11 Reacties

18 dagen geleden

Heel erg normaal!! Ik heb dit 2 weken gehad om de 5 minuten huilen. Van geluk maar ook van hoe ga ik dit allemaal regelen? Nu na 2,4 dagen wordt het al veel minder, alsnog huilen soms maar het komt het goed!

18 dagen geleden

Klinkt herkenbaar had ik ook vlak na mijn bevalling. Ook ingeleid en een hedtife bevalling gehad. Ook omdat ik daadwerkelijk helemaal niks zelf kon doen ook. Heeft tijd nodig en kraamtranen/hormonen hoort erbij. Komt wel goed.

18 dagen geleden

Heel herkenbaar! Komt vast goed, bij mij is het al veel minder, nu na 2 weken. De muren kwamen op mij af, totaal niet gewend zoveel thuis te zijn. Zodra het fysiek lukte, ging ik 2 keer per dag een paar minuten een blokje om, wat een verademing! Geef het de tijd 🫶🏼

18 dagen geleden

Ik kreeg dit dus pas na 2 weken en mn kleine is vandaag 3 weken dus hoop eigenlijk dat t onderhand is weggaat🥹 ik ga er zo aan onderdoor omg

18 dagen geleden

Ik begrijp je helemaal. Het zijn de hormonen en kraamtranen. Ik heb ook een zware inleiding/ bevaling gehad. Daarna was me kindje en ik allebei 7 dagen in ziekhuis. Hij ziek daarna ik ziek. Voelde me een emotioneele wrak. De gele tijd huilen. Wilde er voor me kindje zijn maar kon niet omdat ik zelf geopereerd werd. Praten heeft me erg geholpen. Nu na 3,5 week als ik eraan terug denk wordt ik emotioneel

18 dagen geleden

Het is helemaal normaal om in een emotionele rollercoaster te zitten. Dat is niet erg. Weet dat de helft hormonen zijn en de andere helft verwerking van iets heftigs wat je is overkomen. Daarnaast is je leven ook ineens helemaal anders dus het is echt helemaal normaal om je niet normaal te voelen. Wat betreft je vriend, spreek het uit. Mijn man kwam vandaag toegesneld toen de kleine weer krampjes kreeg en ik had het gevoel dat hij dacht dat ik het niet kon oid. Ik weet logisch gezien dat hij wilt helpen maar dat gevoel is er toch en dan kan je beter even horen hoe het zit. Komt allemaal goed lekker knuffelen met die kleine en huilen mag gewoon hè. Dat is niet per se iets slechts❤️

18 dagen geleden

Geef jezelf de tijd! 5 dagen is nog zo kort. De hormonen gieren door je lijf heen (ook al kun je zelf het idee hebben dat dat wel meevalt) en het huilen om ‘niets’ is zo normaal. Laat het er zijn en weet: over een paar weken voel je je echt weer meer jezelf. Laat je vriend iets in huis halen wat je lekker vind, pak je baby lekker bij je om te knuffelen en ga lekker uitrusten. Je voelt je echt snel beter!

18 dagen geleden

Herkenbaar hoor lieve mama! De kraamtranen ....hoort erbij..leg jezelf geen druk op aub ..laat komen zoals het gaat....huilen is genezend zeg ik vaak...sterkte,!!

18 dagen geleden

Hier ook dag 5 en 6 en deels 7 bijna aan een stuk gehuild. Schuldig voelend over alles! Alsof alles door mij kwam. En op een gegeven moment niet meer weten waarom je huilt maar niet kunnen stoppen. Mn vriendhoefde maar iets kleins te zeggen en ik begon weer. Hormonen 😅 en verwerken van de bevalling. Vooral laten gebeuren. Als het na meer dagen nogsteeds zo erg is mag je altijd de verloskundige bellen. Wie weet helpt het dan om met iemand te praten. Maar voor zo een kortere periode mag het erbij horen. Nu ruim 3 weken verder heb ik ook erna nog 1x zo’n dag gehad. Maar ik snap je! Het voelt echt verschrikkelijk.

17 dagen geleden

Reactie op marie553

Hier ook dag 5 en 6 en deels 7 bijna aan een stuk gehuild. Schuldig voelen ...
Same here! Hier van dag 5 t/m dag 10 grotendeels gehuild. En daarna nog een paar keer zo’n dagen. Vorige keer nog meer en langer (ivm niet slapen en huilbaby), toen kreeg ik mijn hormonen niet de baas door vermoeidheid. Allemaal ‘normaal’ door verwerking en hormonen helaas, maar een gigantisch rotgevoel. Schakelen met huisarts/verloskundige kan nooit kwaad en mocht het buiten kantoortijden zijn kan je zelfs met HAP schakelen, daar zit iemand van de GGZ om mee te denken. Ik twijfelde vorige keer over postnatale depressie namelijk.

16 dagen geleden

Herkenbaar, ik huil nooit en nu om niks.. kraamtranen noemen ze dat 🙃 denk dat je hormonen het je ook niet makkelijk maken momenteel! Dat over je partner herken ik ook wel, wil steeds alles zo makkelijk en goed mogelijk doen voor hem en verlies hierin soms mijn eigen gevoel.. dat maakt me nu vooral steeds verdrietig. Maar merk ook dat ik zo normaal gesproken helemaal niet ben dus ik vermijd ook wel vervelende gesprekken of discussies omdat ik voel dat ik dan zelf waarschijnlijk ook niet helemaal redelijk ben en kan nadenken 😅