1702 Reacties
2 maanden geleden
Oeh vandaag een aantal keer last van menstruatie achtige krampen. Het houd ook best lang aan (Dus geen weeën neem ik aan?) Iemand die dit herkent?
2 maanden geleden
Reactie op Bowie1997
Wat doen jullie in de kinderwagen? Gewoon een hoeslaken, laken en deken of ...
Van onder naar boven: molton, wieg onderlaken, evt. hydrofiele doek tegen spugen, baby, laken, deken. In de winter schapenvacht onderop ipv molton, en een extra deken
2 maanden geleden
Oeh vandaag een aantal keer last van menstruatie achtige krampen. Het houd ...
Ik heb het ook maar dan al 3 weken lang, niet elke dag. Bij mij ligt hij volledig ingedaald en vast… verloskundige vertelde mij dat hij wilt bewegen maar dat dat niet lukt en daardoor deze pijnen komen
2 maanden geleden
Oeh vandaag een aantal keer last van menstruatie achtige krampen. Het houd ...
Ja dit had ik gisteren nacht, daarna weer weg gegaan. Vandaag had ik een goede CTG dus het leek nog in orde 🤷🏼♀️
2 maanden geleden
Ik hoorde dus dat je na de bevalling zelf niet mag douchen, iemand hier ervaring mee? Ik denk dat ik mezelf namelijk echt heel vies ga voelen en een douche erg op prijs zou stellen 😅
2 maanden geleden
Reactie op Chayennax/
Ik hoorde dus dat je na de bevalling zelf niet mag douchen, iemand hier erv ...
Ligt eraan hoe je je voelt 😊 ik had een ruggeprik gehad en geen gevoel in mn benen nog en extreem duizelig/misselijk, dus hebben ze me voor de nacht in bed gewassen. Volgende ochtend kon ik douchen, alleen mijn man moest er wel naast blijven 😝
2 maanden geleden
Reactie op Chayennax/
Oh heb gewoon gedoucht hoor vorige keer. Denk dat beetje afhankelijk is hoe je je voelt en ook betreft eventuele
medicatie e.d wat je hebt gehad waardoor je was minder stabiel en nog wat van de wereld bent.
2 maanden geleden
Reactie op Chayennax/
Ik heb een tijdje na de bevalling wel gewoon gedoucht, ondanks ruggenprik. Toen ik weer wat gevoel in mijn benen had. Mijn vriend hielp me naar de douche toe en met afdrogen etc. Je voelt je daarna weer wat fijner
2 maanden geleden
Ik heb een vraag betreft dekentjes. Ik heb een 100% katoenen deken (zo iets: https://www.bol.com/nl/nl/p/little-lemonade-deken-100x150cm-soft-green/9200000105540980/)
nog van baby1. We hebben toen ook zelfgehaakte dekens gekregen, ook van 100% katoen. Ik kan niet goed vinden of ik deze "net zo goed/veilig" in het bedje kan gebruiken. Heb ze de vorige keer vooral als omslag doek of voor in de box gebruikt. Maar zou in het bedje ook leuk vinden. Weet iemand dit?
2 maanden geleden
Reactie op Chayennax/
Als je op je benen kunt staan mag je gewoon douchen. Wel gaat het dan om kort douchen en niet uitgebreid je haren wassen (dat kan te belastend zijn nu je met je handen dan “boven je macht” bezig bent). Het gaat dus vooral om wassen onder de douche. Ik liet mijn man overigens snel mijn haren doen nu ik anders er nooit meer doorheen kom met een borstel 🙈
2 maanden geleden
Reactie op LenNel
Ik heb een vraag betreft dekentjes. Ik heb een 100% katoenen deken (zo iet ...
Zelfgehaakte dekens vab 100% katoen zijn zeker veilig! Lekker gebruiken :)
2 maanden geleden
Reactie op Chayennax/
In het zkh nadat de ruggenprik was uitgewerkt heb ik gewoon gedoucht, met assistentie van de verpleging, toen mijn man lekker zijn huid op huid momentje had.
In de kraamweek heb ik de hulp gevraagd om er even bij te blijven omdat ik snel duizelig werd van de warmte in de badkamer, en sowieso al snel flauw val.
Komt helemaal goed meid!
2 maanden geleden
Reactie op Chayennax/
Huh? Apart. Heb na al mijn bevallingen (4x bevallen) gedoucht. Volgens mij is het zelfs een must. Als de bevalling goed is gegaan dan hoor je te douchen, wat te eten zodat je daarna naar huis kan. Misschien verschilt het per ziekenhuis?
2 maanden geleden
Ik ben op dit moment 37+2 en als ik loop heb ik ontzettend veel steken in m’n vagina/schaambot en ze gaan ook door naar mijn onderbuik. Ze zijn echt maar een paar seconden maar ze zijn zo pijnlijk dat ik er echt niet door kan lopen. Ik heb verder geen signalen van een blaasontsteking dus denk niet dat het dat is. Lightning crotch zit echt in je vagina zelf volgensmij. Weet iemand wat dit is? Of heeft iemand hier ervaring mee?
2 maanden geleden
Komt het wel eens voor dat je ingeleid word omdat je fysiek en mentaal zo uitgeput bent? Ik ben nu 35 weken zwanger en ik schaam me ontzettend erg maar ik heb echt het gevoel dat ik het niet meer vol houd.. alles doet pijn en ik ben continu geïrriteerd of aan het huilen.. en dan zie ik het andere mama’s to be zo goed doen en voel ik me zo slecht dat ik dat niet kan..