natuurlijk, of eens een stukje pannenkoek voor een keertje.

4 maanden geleden

Ik ben op dit moment op vakantie in Turkije en heb potjes meegenomen. Ben achteraf gezien ook blij dat ik dit heb gedaan, want veel potjes kan je niet kopen hier in de supermarkt dichtbij het hotel (alleen fruit). Gaf gisteravond bijvoorbeeld een stukje zalm in het hotel en mijn kleintje reageerde hier niet goed op. Hele nacht krampjes gehad :(. Ik ga toch maar door met de potjes (normaal maak ik thuis wel zelf de hapjes)

4 maanden geleden

Ik heb een aantal potjes meegenomen maar hij kon vaak met het buffet/restaurant mee eten (agv of pasta) kon dat niet of was het te veel bewerkt dan kreeg hij een potje. Fruit idem. Potjes waren trouwens ook te koop bij de supermarkt vlakbij

4 maanden geleden

Wij zijn nu op vakantie in Griekenland en heb, om mezelf de stress te voorkomen, alles meegenomen. Ging makkelijk mee in de koffer, in de handbagage kan je wat makkelijke knijpfruit en maissnacks meenemen voor in t vliegtuig. Ben blij dat ik het heb meegenomen want ondanks dat we niet heel erg afgelegen zitten hebben ze hier niks qua babyvoeding in potjes bij de supermarkt. In t restaurant is een magnetron en kan ik de groentepotjes opwarmen. Verder eet hij kleine beetjes mee tijdens lunch en krijgt hij groente. Galia meloen is een hit en goed tegen de warmte, wat extra vocht. Succes en veel plezier op vakantie!

4 maanden geleden

In juni zijn wij naar Serry Beach resort in Egypte geweest en had niets mee qua potjes. In de ochtenden kon zij heerlijk mee eten ei, pannenkoeken etc. In de middag haalde de kok fruit voor ons door de blender en in de avonden maakte hij een bord met hapjes met het vlees en groenten wat wij uitkozen voor ons baby. Was echt goed geregeld.

4 maanden geleden

Voor vakantie is Ella’s kitchen als alternatief prima wees blij dat het kan en scheelt je weer gedoe

4 maanden geleden

Ik heb thuis een paar potjes geoefend (aangezien ze altijd vers kreeg) en ook knijpfruitjes. Wij zijn naar Spanje gevlogen en heb voor de eerste 3 dagen potjes mee genomen en knijpfruit. Verder kook ik hier en laat ik haar (9 maanden) mee eten met de pot. Als we uit eten gaan geef ik haar thuis haar potje alvast voor de voedingsstoffen en mag ze aan tafel "mee eten" (stukje brood, stukje vis of vlees, groente). Mijn ervaring is dat je niet alles kan krijgen zoals thuis, maar er is altijd babyvoeding 😊 Als beste tip: check waar supermarkten bij je verblijf in de buurt zitten en zorg dat je de 1e dag tijd inplant om te ontdekken wat ze daar hebben voor je kleintje. Gaf mij in ieder geval heel veel rust 😊