747 Reacties

25 dagen geleden

Reactie op willietibbie

Mijn dochter lijk de afgelopen avonden onverzadigbaar te zijn. Ze kan dan r ...
Mijn zoontje heeft dit ook. Volgens mij zijn dit inderdaad regeldagen. Gelukkig is het s nachts iets minder. Heb begrepen dat het max 3 dagen duurt en dan is het weer "geregeld". Hij is nu 12,5 dag oud en het duurt al 2 dagen. Als het goed is wordt het binnenkort dus minder. De volgende regeldagen zijn meestal rond de 3 weken, dan 6 weken, dan 3 maanden en dan 6 maanden. Hij groeit in die tijd wel als kool :)

25 dagen geleden

Reactie op pizzazip

Wie gebruikt er van die lekschalen? Doe je dat dan heel de dag om of enkel ...
Enkel tijdens de voedingen, door de toeschietreflex vang ik dan meestal 10-30 ml op wat ik vervolgens bewaar als voorraadje

25 dagen geleden

Reactie op b@by2022

Iemand tips? Mn melkproductie loopt echt mega terug nu ik al 4 dagen buikgr ...
Blijven voeden op verzoek, je baby zwengelt op die manier vanzelf weer je melkproductie aan als het goed is!

25 dagen geleden

Reactie op b@by2022

Iemand tips? Mn melkproductie loopt echt mega terug nu ik al 4 dagen buikgr ...
Maak je geen zorgen. Je kindje komt hooguit wat vaker en bijkomend voordeel daarvan is dat je productie ook weer toeneemt. En geef gerust een flesje tussendoor om jezelf ook te ontlasten - wel kolven en voorkeur blijft aanleggen (bij mijn eerste heb ik 3x buikgriep gehad in een jaar tijd dus weet hoe zwaar het kan zijn) beterschap

25 dagen geleden

Reactie op pizzazip

Ik doe ze enkel in tijdens het borstvoeden. Hele dag vind ik onhandig. Je kan dan niet voorover bukken bijvoorbeeld en dat vergeet je dan 馃槄

25 dagen geleden

Reactie op willietibbie

Hier laatst ook, een speentje heeft haar toen geholpen aangezien ze zo鈥檔 flinke zuigbehoefte had.

25 dagen geleden

Reactie op pizzazip

Ja ik gebruik ze. Enkel inderdaad tijdens het voeden. Je kan ze uiteraard heel de dag dragen als je heel veel tussendoor ook lekt. Ik heb er eigenlijk alleen "last" van tijdens het voeden.

25 dagen geleden

Reactie op willietibbie

Hier ook al de afgelopen 4 avonden. Dan liggen zijn broers net op bed en dan wordt hij wakker. Vervolgens ben ik dan heel de avond, tot 11 uur/half 12 met hem in de weer voordat hij echt weer gaat slapen. Gewoon troosten helpt niet, het enige wat helpt is aanleggen. Al is het meer sabbelen, loslaten en vervolgens mopperen dan dat hij echt drinkt. Het vervelende is ook dat hij geen speentje accepteert, daar sabbelt hij ook alleen maar op. Zou heel graag weer een avond op tijd gaan slapen. We gaan er maar vanuit dat het snel weer over gaat. Meer kunnen we niet doen denk ik.

25 dagen geleden

Mijn dochtertje is vandaag 6 dagen oud en wil vandaag zoveel drinken! Echt om de 1,5 uur. Mijn borstvoeding is al heel erg goed op gang, dus ik gok dat ze wel voldoende binnenkrijgt. Zou het kunnen dat ze een soort groeispurt heeft waardoor ze zoveel honger heeft? Of is het iets anders?

25 dagen geleden

Gaat bv ook moeizaam bij jullie? Mijn baby heeft last van kraampjes en tijdens bv ook en laat hij vaak los en raakt hij gefrustreerd鈥s dit herkenbaar bij iemand?

24 dagen geleden

Reactie op lvo1821

Mijn dochtertje is vandaag 6 dagen oud en wil vandaag zoveel drinken! Echt ...
Wij hebben dit ook alleen dan was het dag 8 of 9. Overdag dronk ze echt heel beroerd. 1 borst en viel in slaap wegleggen en hup daar was ze weer. De nachten gingen wel goed. Denk zelf dat het een sprongetje is 馃槂

24 dagen geleden

Reactie op Vanienie

Gaat bv ook moeizaam bij jullie? Mijn baby heeft last van kraampjes en tijd ...
JaA! Sinds 2 dagen voornamelijk vanaf de namiddag echt drama! Hij wil dan drinken, maar krijgt ook krampen, raakt dan gefrustreerd van de honger en dan is het een eindeloze cirkel van soms wel 1,5 uur 鈽癸笍

24 dagen geleden

Reactie op pizzazip

Ik gebruik het. Tijdens de voeding en soms van te voren om er wat druk af te halen

24 dagen geleden

Reactie op EVVJ

Hier ook al de afgelopen 4 avonden. Dan liggen zijn broers net op bed en da ...
Ook zo herkenbaar dit, bij ons is dit moment om half 12 en dan een eindeloze cirkel van drinken, verschonen krampen en weer willen drinken

24 dagen geleden

Iemand goede tips voor een app om borstvoeding bij te houden?

24 dagen geleden

Reactie op GGK

Hubbleclub of in een google document :)

24 dagen geleden

Reactie op GGK

Baby tracker, kan je ook gelijk de luiers in bij houden en dingen zoals de slaap, medicatie, temperatuur, van alles eigelijk. Heel fijn!

24 dagen geleden

Reactie op GGK

Baby tracker! Vond ik bij mijn zoontje uiteindelijk ook heel fijn om vanaf dat hij wat ritme kreeg zijn dutjes een tijdje bij te houden.

24 dagen geleden

Wat te doen aan overproductie? Ik kolf momenteel fulltime omdat live voeden nog niet goed wil. Onze zoon is nu 2,5 week en krijgt 7x per dag tussen de 85 en 110 ml gekolfde melk in fles. Een aantal keer per dag oefenen we met borstvoeding als mijn energie dat toelaat. Mijn productie was sowieso al veel maar sinds ik de Evite kolf heb is het qua kolven helemaal erg. Ik kolf in 5 tot 8 minuten gemiddeld 150ml. Ik kolf nog 7x per dag, omdat ik wel naar volledig live voeden wil. Maar in aanloop naar ieder voedingsmoment krijg ik enorme stuwing. Ik heb mn borsten ook wel eens "leeg" gekolfd maar dan heb ik de volgende voeding nog meer melk dan gemiddeld

24 dagen geleden

Reactie op FWx

Wat te doen aan overproductie? Ik kolf momenteel fulltime omdat live voede ...
Ik zou beginnen met stoppen met kolven als je 100 ml totaal hebt gekolfd. Bij stuwing evt koelen.