17 Reacties

één maand geleden

Nu, voor de bevalling, verzamel ik de colostrum per 24 uur bij elkaar. Met een maximum van ongeveer 11 ml. Dit omdat mijn 10 ml spuitje ongeveer 11 ml kan bevatten. Ik neem uiteindelijk ongeveer 30 a 40 ml mee naar het ziekenhuis. Is er toch meer nodig, is het zo gehaald

één maand geleden

Reactie op ColourfulDana

Nu, voor de bevalling, verzamel ik de colostrum per 24 uur bij elkaar. Met ...
Krijg je per dag al 1 spuit van 10 ml vol?

één maand geleden

Reactie op Inayaaa20

Het is wisselend, maar meestal wel. Heeft me wel 2 weken gekost. Ik heb er zelfs dagen tussen zitten dat ik ruim 15 ml per dag verzamel. Alleen sinds een dag of 2 lijkt het minder te worden. Ongeveer sinds ik verkouden ben. Dus ik denk dat dat van invloed is.

één maand geleden

Reactie op Inayaaa20

Ik kreeg 1 ml per dag, dus no worries. Super productie nu ik ben bevallen, dus zegt niks!

één maand geleden

Ik heb al wat spuitjes liggen van ong 10 ml. Ik kolf nu, en krijg 100 ml van beide.

één maand geleden

Ik heb al wat spuitjes liggen van ong 10 ml. Ik kolf nu, en krijg 100 ml va ...
Voor de geboorte? Dat is echt heel veel!

één maand geleden

Reactie op ColourfulDana

Voor de geboorte? Dat is echt heel veel!
Jaa ben nu 38 weken. Begon ook met kleine spuitjes. Wil graag voorraad voor bijvoeding. Dat is er genoeg

één maand geleden

Jaa ben nu 38 weken. Begon ook met kleine spuitjes. Wil graag voorraad voor ...
Maar heb je zoveel colostrum nodig? Na 5/6 dagen komt er toch meer rijpe moedermelk uit wat dan nodig is? Hoeveel zou je evt/misschien nodig moeten hebben?

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Maar heb je zoveel colostrum nodig? Na 5/6 dagen komt er toch meer rijpe mo ...
Nee, in principe niet. Maar als je borstvoeding geeft kan het geen kwaad om vast een gekolfde voorraad aan te leggen voor als je een keer weg gaat en/of gaat werken. Ikzelf ga alleen het colostrum geven en stop daarna met borstvoeding.

één maand geleden

Reactie op ColourfulDana

Nee, in principe niet. Maar als je borstvoeding geeft kan het geen kwaad om ...
Ahh zo, dan is iets meer voorraad misschien handig.

één maand geleden

Reactie op mesline40

Ik kreeg 1 ml per dag, dus no worries. Super productie nu ik ben bevallen, ...
Ja ik heb namelijk over 10 ml spuit echt 5 dagen moeten kolven, dus vandaar dat ik even schrok, terwijl ik al wel sinds week 18 moedermelk lek normaliter haha. Thanks!

één maand geleden

Reactie op Inayaaa20

Ja ik heb namelijk over 10 ml spuit echt 5 dagen moeten kolven, dus vandaar ...
Dat zegt dus helemaal niets. Ik lek namelijk helemaal niet. De hele zomer niet gedaan. Ik vind dit zo gekmakend, maar de lactatiekundige had me al gewaarschuwd dat sommige mensen niets voor elkaar krijgen en andere mensen heel veel. Maar na de geboorte kan dat helemaal anders zijn

één maand geleden

Mijn zoon drinkt momenteel 40 ml per keer op verzoek Ik maak per kolf keer ongeveer 150 ml. Dit verdeel ik in 3 zakjes.

één maand geleden

Reactie op Laura4321

Mijn zoon drinkt momenteel 40 ml per keer op verzoek Ik maak per kolf keer ...
Hoe oud is hij ?

één maand geleden

Hoe oud is hij ?
Hij is morgen 2 weken oud. Ik heb eergisteren te horen gekregen dat hij minimaal 60 moet drinken. Hij is nog niet op geboortegewicht

één maand geleden

Hoi, wij zijn nog in afwachting van onze baby. Begonnen met prenataal kolven. Voor de vrouwen die dit gedaan hebben, merkte jullie verandering in de substantie richting de bevalling? Ik merk dat er en ineens behoorlijk meer komt en het vloeibaarder lijkt.. misschien verbeeld ik mij dingen of heeft het te maken dat het meer op gang komt, maar even benieuwd of iemand dit herkent..?

één maand geleden

Reactie op Pwls

Hoi, wij zijn nog in afwachting van onze baby. Begonnen met prenataal kolve ...
Ik had dat ook, en begon te kolven. En liet kleine porties invriezem invriezen. Mijn dochter is nu 4 dagen geleden geboren, en heb ook al voeding uit de vriezer moeten pakken omdat ik een voeding oversloeg. Heel blij met mijn keus!