42 Reacties

13 dagen geleden

Een kindje van mijn vriendin had dit net zo! Eerst leek het wat onschuldig en schattig maar toch bleek het niet te kloppen. Ze zijn toen naar een chiropractor geweest en die heeft het kindje nagekeken. Bleek dat het middenrifje wat strak/klem zat waardoor het niet goed en vrij door kon ademen. Na dit verholpen te hebben hebben ze dit niet meer opgemerkt bij hun kindje.😊

13 dagen geleden

Mijn baby doet dit ook, zeker een half uur na de voeding. Ook zittend. Wij geven nog 1 nachtvoeding (rond 3:00) en daarna is het vaak raak. Het is hard he, die geluidjes? Wij houden hem idd ook altijd, ook snachts, zeker een half uur rechtop. Of op schoot, of in de zak, maar zodat de voeding zo lang mogelijk kan zakken. Het is misschien geen heftige verborgen reflux, maar bij ons zoontje wel degelijk reflux hoor, dus ben het niet helemaal eens met het CB. Je ziet het echt omhoog komen, ookal spuugt hij niet veel uit… hij ervaart ook echt veel ongemak dan. Ook als hij slaapt, woelen, draaien, kreunen, soms zelfs gilletjes. Huilen niet. Combinatie van reflux en krampen. Zo zielig 🙁 We doen hier wel eens een Kipkep Woller warm op z’n buikje zodat hij wat meer tot rust komt en soms niet eens warm voor wat druk op de buik. White noise staat hier vrij duidelijk aan. De cosleeper kan schuin en die zetten we ook vrij schuin zodat het tijdens het slapen enigszins naar beneden blijft.. en dus omhoog houden na de voeding maar dat doe je al... Voor je eigen slaap heb ik niet zoveel tips naast oordoppen, mijn partner en ik wisselen wel eens van plek (hij kan er doorheen slapen) zodat ik iets verder er vanaf lig maar ik ben ook wel eens op de bank gaan liggen 😊 Ik denk de hele tijd maar: die krampjes gaan vanzelf voorbij want meer kunnen we ook niet doen, je gaat met 5 weken ook richting de piek… klinkt al alsof je super veel doet.

13 dagen geleden

Reactie op Anne0961

Een kindje van mijn vriendin had dit net zo! Eerst leek het wat onschuldig ...
Oh dit klinkt wel heftig zeg, had de baby ook signalen van benauwdheid ofzo? Of was het echt alleen dat kreunen en wurmen?

13 dagen geleden

Hier is onze meid 2 weken en ze gromt of kreunt zo hard snachts maar op de dag komt er weinig geluid uit hoor...

13 dagen geleden

Onze baby heeft precies hetzelfde! Gek hè, ook geen idee wat het zou kunnen zijn

13 dagen geleden

Het bedje schuin maken zodat hoofd hoger ligt, helpt hier onwijs! Met eerste kind met boeken onder poten gedaan en dit keer Co sleeper die je per kant kan stellen. Hoofd op 4 en voeten op 2 zeg maar

13 dagen geleden

Reactie op pizzazip

Het bedje schuin maken zodat hoofd hoger ligt, helpt hier onwijs! Met eerst ...
Vraagje, ik heb hetzelfde als deze dame. Ik heb 1 stand verschil.in de cosleeper, ik lees jij 2. Zakt hij/zij dan niet naar beneden?

13 dagen geleden

Mijn 4 weken oude dochter doet dit ook! Heb haar sinds 2 dagen in een slaapzakje (ze wurmt zich uit de dekens) en de geluiden worden alleen maar erger, al kan dat toeval zijn. Heb geen tips want ik doe hetzelfde als geschreven wordt! Wel heel fijn om herkenning te vinden😊

13 dagen geleden

Reactie op lisannerosendahl

Mijn 4 weken oude dochter doet dit ook! Heb haar sinds 2 dagen in een slaap ...
Zo herkenbaar! De deken van d'r af trappen. Nu ook proberen met slaapzakje

13 dagen geleden

Misschien een nachtlampje proberen? Aangezien het overdag beter gaat

13 dagen geleden

Mijn 5 weken oude dochter doet het ook. Ze slaapt inderdaad gewoon terwijl ze het doet. Ik heb haar op haar eigen kamer gelegd. Ze slaapt prima en ik slaap nu ook fijn weer

13 dagen geleden

Mijn baby is pas 2 weken maar had afgelopen week precies hetzelfde. Gisteren zijn we naar een osteopaat gegaan en hij had wat spanning op zijn linker middenrif wat in verbinding staat met slokdarm en daardoor liep de voeding niet goed weg. Vannacht gelijk een rustige nacht gehad. Ik weet niet precies hoe het werkt en of ik het helemaal juist omschrijf maar een osteopaat heeft ons al meerdere keren geholpen en zou ik zeker adviseren😊

12 dagen geleden

Reactie op Danielle999

Vraagje, ik heb hetzelfde als deze dame. Ik heb 1 stand verschil.in de cosl ...
Heel klein beetje maar ze slaapt heerlijk ;-) gewoon proberen en kijken, je ligt er naast en anders kan je hem altijd weer iets hoger zetten

12 dagen geleden

Mss darmkrampjes? Sterkte !!

12 dagen geleden

Ik lees mee; hier precies hetzelfde! Vaka eindigt het namelijk bij ons zoontje van 4 weken met toch spugen..

12 dagen geleden

Herkenbaar. Ook hier bij osteopaat geweest. Zij vertelde ook dat snachts kreunen een reactie is op het spijsverteringskanaal omdat die nog in ontwikkeling is. Zoiets gebeurt juist ‘s nachts ipv overdag

12 dagen geleden

Hier ook.. ik zeg wel eens dan: je vader zou Willen dat ik zo lig te kreunen 🤣😅

12 dagen geleden

Reactie op L02

Herkenbaar. Ook hier bij osteopaat geweest. Zij vertelde ook dat snachts kr ...
Wat was hier verder het advies, afwachten?

12 dagen geleden

Reactie op Anne0961

Een kindje van mijn vriendin had dit net zo! Eerst leek het wat onschuldig ...
Oh dat is niet onschuldig idd! Ben ook benieuwd of ze iets merkten bij de ademhaling?

12 dagen geleden

Reactie op matcha_1

Mijn baby doet dit ook, zeker een half uur na de voeding. Ook zittend. Wij ...
Hoi! Fijn om wat herkenning te lezen. Ja misschien toch reflux en krampen inderdaad…zou ik ook denken. Ik heb ook die kipkep en schuin bedje inderdaad maar haalt eigenlijk allemaal iets uit. Hoop voor jullie en ons dat het na 6 weken wat beter wordt! Vannacht lig ik op een andere kamer en kom ik alleen voor voeding 🙏 goed idee om dat een beetje af te wisselen samen ja. Veel succes!