1702 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op ColourfulDana
Iemand tips om de baby wat rustiger te krijgen in de buik? Er is hier ieman ...
Ik laat mijn vriend dan voelen. Dan is hij direct stil 🤣
2 maanden geleden
Reactie op jwme2024
Ja ik heb dat ook. Bij mij jeukt het helaas wel. Ik gebruik inmiddels lanne ...
Ah vervelend dat het jeukt ;(
Is die crème te koop bij een Kruidvat of?
2 maanden geleden
Reactie op ColourfulDana
Iemand tips om de baby wat rustiger te krijgen in de buik? Er is hier ieman ...
Bij mij helpt de peaceful piano playlist opzetten, mobieltje op mn buik, en rustig ademhalen. Maar werkt niet heel lang helaas.. hier ook een adhd'er in de maak dus blijf experimenteren
2 maanden geleden
Uhgf misschien ben ik een zeur misschien stel ik me aan. Toch even een vraag naar mening ik werd namelijk best wel verdrietig van een opmerking van mijn moeder.
Ik kreeg een paar weken geleden van een van mijn beste vriendinnen de vraag of ik een babyshower zou willen. Maar dat ze niet kon beloven dit ook echt te gaan regelen. (Ik vond het al wat laat als je het ju nog moest gaan regelen en plannen maar goed) dus ik gaf aan het altijd leuk te vinden om met al mijn lieve meiden bij elkaar te zijn en hoeft helemaal niks bijzonders te zijn maar wel het vieren van dit oh zo gewenste kindje.
Ik was dus van de week bij mijn moeder op de koffie en toen hadden we het zo over cadeautjes die we m'n zus hadden gegeven en uiteindelijk over babyshower. En toen zijn mijn moeder oh babyshower nou dat is lekker dan dat is nu helemaal niet voor jou geregeld nou dan weet je wel weer waar je staat bij je vriendinnen.
Ik werd hier zo verdrietig van het feit dat mijn moeder dus vind dat ik niet belangrijk genoeg ben voor mijn vriendinnen om een babyshower te krijgen. Ergens vind ik het een hele verwende gedachte dat het altijd maar van zelfsprekend is dat zoiets voor je geregeld word. Maar ergens denk ik nu ook wat als m'n moeder gelijk heeft en ik dus blijkbaar niet belangrijk genoeg ben voor mijn vriendinnen. 😭
Oké weet eigenlijk niet zo goed wat hier mee te bekijken. Eigenlijk even een mening gevraagd hierover wat vind je hier van en hoe kijk je hier tegen aan
2 maanden geleden
Reactie op babynummertwee
Uhgf misschien ben ik een zeur misschien stel ik me aan. Toch even een vraa ...
He stomme opmerking van je moeder! Hier organiseren we geen baby showers voor elkaar, dus wat mij betreft is dat helemaal geen 'criterium' voor een goede vriendschap of voor belangrijk gevonden te worden.
2 maanden geleden
He stomme opmerking van je moeder! Hier organiseren we geen baby showers vo ...
Ja hier is het dus wel heel gebruikelijk dat het gedaan word dus ergens snap ik de sneer van m'n moeder wel hoor maar t deed me wel pijn en nadenken.
2 maanden geleden
Die opmerking had je moeder misschien beter voor zich kunnen houden.
Hier kwamen mijn vriendinnen gewoon naar mij toe om te vragen hoe erg ik het vond als er een geen babyshower zou komen omdat het gewoon niet lukte om het te plannen. (Allemaal mensen die in de zorg werken/in het buitenland wonen en vakantie periode) Kon dat toen wel waarderen dat het niet lukte dat ze dat even zeiden.
2 maanden geleden
Ja hier is het dus wel heel gebruikelijk dat het gedaan word dus ergens sna ...
Twijfel je zelf aan de vriendschappen? Of alleen door de opmerking van je moeder? Mijn ervaring is dat vriendschapoen wel wat veranderen als er kinderen komen, maar dat dat niet erg is en met de tijd ook weer meer als vanouds wordt.
2 maanden geleden
Twijfel je zelf aan de vriendschappen? Of alleen door de opmerking van je m ...
Nee twijfel helemaal niet aan m'n vriendschappen. Alleen dus door de opmerking van m'n moeder. Stom he... ik heb allemaal vriendinnen met kinderen.
2 maanden geleden
Reactie op jwme2024
Die opmerking had je moeder misschien beter voor zich kunnen houden.
Hier k ...
Fijn dat ze het op die manier aangegeven hebben bij je. Toch Fijn dat je dan voorbereid bent. Je houd er toch wel een soort van rekening mee dat als t in je vrienden kring gebruikelijk is om te doen dat jij er ook mee verrast gaat worden. Dus als er dan gewoon gezegt word dat het niet lukt is gewoon prettig en ook helemaal niet erg. Maar vond idd de opmerking van m'n moeder ineens zo binnenkomen dat ik dacht wow is dat dan echt zo.
2 maanden geleden
Dat is echt geen graadmeter voor vriendschap. Tuurlijk mag je er verdrietig om zijn, maar het zegt echt niks over je vriendinnen. Vaak is er een hele verklaarbare reden waarom het niet gebeurt. Denk aan losse vriendinnen ipv een vriendengroep, moeizame planning (zeker rond deze tijd dat de zomervakantie roet in het eten gooit), dat niemand de leiding pakt en ervan uitgaat dat dit door een ander wordt gedaan etc.
2 maanden geleden
Fijn dat ze het op die manier aangegeven hebben bij je. Toch Fijn dat je da ...
Ja dat kan ik me goed voorstellen.
Je vriendinnen hadden natuurlijk wel van te voren al aangegeven dat ze het niet wilden beloven. Dus denk dat je er echt niet mee hoeft te zitten met die opmerking van je moeder.
2 maanden geleden
Nee twijfel helemaal niet aan m'n vriendschappen. Alleen dus door de opmerk ...
Dan lijkt me er niks aan de hand 😘
2 maanden geleden
Ik snap je gevoel hoor! Deze keer heb ik wel een babyshower gekregen, maar de vorige keer niet omdat mijn zwangerschap erg gecompliceerd was.
Deze keer was het ook pas later geregeld en daardoor dacht ik ook dat het waarschijnlijk niet door zou gaan.
Ik ben daar even heel verdrietig over geweest en moest wel een beetje bij mezelf nagaan waardoor dat kwam. Uiteindelijk kwam ik er op uit dat het me fijn leek als mijn vriendinnen zonder dat ik er zelf achteraan hoefde bedachte dat het leuk was om samen iets te vieren. Dat kwam er gelukkig deze keer wel van.
Het is moeilijk om in deze gevallen precies te weten waar de teleurstelling vandaan komt en wat er precies belangrijk voor je voelt. Maar die gevoelens mogen er ook zijn. Belangrijk is denk ik wel om niet meteen te denken dat als het er niet iets geregeld is, dat niet meteen betekend dat dat komt omdat je vriendinnen geen waarde hechten aan je vriendschap of je zwangerschap. Het kan ook om tijds druk/ logistieke problemen gaan wat ook voor hen lastig te communiceren is.
Wel naar dat je je door je moeder niet hierin gesteund wordt om naar alle mogelijkheden te kijken, door zo’n opmerking ❤️
2 maanden geleden
Reactie op Preemiemum
Ik snap je gevoel hoor! Deze keer heb ik wel een babyshower gekregen, maar ...
Lief berichtje dankjewel. Laat me er idd met andere ogen naar kijken. ❤️ en fijn dat je erkent dat het gevoel er mag zijn.