1702 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op pizzazip
Hoe vaak plassen jullie tijdens het slapen in de avond/nacht? Ik ga er soms ...
Ook 2-4x, heb geprobeerd om niet/minder te drinken voor het slapen maar dan moet ik alsnog, t zal wel 😅
2 maanden geleden
Reactie op pizzazip
Vannacht wel 5 of 6 keer 😠 en inderdaad, waar komt het vandaan?!
2 maanden geleden
Reactie op pizzazip
Ja hier ook echt 5/6 keer.. vorige nacht maar 1 keer en was echt in shock. Maar afgelopen nacht weer de gewoonlijke 5/6 keer. Gelukkig val ik daarna wel meteen weer in slaap.
2 maanden geleden
Reactie op pizzazip
Vaak 3 keer...
Rond 1 uur, tussen 3 en 4 en tussen 6 en 7.
Ik ging er snachts sowieso al 1 keer uit om te plassen. Vind het niet zo erg want ik val snel weer in slaap.
Houd je misschien ook vocht vast? Want dat komt er dan snachts uit als je plat ligt.
Als dat het is kan het helpen om je benen vast een tijdje hoog te leggen savonds voor je gaat slapen.
2 maanden geleden
Reactie op pizzazip
Oeh ik lees dat ik nog bij de gelukkige hoor die er nog niet zo vaak uit hoeft. Meestal 1x maar vannacht heerlijk doorgeslapen. Moet ook er bij zeggen was pas 12uur thuis dus toen nog naar de wc geweest dat scheelt misschien.
2 maanden geleden
Reactie op pizzazip
Hier ook zo'n 3 á 4 keer per nacht. Dronk eerst minder in de avond, maar kwam er achter dat het drinken nauwelijks uitmaakte voor het aantal keren plassen. Denk dat het inderdaad ook te maken heeft met vocht vasthouden.
2 maanden geleden
Gaan jullie colostrum kolven voor de baby er is? Ik zit er aan te denken om het wel te doen. Ben nu net over de 36 weken dus ik denk dat ik nog even wacht tot de 37 weken. Maar vraag me af of meer vrouwen dit gaan doen. Gewoon om een kleine voorraad op te bouwen.
2 maanden geleden
Reactie op Elora02872
Gaan jullie colostrum kolven voor de baby er is? Ik zit er aan te denken om ...
Ja, ik ga het wel doen. Vorige week contact gehad met een lactatiekundige.
Ik doe het om 3 redenen:
- voorraad hebben om te voorkomen dat ik bij moet voeden in de eerste 3 dagen
- voor het geval het een geplande keizersnede wordt en productie niet op gang komt
- in de hoop dat het net de bevalling laat starten.
2 maanden geleden
Reactie op ColourfulDana
Ja, ik ga het wel doen. Vorige week contact gehad met een lactatiekundige. ...
Moet je trouwens echt eerst contact opnemen met bvb je vk of lactatiekundige? Of mag je als je 37/38 weken ben ook gewoon zelf beginnen zonder toestemming?
2 maanden geleden
Reactie op Elora02872
Moet je trouwens echt eerst contact opnemen met bvb je vk of lactatiekundig ...
Ik had ergens gelezen dat je het niet mocht doen als je al een keizersnede litteken hebt, dus ik wilde het even zeker weten.
Voordeel is dat ik wat extra informatie kreeg en een setje met spuitjes en dopjes.
2 maanden geleden
Reactie op Elora02872
Moet je trouwens echt eerst contact opnemen met bvb je vk of lactatiekundig ...
Ik zou het wel overleggen met je vk. In sommige situaties wordt het afgeraden, alleen de vk kent jouw specifieke omstandigheden en kan dus inschatten of je het wel of niet kunt doen
2 maanden geleden
Reactie op Elora02872
Ik doe het wel vanaf week 37 in overleg met de verloskundige (wel goed om het te bespreken). Ik doe het vooral om niet bij te hoeven voeden met kv en de kans groot is dat mijn productie pas laat op gang komt (vorige keer een week voor de eerste druppels)
2 maanden geleden
Reactie op Elora02872
Ik ga het niet doen. Ik heb best slechte herinneringen aan kolven, geen zin om daar nu al weer aan te moeten beginnen.
2 maanden geleden
Reactie op kleedje
Beetje gekke vraag misschien 🤭 ik kan het niet vinden online maar vroeg me ...
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij zijn de eerste twee dagen vooral oefendagen met aanhappen en zuigen wat je melkproductie stimuleert, waarna dat op gang komt. Mijn logica is dus dat de eerste twee dagen er bij veel moeders nog geen colostrum is (baby’s hebben vaak een goede reserve)
Lekkende borsten zeggen overigens niks over je productie na de bevalling.