744 Reacties

één maand geleden

Reactie op Bowie1997

Ik wil graag een kolf gaan bestellen. Denk het liefst een hands free varian ...
Ik zou echt een kolfconsult boeken. Ik heb laatst met een consult meerdere merken geprobeerd en er zit echt een wereld van verschil tussen de kolven. Eentje was zelfs qua zuigmanier pijnlijk voor mij.

één maand geleden

Reactie op Laura4321

Ik heb de Medela lekschalen. Vangt alles op wat uit je borst lekt.
Ik heb deze ook van medela! Super handig, mijn peuter drinkt deze melk heel graag op 😅

één maand geleden

Hoi allemaal, onze zoon is 2 weken. Hij drinkt 10-12 keer aan de borst. Hoe vaak drinkt jullie kleintje aan de borst?

één maand geleden

Dames, sinds een aantal dagen merk ik dat de melk productie van mij rechter borst een stuk minder is. Met kolven krijg ik er in 10 min nog geen 50cc uit en dat terwijl ik uit m’n linkerborst zonder moeite 150cc haal in 10 minuten. Iemand hier ervaring mee? Moet ik onze kleine man vaker aanleggen aan de rechterkant om die productie weer op te wekken?

één maand geleden

Reactie op Liefs

Hoi allemaal, onze zoon is 2 weken. Hij drinkt 10-12 keer aan de borst. Hoe ...
Het wisselt echt per dag. De ene dag 8 keer, de andere dag 12 keer.

één maand geleden

Reactie op Aruna22

Dames, sinds een aantal dagen merk ik dat de melk productie van mij rechter ...
Vaker rechts aanleggen inderdaad.

één maand geleden

19 oktober ben ik bevallen en geef sindsdien borstvoeding. Ik kolf daar ook bij. Vanmiddag had ik dik 100ml per borst gekolfd. Is het erg dat ik nu meer produceer dan dat mijn meisje momenteel eet? Ze mag nu max 100ml per flesvoeding. Donderdag komt het CB voor het eerst langs en zal het dan ook voorleggen voor de zekerheid

één maand geleden

Reactie op mdkdv

Gebruikt iemand van jullie lekschalen voor het opvangen van melk dat uit de ...
Ze werken voor mij perfect. Wel zorgen dat je hem na het voeden ook weer eruit haalt en in ieder geval niet gaat bukken met een lekschaal nog in je bh. Ik vergat het een keer terwijl ik mijn zoontje in de box legde en toen lekte alles eruit op mijn zoontje 🙈

één maand geleden

Reactie op Bowie1997

19 oktober ben ik bevallen en geef sindsdien borstvoeding. Ik kolf daar ook ...
Als je meer kolft dan dat ze drinkt ga je overproductie creëren. Is het mogelijk om te stoppen met kolven bij 100 cc?

één maand geleden

Als ik mijn dochter de borst geef, dan drinkt ze meestal 10 minuten van 1 borst en valt daarna in slaap. Erg lastig om haar weer wakker te krijgen (bv door tussendoor verschonen/kriebelen etc). Vervolgens komt ze ongeveer 45min later voor de resterende voeding (dan alsnog 15 min). Leggen jullie je kind na borst 1 weer even weg en wat later weer de borst als hij/zij zich meldt? Of zal ik andere trucs moeten doen om haar wakker te houden? Vooral in de nacht is dit redelijk tijdrovend/vermoeiend. Hoor het graag als jullie tips hebben! 🙏🏽

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Als je meer kolft dan dat ze drinkt ga je overproductie creëren. Is het mog ...
Hmm ja kan ik wel proberen. Is alleen wel lastig te zien. Heb de Hands-Free kolf van Medela en die zit dus in m’n bh. Ik ga kijken of ik er iets op kan verzinnen

één maand geleden

Reactie op Moukie

Als ik mijn dochter de borst geef, dan drinkt ze meestal 10 minuten van 1 b ...
Als ze in slaap valt, leg ik haar weg. Als ze dan niet genoeg heeft gehad, begint ze eigenlijk vrij snel te mopperen en dan leg ik weer aan. Maar dan maakt ze iig geen hele slaapcyclus tussendoor

één maand geleden

Wat is borstvoeding toch fijn en wat zit ik weer lekker vol met hormonen. Twee weken terug moest ik er niet aan denken. Nu m’n dochter 5 dagen is en m’n borsten exploderen van stuwing vind ik het prachtig hoe het lichaam werkt. Echt iets magisch. Nu maar hopen dat de stuwingen minder worden en er wat meer evenwicht ontstaat in vraag en aanbod 😅. Succes iedereen hopelijk meer geniet momenten!

één maand geleden

Reactie op Jenfromtheblock

Wat is borstvoeding toch fijn en wat zit ik weer lekker vol met hormonen. T ...
Mooi jouw berichtje! 🥰 De stuwing kan een paar dagen aanhouden maar dit wordt echt minder!

één maand geleden

Reactie op Moukie

Als ik mijn dochter de borst geef, dan drinkt ze meestal 10 minuten van 1 b ...
Ik leg haar een paar minuutjes neer naast me of op mijn benen, zonder dekentje. Als ze dan weer een beetje wakker wordt of onrustig dan doe ik nog de andere borst (of soms de eerste zelfs nog als ze maar heel kort had gedronken). Voor die kleintjes is drinken aan de borst ook gewoon vermoeiend!

één maand geleden

Iemand tips hoe je een kindje beter/sneller kan laten drinken? Ons zoontje drinkt in een half uur 60ml maar heeft behoefte aan 80/90ml. Dit krijgt hij dan daarna nog via de fles. Mijn borst is na dat half uur ook nog niet leeg, dat beetje ‘extra’ via de fles kolf ik nog makkelijk uit dezelfde borst. Mijn productie is ruimschoots voldoende en het stroomt nog net niet uit mijn borst, dus daar kan het niet aan liggen. Uit de Phillips Avent fles krijgt hij het ook amper uit de fles, dus zijn ook al overgestapt naar een andere fles waar het ‘makkelijker’ uit komt.

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Iemand tips hoe je een kindje beter/sneller kan laten drinken? Ons zoontje ...
Ik zou een lactatiekundige mee laten kijken. Misschien een te strakke tongriem of vlies? Hapt ze groot genoeg aan, zodat je tepel bij het gehemelte komt? Weet niet hoeveel makkelijker de huidige fles is, maar dat kan niet handig zijn nu de borst moeilijker is en er zo een voorkeur kan ontstaan.

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Iemand tips hoe je een kindje beter/sneller kan laten drinken? Ons zoontje ...
Weet je zeker dat ze er een half uur over doet om er 60ml uit te krijgen? Ik krijg met de kolf ongeveer 70ml in 7 minuten. Mijn kraamverzorgende zei dat mijn baby het er sneller uit krijgt. Hij drinkt gemiddeld 10 a 15 minuten (effectief) per keer. Daar doen we 45 minuten over want hij moet vaak tussendoor bijkomen van de grote stroom in zijn mond. Ook bij mij is de borst nooit helemaal leeg na een drinksessie

één maand geleden

Iemand tips mbt afkolven van de borst? Sinds vandaag drinkt ons zoontje al twee voeding maar aan één borst. Voorheen dronk hij telkens twee borsten. Mijn productie is zeker goed op gang. Is het raadzaam om de borst waar hij niet aan heeft gedronken, toch even 5 minuten af te kolven? Of is dit niet nodig, en kan ik deze borst 3 uur later als eerste weer aanbieden? Ben bang dat de borst in de tussentijd 'te vol' wordt, maar geen idee of dit ook daadwerkelijk zo is 😆

één maand geleden

Reactie op minounou

Iemand tips mbt afkolven van de borst? Sinds vandaag drinkt ons zoontje al ...
Zie dat je zoontje pas een week oud is. De eerste 2 weken zeker stemmen vraag en aanbod nog helemaal op elkaar af. Zou dus nog niet gaan rommelen in dat proces