747 Reacties

één maand geleden

Hebben jullie ook dat 1 borst meer melk lijkt te maken dan de andere?

één maand geleden

Reactie op melissa401

Even een vraag voor de andere mama's die voeden op verzoek. Hoe gaan jullie ...
Als ik me comfortabel voel bij het bezoek leg ik gewoon aan en doe dat een beetje met de baby voor de tepel zodat je niet echt alles ziet. Als ik me er niet comfortabel bij voel dan doe ik een doek of ik zonder me even af. Maar meestal zeg ik: hey vind je het oke als ik even ga voeden hier? Het is mn eigen huis dus ik heb geen zin om dan alles te moeten bedekken.

één maand geleden

Jaa. Die andere heeft ook langer pijn gedaan door verkeerd aanhappen. Dat gaat nu beter en probeer hem wat vaker aan die borst aan te leggen zodat het wat meer gelijk wordt. Maar ik merk nog geen verschil. Rechts blijft meer. Of zo lijkt het tenminste

één maand geleden

Yes. Dat schijnen best veel vrouwen te hebben :). Vaak de borst van je dominante hand

één maand geleden

We willen vanavond een volledig flesje afgekolfde melk gaan geven, om te weten hoeveel hij binnen krijgt voordat we de nacht in gaan (veel onrust, onduidelijk of het dan nog honger is of krampjes).. We hebben nog een volledige voeding in de vriezer. Is het dan de bedoeling dat ik tijdens het flesje beide borsten kolf? Of beter om ruim voor het flesje geven te kolven en dit dan te geven? Hoe doen jullie dit?

één maand geleden

Reactie op melissa401

Even een vraag voor de andere mama's die voeden op verzoek. Hoe gaan jullie ...
Ik heb mezelf over de ‘schaamte’ heen gezet en ga gewoon voeden wanneer hij erom vraagt en er nog visite is. Pak er een hydrofiele doek bij die ik dan een beetje eroverheen leg. In het begin ging ik even ergens anders zitten wanneer de visite er net was en hij kwam voor de voeding.

één maand geleden

Reactie op minounou

We willen vanavond een volledig flesje afgekolfde melk gaan geven, om te we ...
Jij kolft op het moment dat je partner de fles geeft. Als je zelf de fles geeft dan zo kort mogelijk ervoor of erna kolven (beide borsten als je normaal ook aan beiden aanlegt). Als je hetgeen geeft wat je ervoor hebt gekolfd hoef je het niet te verwarmen en anders rustig verwarmen in ongeveer een minuut of 15 a 20. Vergeet niet het flesje therapeutisch te geven (rechtop zittend of op de linker zij, fles bijna horizontaal en de kleinste speen-meestal de P).

één maand geleden

Ik heb net mijn (minder productieve borst) afgekolfd. Lactatiekundige adviseerde eens per dag een borst af te kolven omdat ik voed met een tepelhoed. Nu kwam er maar 60ml uit terwijl ik normaal in dezelfde tijd 100ml krijg. Mijn zoon zit nu op een regeldag waardoor ik vaak moet voeden, maar vraag me af of ik me nu zorgen moet maken? Of redt dit zich wel weer?

één maand geleden

Reactie op JuffrouwE

Yes. Dat schijnen best veel vrouwen te hebben :). Vaak de borst van je domi ...
Yep, bij mij is links productiever, maar ben rechtshandig hoor 😉 Kon bij mijn oudste op een gegeven moment met kolven links dubbel zoveel als rechts opvangen, lijkt nu een iets minder groot verschil te zijn.

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Jij kolft op het moment dat je partner de fles geeft. Als je zelf de fles g ...
Dankjewel voor je tips! We gaan het proberen

één maand geleden

Ik heb net mijn (minder productieve borst) afgekolfd. Lactatiekundige advis ...
Iemand?

één maand geleden

Je zou die zelfde borst ook vaker kunnen kolven of beide borsten 1x kunnen kolven om te zien hoe en wat, het kan zich weer recht trekken kan ook zijn dat de productie inderdaad terug loopt

één maand geleden

Grote kans dat je borst wat leger is door de regeldag. Doorgaans komt het vanzelf weer goed! Als je minder productie hebt én tegelijkertijd harde plekken in dezelfde borst, dan moet je zorgen dat je je borst even goed leeg krijgt. Bijv door je baby op een andere manier aan te leggen, of kolven nadat je hebt gevoed. Met tepelhoedje loop je het risico dat sommige melkkanaaltjes teveel worden afgesloten.

één maand geleden

Mijn baby van ruim 5 weken lijkt de laatste dagen heel ontevreden tijdens/na een voeding. Ze krijst alles bij elkaar als ze merkt dat mn borst leeg is. Maar ik heb nu bijv een flesje uit de koelkast erbij gepakt en die wil ze helemaal niet meer. Weet iemand wat ik hiermee kan?

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Mijn baby van ruim 5 weken lijkt de laatste dagen heel ontevreden tijdens/n ...
Controleer haar op spruw en bij je zelf ook dat kan het zijn

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Mijn baby van ruim 5 weken lijkt de laatste dagen heel ontevreden tijdens/n ...
Mijn kraamverzorgster heeft mij erop geattendeerd dat er rond de 6 weken regeldagen zijn m.b.t. de voeding, zou dit het kunnen zijn misschien

één maand geleden

Ik ben 5 weken geleden bevallen, kolf fulltime maar ben ineens toch al ongesteld geworden. Hoe dan?! Dat zou je toch niet verwachten met volledige bv 😅

één maand geleden

Heb soms echt links 150 ml en rechts dan maar 5/10/20. Echt een bizar verschil. Maar soms zitten ze ineens weer dichtbij, bijv L120 R100. Maar dat komt haast niet voor. Links voelt eigenlijk nooit leeg, rechts voelt eigenlijk altijd leeg. 🥲

één maand geleden

Reactie op unknown2024

Ik ben 5 weken geleden bevallen, kolf fulltime maar ben ineens toch al onge ...
Dat valt eigenlijk wel te verwachten en vooral als je fulltime kolft. Om theoretisch de kans op een menstruatie zeer klein te maken moet aan meerdere vereisten worden voldaan. 1 ervan is dat de baby aan de borst drinkt 😉

één maand geleden

Reactie op unknown2024

Heb soms echt links 150 ml en rechts dan maar 5/10/20. Echt een bizar versc ...
Oh wow dit is echt een groot verschil inderdaad. Ik heb ook het idee dat links meer produceert dan rechts standaard. Leg je die dan ook vaker aan? Of beide borsten nog altijd even veel?