1702 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op kleedje
Beetje gekke vraag misschien 🤭 ik kan het niet vinden online maar vroeg me ...
Bij mij wel. Ik ben wel ingeleid bij 42 weken en probeerde in de werk ervoor wel met masseren de bevalling op gang te krijgen. Mijn borsten zijn mini en nooit gelekt ofzo. Mijn zoontje dronk na een halfuur al.
2 maanden geleden
Reactie op kleedje
Beetje gekke vraag misschien 🤭 ik kan het niet vinden online maar vroeg me ...
Lekkende borsten zeggen niks over je productie. Na de bevalling komt de productie op gang. Ook in het eerste uur. Je kunt de baby zelf laten zoeken en laten aanhappen, ze kunnen en doen dat zelf en daar kan makkelijk 45 min overheen gaan. De melk zal er, als je nu niet lekt, waarschijnlijk niet uit lekken, maar door het drinken van de baby wel opgewekt worden (toeschietreflex).
https://howaboutmom.nl/na-de-bevalling/gouden-uur/
2 maanden geleden
Reactie op Elora02872
Gaan jullie colostrum kolven voor de baby er is? Ik zit er aan te denken om ...
Ik ga het ook doen, waarschijnlijk vanaf 36 weken! Als het lukt is het mooi meegenomen, maar als het niet lukt dan is het ook ok. Vind het een fijn idee dat er 1 spuitje in de vriezer ligt voor het geval ik van de baby gescheiden moet worden. Maar we gaan het zien!
2 maanden geleden
Reactie op lvo1821
Over colostrum gesproken, ik kom er niet helemaal wijs uit! Moet je per sé ...
Nee hoor! Colostrum is de eerste melk die je aanmaakt, dus in de eerste dagen is het colostrum en na een paar dagen verandert het naar wat ze 'rijpe melk' noemen. Misschien ten overvloede maar omdat je schrijft 'begint met borstvoeding/kolven' voor de zekerheid: Als je voor live borstvoeding wilt gaan, wordt het afgeraden om te kolven in de eerste 5 a 6 weken (tenzij in afstemming met een lactatiekundige als bijvoorbeeld je productie niet lekker op gang komt).
2 maanden geleden
Reactie op Elora02872
Moet je trouwens echt eerst contact opnemen met bvb je vk of lactatiekundig ...
Ik heb een borstvoedingscursus gevolgd bij een lactatiekundige en die zei dat je het gewoon kan doen na 36 weken. Maar bij twijfel kan je altijd even overleggen met je verloskundige!
2 maanden geleden
Reactie op lvo1821
Over colostrum gesproken, ik kom er niet helemaal wijs uit! Moet je per sé ...
Nee, de eerste 3 dagen ongeveer na de bevalling geef je colostrum, daarna is het overgangsmelk en dat wordt gewone borstvoeding.
2 maanden geleden
Nee hoor! Colostrum is de eerste melk die je aanmaakt, dus in de eerste dag ...
Dankjewel voor je antwoord! Stelt me gerust, want ik wil het liefst idd gewoon borstvoeding geven op vraag van de baby. Dus ook liever niet voor de bevalling al kolven. Jouw antwoord geeft rust haha! 😄
2 maanden geleden
Reactie op Janneke_
De metalen kruiken zijn goedkoper. Maar wel meer gedoe om in de nacht warm ...
Ik heb elektrische kruik voor wandelwagen en aankleedkussen voor te verwarmen. En metalen kruik voor de nacht te warmen. Vind elektisch verwarmen niet fijn als ik zelf slaap. En metalen kruiken niet voor wandelwagen ivm trillingen en eventueel opengaan van de kruik. Ons 2de kindje in oktober. Wordt van beide veel gebruik gemaakt.
2 maanden geleden
Reactie op Happy7720
Voor in de koudere maanden ben ik nog op zoek naar een ledikant deken. Welk ...
Ik wacht met ledikant dekens, vorige keer helemaal niet gebruikt. Vanuit wiegje zo een slaapzak aan getrokken.. Dus let er op dat je niet te veel koopt. Ligt er ook echt aan hoe koud het in de kamer is, soms minder al voldoende met pyjama…
2 maanden geleden
Reactie op Happy7720
Wij gebruikten toen al geen dekens meer, maar een slaapzak. Mijn tip zou zijn om te wachten met aanschaffen en kijken wat jullie tzt handig vinden
2 maanden geleden
Reactie op Happy7720
Het ligt uiteindelijk aan de temperatuur in de kamer.
Veel mensen stoken hun huis/slaapkamer tussen de 16 en 20 graden in de herfst/winter. Dan heb je een maximale tog waarde van 3 nodig. Je kindje heeft nog een romper, mogelijk een boxpakje of kleertjes en misschien gebruik je op ten duur ook een tijdje een inbakerdoek?
Een deken van 3 zou ik daarom zelf niet zo snel kiezen. Als je minder stookt dan heb je tog 4 nodig en is een deken van 3 wel praktisch.
2 maanden geleden
Ik ben op zoek naar een lampje die je in het stopcontact kan doen als je ‘s nachts wil verschonen. Hij moet dus genoeg licht geven om het goed te zien. Wil liever niet het grote licht aan moeten doen ‘s nachts. Iemand een aanrader? 😁