40 Reacties
21 dagen geleden
Hier ook ik volg even .
Overdag skipt hij nu ook 2 slaapjes. 8dagen oud.
21 dagen geleden
Hier net zo. Overdag gaat alles prima en slaapt ze snel maar in de avond en nacht meldt ze zich elke 2,5 (max!!) uur voor voeding en duurt het soms drie kwartier voor ze weer slaapt. Weinig slaap, veel huilen en vooral veel werk met voeden, bijvoeden en kolven. Zie elke dag op tegen de aankomende nacht
20 dagen geleden
Allemaal heel herkenbaar! We wisselen rond 23.00 uur de luier en in de nacht skippen we die als het niet nodig is. Zo wordt hij niet klaar wakker. Alleen boeren in de nacht doet hij niet zo goed waardoor ik soms na 10 min hem weer in de wieg leg en daarna begint hij wel last te krijgen en dan haal ik hem er weer uit. Al met al ben ik incl voeding soms wel 1,5 uur bezig
20 dagen geleden
Mij is aangeleerd dat na borstvoeding niet geboert hoeft te worden omdat er geen lucht in je borsten zit. Misschien dat proberen? Mijn zoon ligt na 20/30 minuten weer te slapen. Maximaal 5 minuten luier verschonen en dan 10 a 15 minuten voeden. Ik leg hem wakker in de co sleeper en doe een white noise van het hart aan. Binnen 5 minuten slaapt hij weer voor ongeveer 4 uurtjes
20 dagen geleden
Reactie op Laura4321
Mij is aangeleerd dat na borstvoeding niet geboert hoeft te worden omdat er ...
Mijn baby boert toch echt wel na de voeding hoor! En wil ook echt wel even recht op. Als ik haar gelijk weg leg spuugt ze alles onder.
20 dagen geleden
Reactie op Laura4321
Mij is aangeleerd dat na borstvoeding niet geboert hoeft te worden omdat er ...
In de borsten niet, maar mijn kleintje hapt nog weleens verkeerd aan door gulzigheid en slikt dan verkeerd of drinkt heel hongerig waardoor ze alsnog vaak even moet boeren na de voeding.
20 dagen geleden
Zijn er meer mama’s waarbij hun kleintje zo regelmatig de hik heeft rondom een voeding? Ik hou haar na de BV altijd recht op om even te boeren maar soms heeft ze zo de hik en ik vind het zielig. Verder gaat alles echt super goed kwa voeden en dergelijke.
Mijn kraamhulp zei dat er helaas niet veel aan te doen is. Ze geeft nooit melk terug ofzo, is niet misselijk.
20 dagen geleden
Reactie op RS97
Zijn er meer mama’s waarbij hun kleintje zo regelmatig de hik heeft rondom ...
Ja, hier hetzelfde! Denk dat er inderdaad niet veel aan te doen is..
20 dagen geleden
Reactie op michella1994
Ja, hier hetzelfde! Denk dat er inderdaad niet veel aan te doen is..
Vind het echt zo sneu, soms raakt ze er helemaal overstuur van en ik weet gewoon niet wat ik er aan kan doen. Ik geef altijd maar een speentje want dat schijnt dan weer wat rust te geven aan het middenrif als ze ergens op kan zuigen..
20 dagen geleden
De eerste week gingen bij ons de nachten goed. Na een voeding konden we haar wegleggen in de cosleeper zonder probleem. Meestal was ze al in slaap gevallen aan de borst. Na week 1 werd het wegleggen steeds lastiger en moet ze na een voeding altijd huilen. Als we haar wegleggen in de cosleeper gaat ze hysterisch huilen en is ze ontroostbaar, tenzij ik haar pak en op m’n borst laat slapen. Nu kan dat natuurlijk niet de hele nacht. We hebben haar gisteren voor het eerst ingebakerd en wegleggen ging een stuk beter en heeft ze goed geslapen in haar cosleeper. Ik vertelde dit aan een vriendin die anderhalf jaar borstvoeding gegeven heeft en zij raadde af om in te bakeren bij borstvoeding, omdat je dan honger signalen mist van je kindje en hierdoor misschien per ongeluk voedingen overslaat. Hierdoor zou dan je eigen productie achteruit gaan en je kindje te weinig voeding binnen krijgen. Ik ben hier mega onzeker door geworden en zie nu even door de bomen het bos niet meer🥺 Wat moet ik doen om toch de nachten door te komen? Heeft iemand ervaring hiermee of het inbakeren idd niet verstandig is?
20 dagen geleden
Reactie op Bowie1997
De eerste week gingen bij ons de nachten goed. Na een voeding konden we haa ...
Nou wij doen haar in de puckababy piep is ook inbakeren en ik hoor haar wel als ze honger heeft hoor dit maakt ze gewoon goed duidelijk!
20 dagen geleden
Reactie op Bowie1997
De eerste week gingen bij ons de nachten goed. Na een voeding konden we haa ...
Dit lijkt me vreemd. Als het al zo zou zijn dat je baby s nachts minder drinkt, dan haalt ie dat overdag waarschijnlijk wel in door meer te vragen. Je zou evt je wekker na 5u ofzo kunnen zetten zodat je zeker weet dat er niet teveel tijd tussen zit...