1702 Reacties

2 maanden geleden

Dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik het dan eerst maar eens zonder ga proberen.

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik het dan eerst maar eens zonder ga ...
👍 Kinderwagen hebben we trouwens ook heel veel gebruikt (kind viel zelf niet in slaap, alleen als we wandelden)

2 maanden geleden

Iemand al een leuke diaperbag gevonden?

2 maanden geleden

Reactie op nela7

Iemand al een leuke diaperbag gevonden?
Ik wilde al een lange tijd een teddy luiertas. Uiteindelijk heb ik bij de Kruidvat een teddy luiertas gekocht met rits

2 maanden geleden

Leggen jullie je baby in een slaap zak of echt onder in strak vast dekentje? Je hoofd nu heel veel over veilig slapen etc en dat het eigenlijk beter is om alleen een slaapzakje te hebben.

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

Leggen jullie je baby in een slaap zak of echt onder in strak vast dekentje ...
Ik houd me bij de slaapzak.. vertrouw dat inderdaad nog niet met een dekentje.

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

Bij de eerste dekentje gedaan totdat deze continue werd af getrapt. Daarna overgestapt naar een slaapzak.

2 maanden geleden

Reageren jullie ook zo heftig op muggenbeten? Ik heb echt vlekken op m’n benen als ik gestoken ben door weet ik veel wat 👀

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

Kraamzorg adviseert eerst dekentje, bij slaapzak is vaak het hoofdje in het begin nog net te klein.. (en sluit de slaapzak niet goed aan/af zeg maar..) waarschijnlijk kun je wel na een paar weken al overstappen zodra het wel goed aansluit. Daarnaast is dekentje ook makkelijker mocht je kindje de eerste dagen nog niet zo goed zijn/haar warmte kunnen vasthouden en een kruik nodig zijn…

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

Slaapzak, newborn maat 60.

2 maanden geleden

Geeft de hik een goede indicatie waar de baby met het hoofdje ligt? Voorheen voelde ik de hik altijd onderin & nu aan de zijkant 🥲

2 maanden geleden

Geeft de hik een goede indicatie waar de baby met het hoofdje ligt? Voorhee ...
Niet perse. Ik voelde het steeds onderin en toen ook een keer alleen aan de zijkant. Toen twijfelde ik ook heel erg of ze gedraaid was maar dat was gekukkig niet zo.Voelde het later de dag en week ook weer gewoon onderin. Het lichaampje schokt soms zo hard mee dat je de billetjes/rugje enzo ook op en neer kan voelen gaan.

2 maanden geleden

Hoe vaak plassen jullie tijdens het slapen in de avond/nacht? Ik ga er soms wel vier keer uit 🙈 word er helemaal gek van en ik drink volgens mij ook veelste weinig op een dag dus waar al dat vocht vandaan komt mag Joost weten 😅

2 maanden geleden

Ik denk het niet! Ik voel de hik altijd helemaal onderin mijn buik en onze baby ligt in stuit haha.

2 maanden geleden

Reactie op pizzazip

Hoe vaak plassen jullie tijdens het slapen in de avond/nacht? Ik ga er soms ...
Ik ook 3 tot 4 keer hoor! Heel vermoeiend 🤣

2 maanden geleden

Reactie op pizzazip

Standaard voor ik naar bed ga, rond 12 uur en tussen 3 en 4, soms nog 2 a 3x vaker

2 maanden geleden

Reactie op pizzazip

Elk 1,5 uur momenteel, ik ben 36+2

2 maanden geleden

Ik voel het eigenlijk altijd bij haar ruggetje! Dus echt het middenrif dat aanspant. Bij mij is dat aan de linker zijkant.

2 maanden geleden

Reactie op pizzazip

Meestal 2 keer! Soms een keertje extra. Ik let er op dat ik na 8 uur 's avonds niet teveel meer drink en sowieso geen thee in de avond. Nu 36+4, maar baby is nog niet helemaal ingedaald, dat scheelt ook.

2 maanden geleden

Reactie op pizzazip

1x, maar ik hoef sowieso nooit zo vaak te plassen.