7 Reacties
19 dagen geleden
‘De meeste baby's die uitsluitend borstvoeding krijgen, drinken in de eerste maanden gemiddeld acht tot twaalf voedingen per 24 uur.’ -
Hier eentje van 4 weken die overdag ook om de 2 a 2,5 uur komt. Soms een uitschieter van 3 uur, dus gemiddeld zo’n 9 voedingen op een dag.
Ik denk dus niet dat t perse aan je melk ligt, maar gewoon het geval dat je kindje aan t groeien is 😊
18 dagen geleden
Nee, er is niks mis met je melk. Je verwachtingen kloppen alleen niet. Alles tussen de 2 en 3,5 uur is helemaal normaal. Wat je kolft zegt trouwens niks over wat je kindje bij je drinkt. Ik vermoed gezien wat je kolft wel enige overproductie en dan drinkt je baby veel voormelk. Is net zo goed voedzaam als achtermelk, maar van de voormelk drinken ze meer en komen ze ook wat sneller weer. Ik vergelijk het met 250ml melk of 250ml kwark. Je zou meer in blokken kunnen voeden (dus de eerste 3 uur alleen rechts en de daarna 3 uur links etc). Zo pakt hij meer de vette melk mee. Lichte borstcompressie helpt ook. Als je kolft stop dan eerder.
18 dagen geleden
Reactie op newmommy😍
Nee, er is niks mis met je melk. Je verwachtingen kloppen alleen niet. Alle ...
Ik kolf in 10 minuten inmiddels ongeveer 100 a 110 ml. Dan is mijn borst "leeg". Omdat ik voed met een tepelhoed heeft de lactatiekundige geadviseerd om iedere dag 1 borst af te kolven en te geven met de fles. Mijn zoon drinkt een goede 10 minuten aan mijn borst en ook dan voelt mijn borst goed soepel. Is dat niet zo of drinkt hij korter, dan vraagt hij ook eerder weer en leg ik hem nog eens aan die borst aan zodat hij hem weer leeg drinkt.
12x ruim 100 ml vind ik gewoon zo veel voor een kereltje van 4 kg.
Ik heb van de kraamzorg geleerd dat hij 150xzijn gewicht moet drinken per 24u. Hij drinkt nu bijna het dubbele.
In welke zin kloppen mijn verwachtingen dan niet?
18 dagen geleden
Ik kolf in 10 minuten inmiddels ongeveer 100 a 110 ml. Dan is mijn borst "l ...
In je openingsbericht leek het of je het raar vond dat een baby elke 2 uur komt 😉 ik volg in alle eerlijkheid niet helemaal wat je precies geeft, maar 100ml per borst kolven is veel en is x12 ook veel voor je kindje om als bijvoeding te krijgen (krijg dus niet duidelijk of je 12x100ml gekolfd geeft naast wat er uit de borst wordt gedronken of 1x 100 en de aanname dat dit ook uit de borst gedronken wordt). Kan je niet appen met de lactatiekundige als nazorg?