1702 Reacties

2 maanden geleden

Ohja nog een vraag. Ik lek dus al weken melk uit mijn borsten en de laatste dagen is het echt uit de hand aan het lopen. Ik heb verschillende zoogcompressen gekocht maar alles jeukt aan m’n tepel. Wil ze dan zsm weg halen. Maar vervolgens zit alles weer onder. What to do 🥹

2 maanden geleden

Ohja nog een vraag. Ik lek dus al weken melk uit mijn borsten en de laatste ...
Heb je al wasbare zoogcompressen geprobeerd? Deze zijn namelijk van wat natuurlijker materiaal dan die wegwerp dingen. Als in t is van stof en dat zijn je tepels gewend om tegen aan te schuren. Ipv dat plastic broeierige bende. En ik vond die van medela ook wel erg prettig veel ademende dan die goedkopere eigenmerk dingen. Ook stukken duurder trouwens maar t wel waard

2 maanden geleden

35+2 dagen zwanger & ik heb beginnend striae gespot op m’n buik. Weet n ...
Ik heb vanaf ongeveer week 30-31 steeds meer striaen op mijn buik. Vooral onder mijn navel. Mijn buik is ook flink gegroeid! Heb de hele zwangerschap gesmeerd met buikbalsem maar alsnog gekregen. Dacht eerlijk gezegd dat ik het erger zou vinden. Hoop wel dat ze wat minder rood worden na de zwangerschap

2 maanden geleden

Zag toevallig vandaag wasbare voorbij komen van wol en bamboo (badstof). Misschien is dat wat? Zelf geen ervaring mee.

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Gefeliciteeeeerd! Hoe gaat het met jullie?
Alles gaat goed 🤩. James heeft aan het begin eventjes wat extra zuurstof nodig gehad maar kon al heel snel zonder. Twee dagen na zijn geboorte mocht hij van de monitor af! Hij doet het geweldig. Gister voor het eerst aan de borst gedronken, een heel mooi moment 🥹. Verder krijgt hij nog wel alle voedingen door zijn sonde en ligt hij regelmatig in de couveuse. Hij kon telkens lekker veel met ons knuffelen maar ligt nu even onder de lichttherapie ivm hoog bilirubine gehalte. Is nu gelukkig weer goed aan het zakken. Met mij gaat het echt top, herstel na de bevalling verloopt heel goed en voel me eigenlijk geweldig. Helemaal op de roze wolk! We moeten er vanuit gaan dat we tot de uitgerekende datum (18 okt) in het ziekenhuis moeten blijven maar als het zo goed blijft gaan kunnen we misschien al wel wat eerder naar huis! We gaan het zien. Voor nu heeeeerlijk genieten met dit prachtige ventje, had geen idee hoe verliefd je op je eigen kind ging worden 😍!

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Haha ik zag gisteren toevallig ook nieuwe striae. Eigenlijk rekt de striae ...
Smeren! Ik heb de tummycreme van Rituals aangeschaft. Heerlijk! Ik begon ook plekken te zien op mn buik en een paar hele gevoelige, beurse plekken. Die zijn nu weg , 3x per dag smeren. Geeft ook een stukje ontspanning.

2 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Iemand tips om de baby wat rustiger te krijgen in de buik? Er is hier ieman ...
Breakdancertje.. das gezellig! Wat je kan doen is je ademhaling. In door je neus en weer rustig door je mond uitblazen en dit herhalen. Wordt je buik ontspannen van en jij ook..of het voor de kleine werkt, dat merk je gauw genoeg 😉. Ik heb ook een drukte schoppertje, voor mij voelt het fijn als ik de ademhaling doe.

2 maanden geleden

Reactie op unknown2024

Via kaartje2go heb ik 20 kaartjes en enveloppen voor €55 🫣
Wauw! Dat doe je goed. Ik ben ook bezig met het kaartje te ontwerpen. Bij de eerste maakte me de prijs niet zoveel uit en hechte ik veel waarde aan het kaartje, nu bij de 2e heb ik er minder zin in om zoveel moeite te doen. Mn vriend staat er anders in. Moet ik hier nu aan toegeven? Hij wilt persee ee. Bepaalde afbeelding maar ik heb geen zin om de moeite te doen om dat mooi te krijgen.. ik ben de comouterners van de 2 om het zo maar even te zeggen😅

2 maanden geleden

Lekschalen gebruiken ?, voeding bewaren in een spuitje en invriezen, begin je al een kleine voorraad te sparen 🙈

2 maanden geleden

Reactie op GabGab89

Wauw! Dat doe je goed. Ik ben ook bezig met het kaartje te ontwerpen. Bij ...
Ik heb een beetje dat ik deze zwangerschap al veel minder geniet (komt ook door alles eromheen en complicaties enzo) bij mijn zoontje was ik zo met de zwangerschap bezig en eenboek bijhouden en foto's van mijn buik etc etc en dat doe ik nu echt al veel minder. Dus ik wil het kaartje wel echt mooi hebben, niet dat als ze straks ouder is en ze ziet het verschil dat ze echt het idee krijgt dat ik er niet mee bezig was 😅 want dat is ook echt niet zo alleen zo voelt het soms wel een beetje🥲😅 Dus ja dat is iets wat je kan afwegen, uiteindelijk is het jouw keuze 🙂

2 maanden geleden

Hebben jullie ook dat je gezicht echt bol begint te worden?😅

2 maanden geleden

Reactie op Veenhuisje

JA hahahaha 😂 zie er zo zwanger uit, bizar om bij jezelf te zien

2 maanden geleden

Reactie op Veenhuisje

Jaa ook echt m'n lippen die ook ineens helemaal vol zijn ofzo normaal heb ik 0 lip en ineens bam. 🤣

2 maanden geleden

Reactie op GabGab89

Smeren! Ik heb de tummycreme van Rituals aangeschaft. Heerlijk! Ik begon oo ...
Je kunt smeren wat je wilt, maar striae voorkom je er niet door en het gaat er ook niet door weg (vervaagt met de jaren). Door je huid goed gehydrateerd te houden (wat de crème natuurlijk wel doet) houd je de huid wel soepeler waardoor het minder “scheurt” en minder last geeft.

2 maanden geleden

Wat doen jullie in de kinderwagen? Gewoon een hoeslaken, laken en deken of iets anders? Weet het ff niet 😅

2 maanden geleden

Reactie op Bowie1997

Wat doen jullie in de kinderwagen? Gewoon een hoeslaken, laken en deken of ...
Wieg onderlaken. En dan kan je kiezen voor wiegdekentje lakentje. Ik heb gewoon een lekker fleese dekentje en dan misschien een lakentje. Maar de kraamverzorgster helpt daar ook wel mee. Deed ze bij ons met de 1e ook

2 maanden geleden

Reactie op Bowie1997

Hoeslaken en daarover hydrofiele doek bij het hoofdje voor het spugen. Dan een lakentje met een dekentje

2 maanden geleden

Reactie op Bowie1997

Ik maak die hetzelfde op als de wieg en een hydrofiel bij het hoofdeinde in geval van spugen.

2 maanden geleden

Reactie op Bowie1997

Een maxicosi voetenzak. Ik vond dat instoppen van dekentje/lakentje erg onhandig.

2 maanden geleden

Reactie op Bowie1997

Wij gebruiken een matras beschermer en hoeslaken wat ze in de winkel bij de wagen aanraadde. Je kan gewoon een wieglaken en deken gebruiken. Een voetenzak voor een autostoeltje kan ook. Die functioneren ook als een soort slaapzakje namelijk. Lijkt mij wel makkelijk. Ik heb bijv. deze op m'n lijstje gezet; https://www.bol.com/nl/nl/p/jollein-voetenzak-voor-autostoel-kinderwagen-basic-knit-stone-grey/9200000117100534/