14 Reacties

14 dagen geleden

Herkenbaar! Bij ons zijn het dan inderdaad krampjes. Ze komen vaak dan halfuurtje na de voeding. Wij geven hier probiotica en daarmee merken wij wel dat de darmen doorspoelen.

14 dagen geleden

Onze dochter huilde ook een aantal dagen steeds harder ongeveer 30 minuten na de voeding. Haar bij ons nemen en met de beentjes bewegen verlichtte wel wat. In overleg met het consultatiebureau gebruiken we nu infacol en nutrilon omneo. Ze is een stuk rustiger en de krampjes lijken haar veel minder te doen. Ik wou gelijk actie ondernemen want ze is nu 2 weken en de piek zou pas over een maand komen. Ik wilde niet weten hoe erg het dan zou worden.

14 dagen geleden

Als een baby honger heeft laat hij ook andere signalen zien. Kan per kind een beetje verschillen, maar hier begint het met smakgeluidjes maken, hysterisch op handen zuigen of eigenlijk alles wat voor bij komt. Negeer ik dat, dan gaan ze vrij heftig huilen. Dan krijg ik ze alleen rustig met een nieuwe voeding. Hebben ze krampjes dan helpt de speen, door het zuigen gebruiken ze bepaalde spieren die krampjes verlichten. op advies van de kinderfysio een half uurtje/uurtje in de maxi cosi. Die houding zorgt voor een fijne houding. En veel kangoeroe knuffelen. Dus buik op buik knuffelen. Lekker buiten wandelen helpt hier ook ter ontspanning. Krampjes zijn zo naar voor die kleintjes.

14 dagen geleden

Vaak zijn dat inderdaad krampjes. Zeker als hij al een goede hoeveelheid voeding heeft gehad. Met mijn eerste zoontje verwarde ik dit ook met elkaar waardoor hij en de hele dag aan de borst hing en begon te spugen doot de hoeveelheid voeding. Probeer minimaal 2/2.5 uur tussen de voedingen te houden en als je twijfelt probeer hem dan eerst een beetje te troosten of eventueel een Speentje aan te bieden en als dat niet werkt pas te voeden

14 dagen geleden

Geef je borstvoeding of kunstvoeding? Want ons zoontje bleek niet verzadigd te raken van het kruidvat.

14 dagen geleden

Bij krampjes komt het huilen ook meer in golven. Je ziet ook een kramp opkomen en weer weggaan. Het huilen vind ik bij krampjes ook meer krijsen. Sussen, speentje, met zijn buikje tegen je aan zouden moeten helpen. Wanneer het huilen niet stopt, kun je ook nog denken aan vermoeidheid/overprikkeld, dus ik zou ook nagaan hoe lang hij al wakker is. Draagdoek helpt bij mij heel goed bij krampjes, maar ook om hem weer in slaap te krijgen als niks werkt. Inderdaad uitkijken met te vaak voeden, omdat weer meer krampen veroorzaakt.

14 dagen geleden

Bij ons is het wel soms dat hij door de krampjes veel huilt en dat kost hem weer veel energie en na die tijd toch weer borstvoeding geven. Vanavond weer. 1,5 na bv weer gegeven omdat hij in die tijd krampjes had en niet anders dan door de borst getroost wilde worden

14 dagen geleden

Reactie op hurmy

Als een baby honger heeft laat hij ook andere signalen zien. Kan per kind ...
Dragen in draagzak helpt ook. En inderdaad probiotica en fietsen met beentjes.

14 dagen geleden

Ik lees even mee en vraag me ook af of mijn baby ook last heeft van krampjes. Na het geven van borstvoeding wilt ze niet altijd rustig recht op willen blijven. Dan trapt ze en kreunt ze. Verder huilt ze niet, alleen af een toe een irritatie schreeuwtje. Soms wilt ze de speen en is ze rustig en soms wilt ze juist op haar zij blijven liggen. Uiteindelijk slaapt ze rustig.

13 dagen geleden

Reactie op Michele2810

Ik lees even mee en vraag me ook af of mijn baby ook last heeft van krampje ...
Je kan het merken aan een moment van rust, dat je denkt oh nu slaapt ze en ineens dan kan ze heel erg gaan huilen gillen, vaak duurt dit nog geen eens 10 sec. Zo legde mijn kraamzorg dat uit. Dan zijn dat krampjes. Vaak gaat dat nog gepaard met benen streken of handjes wapperen.

13 dagen geleden

Krampjes zijn zo niet leuk 😢 ik dacht in t begin ook dat hij weer honger had, maar al vrij snel last van krampjes. De kangaroe houding werkt hier ook heel goed en dan rondlopen. Maar maak ook vaak een pittenkussen warm en leg dat dan op z'n buik. Dat helpt ook heel goed!

13 dagen geleden

Hier is het met flesvoeding altijd krampjes.. maar met borst niet en toch altijd krijsen na 1,5/2 uurtjes. Dan heeft die van mij wel honger.. want daarna is het stil en gaat hij slapen. Nu is die van mij wel dysmatuur geboren dus mogelijk heeft hij hierdoor meer voeding nodig.

13 dagen geleden

Je kunt vooral even letten op wat voor signalen je baby geeft. Als je kleine aan het trappen is, even hard huilt en daarna stopt en dan weer gaat huilen zijn het vaak krampjes. Soms helpt het ook om even met je oor bij het buikje van je kleintje te luisteren, je hoort namelijk ook vaak het gerommel! Bij honger stopt je kleine vaak niet met huilen, handjes in het mondje doen en zoeken met het mondje naar een speen/tepel. Het zijn vaak krampjes… je moet er even doorheen maar het gaat over, echt!

13 dagen geleden

Reactie op Zwaan97

Je kan het merken aan een moment van rust, dat je denkt oh nu slaapt ze en ...
Het huilen of gillen doet ze niet dan