317 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op 1993lin

Heel vreemd die verschillende adviezen! Ik slik 2x 4mg Zofran, bij minder g ...
Yes, ook last van... Mijn diëtist adviseerde Maalox (is eigenlijk voor brandend maagzuur maar heeft als bijwerking diarree). Nu ik die dagelijks ééntje neem is het bij mij weer in balans 😉

6 maanden geleden

Reactie op 1993lin

Echt enorm veel last van ja!! Ik slik 2 zakjes macrogol met elektrolyten per dag, anders is het drama.

6 maanden geleden

Reactie op 1993lin

Dat is een bekende klacht bij deze medicatie en zws bij zwangeren in het algemeen. Mn gyneceloog bood zo.n zakjes aan van de apotheek maar die werken voor mij amper en zo.n groot glas met vies spul innemen in combi met mn misselijkheid is geen doen. Ik zou eventueel ook magnesiumkauwtabletten voorgeschreven kunnen krijgen bijvoorneeld gaf ze aan. Zelf gebruik ik nu laxo van roos vicee een wat natuurlijker product dat soms wel kan stimuleren. Dit hielp mij in het verleden ook vaker

6 maanden geleden

Vandaag voor het eerst zonder medicatie en het ging oprecht goed! Nu helpt het weer ook wel mee he.. Hopelijk gaat het met de rest ook steeds beter!!!

6 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Vandaag voor het eerst zonder medicatie en het ging oprecht goed! Nu helpt ...
Wat een goed nieuws!

6 maanden geleden

Nou vandaag weer helemaal het tegenovergestelde van gister😓!

6 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Ja bij mij wisseld het ook heel erg. Gisteren ging echt goed, vandaag ook weer heel slecht 😔 de hele tijd op en neer

6 maanden geleden

Reactie op Char321

Ja bij mij wisseld het ook heel erg. Gisteren ging echt goed, vandaag ook w ...
Ja! Echt vervelend, ik hou me nog maar aan de medicatie..we zijn helaas nog niet zo ver dat ik er volledig af kan stappen. Maar probeer positief te blijven!

6 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Ja! Echt vervelend, ik hou me nog maar aan de medicatie..we zijn helaas nog ...
Ik doe dat ook. Liever medicatie en minder misselijk, dan proberen af te bouwen en de dagen erna weer misselijk.

6 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Heel herkenbaar helaas. Als ik soms een dagje probeer zonder medicatie kan het goed gaan, maar de tweede dag gaat het eigenlijk direct weer heel erg fout. Alsof dan de spiegel ineens weg is en je het toch nog nodig hebt. We moeten nog maar even volhouden ben ik bang 🥹

6 maanden geleden

Gisteravond weer opgenomen in het ziekenhuis. Ik krijg nu Odansetron mee naar huis, smelttabletten. Echt super goor. Iemand hier ook met de smelttabletten variant

6 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Gisteravond weer opgenomen in het ziekenhuis. Ik krijg nu Odansetron mee na ...
Wow wat heftig terwijl je juist even dacht dat het goed ging 😔

6 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Gisteravond weer opgenomen in het ziekenhuis. Ik krijg nu Odansetron mee na ...
Ja dat wordt als merknaam ook wel Zofran genoemd. Ik gebruik ze 3 maal daags (2 pilletjes van 4mg per keer) zorg altijd dat ik iets van drinken of eten bij de hand heb en doe dit daarna snel in mijn mond. Je went wel een beetje aan de smaak en ze lossen snel op.

6 maanden geleden

Reactie op Char321

Wow wat heftig terwijl je juist even dacht dat het goed ging 😔
Ja echt verschrikkelijk! Ik stap voorlopig niet vd medicatie, dat weet ik wel, want het ging gewoon “goed”.

6 maanden geleden

Reactie op RENS09

Ja dat wordt als merknaam ook wel Zofran genoemd. Ik gebruik ze 3 maal daag ...
Jaaa! Ik ging erna gelijk drinken, wacht jij helemaal tot het weggesmolten is? Of slik je door als het een beetje zacht is…

6 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Jaaa! Ik ging erna gelijk drinken, wacht jij helemaal tot het weggesmolten ...
Bij mij lost het erg snel op en dan meteen iets in de mond.

6 maanden geleden

Reactie op RENS09

Bij mij lost het erg snel op en dan meteen iets in de mond.
Denk dat ik sowieso ongeduldig ben, haha. Ik vind het niet zo super snel gaan😂.

6 maanden geleden

Hoe is het met jullie speekselovervloed? Bij mij helaas nog niet echt minder, heb nog steeds een emmertje mee… Als er mensen zijn die geen last meer hebben, hoeveel weken zijn jullie👀

6 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Hoe is het met jullie speekselovervloed? Bij mij helaas nog niet echt minde ...
Hey ik ben nu 18weken1dag. Ik doe gelukkig veel minder overgeven. Nog steeds dagelijks, maar voel me los van emoties en moe zijn steeds meer een beetje mezelf. Ik ben nog steeds erg snel moe, en kan niet alles eten, en drinken nog steeds alleen cola. Vandaag een beetje jus geprobeerd, maar daarna meteen draaierig in de maag en misselijk. Ik slik geen medicatie meer, puur omdat de wereld zo grauw is met medicatie, en ik echt mezelf niet meer herken.

6 maanden geleden

Reactie op DajaLi

Hey ik ben nu 18weken1dag. Ik doe gelukkig veel minder overgeven. Nog steed ...
Speeksel en slijm nog steeds helaas