1114 Reacties
10 maanden geleden
Reactie nog op missfionacorline van deel 1: ik zou je niet te veel zorgen maken om je productie als je net 1 dag een mindere opbrengst hebt. Ik heb al veel moeten kolven ivm spruw en het wisselt echt per keer en peer dag enorm wat de opbrengst is. Jan zo naar zijn dat je morgen ineens op 600 ml zit bijvoorbeeld. Gewoon rustig blijven kolven en thuis lekker live voeden.
Als je echt je productie omhoog wilt brengen, zou je een keer extra kunnen kolven. Maar dan kan je ook weer overproductie krijgen, dus dat zou ik niet meteen gaan doen.
10 maanden geleden
Vraagje, ons kindje wordt echt veel wakker. Drinkt dan paar slokjes gekolfde melk (kolf fulltime). Ze is nu bijna 19 weken. Hoe zit het met rijstebloem door bv. Lees over dat het niet perse helpt met doorslapen. Hoe ervaren jullie dit
10 maanden geleden
Reactie op newmommy😍
Rijstebloem mag en niet dagelijks gegeven worden en doet niks voor het slap ...
Nee zoiets had ik ook al gelezen ondertussen. Zinloos dus hahah ;)
Vind het lastig. Met een paar slokjes valt ze dus wel in slaap. Soms neem ik haar tot me en dan valt ze ook wel in slaap/ soms ook niet maar wordt ze toch ook wel weer wakker. We hebben niet een mega groot bed dus ze kan niet echt lekker vrij liggen 🤣
Ze heeft een pyjama, slaapzakje en dekentje..
Weet het dus eigenlijk ook niet zo goed. Speen wilt ze ook niet altijd hebben.
Het is een heerlijk wijffie. Maar ze wordt nu dus wel echt 4 a 5x wakker..
10 maanden geleden
Reactie op tes manuaal
Nee zoiets had ik ook al gelezen ondertussen. Zinloos dus hahah ;)
Vind he ...
Echt honger kan het ook niet zijn.. Overdag gaan de slaapjes echt heel goed. Slaapt ook niet teveel of wat dan ook
10 maanden geleden
Sinds een week ongeveer drinkt ons kindje opeens slecht aan rechterborst, heel onrustig en vaak hoofd draaien of trekken. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb vorige week wel harde plek gevoeld aan de buitenkant van die borst, maar die was snel weer verdwenen toen. Nu net voelde ik weer een harde plek op dezelfde plek. Kan het daarmee te maken hebben?
10 maanden geleden
Reactie op tes manuaal
Vraagje, ons kindje wordt echt veel wakker. Drinkt dan paar slokjes gekolfd ...
Geprobeerd bij de oudste , echt nul verschil met gewone borstvoeding of gekolfde melk met rijstebloem. Heb vervolgens moeite gehad om het pak leeg te krijgen, kon er alleen wat mee als ik een veel te dun hapje had gemaakt (lees: als je druiven met de staafmixer bewerkt wordt het waterdun, met een beetje rijstebloem wordt het lepelbaar😅).
10 maanden geleden
Reactie op rosak
Is het echt honger ? Als het maar een paar slokjes zijn misschien alleen tr ...
Nee niet perse honger heb ik het idee. Speen probeer ik maar dat doet weinig.
Heel eerlijk na 5x wakker worden, is de fles de enige snelle oplossing ..
10 maanden geleden
Hebben jullie tips om genoeg te eten op een dag? Ik heb nauwelijks hongergevoel en kom ook niet echt toe aan eten als ik met de kleine ben. Mijn reserves zijn er inmiddels ook doorheen, dus ben bang dat als ik zo doorga de voedingsstoffen uit mijn organen en botten gehaald worden voor de melk 😅
10 maanden geleden
Reactie op cocoloco
Hebben jullie tips om genoeg te eten op een dag? Ik heb nauwelijks hongerge ...
Een simpele (en daardoor misschien moeilijke) regel….eet en drink als je baby eet. Ga dus niet wachten op rustmomenten, want die zijn er niet altijd. Voor het aanleggen eerst een bordje voor jezelf maken. Ik eet vaak tijdens het aanleggen of tijdens het omhoog houden. Houd het ook simpel en snel. Een simpele boterham, beschuitje, snack, fruit etc. En vergeet het drinken niet.
10 maanden geleden
Reactie op tes manuaal
Nee niet perse honger heb ik het idee. Speen probeer ik maar dat doet weini ...
Ja dat snap ik! Ik had in de nacht vanaf het begin al dat ze heel snel 5 minuten 1 borst een beetje dronk en weer sliep. Dat ging heel snel over naar doorslapen. Ik heb der dus zelf “gelukkig” geen ervaring mee. Ik hoop voor je dat je snel mag doorslapen 🥰
10 maanden geleden
Reactie op rosak
Ja dat snap ik! Ik had in de nacht vanaf het begin al dat ze heel snel 5 mi ...
Lief! "Alles is een fase"🤣
10 maanden geleden
Reactie op newmommy😍
Houden jullie elkaar misschien wakker?
Nee naar mijn idee niet.. Ze doet dit ook in haar eigen bedje. We proberen eerst daar en dan als het niet gaat komt ze in de co sleeper. Overdag gaat dus super goed. Maar vanavond weer heel veel raak. Wilt dan dus echt nabijheid (overdag dus geen enkel probleem..)
In het begin wel gedacht en om die reden is ze naar haar eigen kamertje gegaan. Dat ging paar dagen goed. Maar toen kwamen de vaccinaties, sprong 4 snel achter elkaar. Moest ik er alsnog veelvoudig achter elkaar uit en was ze best van slag.
Ga het morgen maar weer proberen snachts, dan mag m'n man eruit🤭
10 maanden geleden
Reactie op cocoloco
Hebben jullie tips om genoeg te eten op een dag? Ik heb nauwelijks hongerge ...
Makkelijke tussendoortjes wat je zo kan pakken. Even een rijstewafel koekje of reep. In de ochtend pak ik altijd eerst een banaan om snel op te eten en daarna ga ik een broodje eten (na het ochtensspits uurtje met 3 kids). Bij de koffie een koekje ofzo. Tussen de middag verschilt maar dat pak ik als ze haar 2e voeding heeft gehad. In de middag eten we met zijn allen fruit en dan soms een koekje wafel reep bij de koffie. Avond eten en dan in de avond pak ik vaak nog of iets lekker of nog fruit. Streng zijn voor jezelf denk ik. Moet zeggen dat ik ook wel is heb gehad dat ik dacht heb ik wel al gegeten? Even het ritme erin krijgen dan gaat het makkelijk
10 maanden geleden
Ik weet dat de vier maanden dip niet echt een “ding” is, maar ik merk wel ineens met kolven echt veel minder output. Soms komt er zelfs niks uit. Als ik in m’n borsten knijp soms ook niet, en m’n zoontje komt veel vaker voor een voeding. Ik snap er niks van, want ik doe qua routine niets anders. Ik ben wel verkouden. Herkenbaar? En hebben jullie tips?
10 maanden geleden
Reactie op an83
Ik weet dat de vier maanden dip niet echt een “ding” is, maar ik merk wel i ...
Las ergens dat na 4 maanden de prolactine minder wordt en die zorgt ervoor dat de melk wordt geproduceerd. Na 4 maanden produceren de klieren melk als het kind wordt aangelegd. Tenminste zoiets begreep ik ervan. Daarnaast kijkt onze jongen steeds rond overdag waardoor die minder drinkt en dit weer impact heeft op de melkproductie. Kolven is minder effectief dan live bv