317 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op DajaLi
Hey ik ben nu 18weken1dag. Ik doe gelukkig veel minder overgeven. Nog steed ...
Gelukkig dat je wel minder overgeeft, wel vervelend dat je je niet goed blijft voelen en amper wat binnen krijgt.
Je bent dan denk ik wel veel afgevallen?
6 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Gelukkig dat je wel minder overgeeft, wel vervelend dat je je niet goed bli ...
Nee helemaal niet, in begin 4 kg, en nu zit er al weer 2,9 kg boven op. Moet zeggen na de vochtopname ik ook weer vocht had en wat aankwam. Ik merk nu ook weer trek in verschillende dingen, behoefte naar eten is terug aan het komen, durf het alleen niet allemaal.
6 maanden geleden
Reactie op DajaLi
Nee helemaal niet, in begin 4 kg, en nu zit er al weer 2,9 kg boven op. Moe ...
Ow wat fijn dat de trek weer terug komt! Ik snap heeeel goed dat je het niet durft, gewoon kleine beetjes proberen.
Nu met die Ondansetron gaat het gelukkig weer goed. Ben weer terug op de rails, thankgod.
Thanks for asking❤️!
6 maanden geleden
Reactie op RENS09
Bij mij lost het erg snel op en dan meteen iets in de mond.
Hoelang gebruik jij de medicatie al? Had wat van het ziekenhuis meegekregen, maar heb het nu van de apotheek. Hier staat weer op, niet langer dan 5 dagen. Heb met de arts een week afgesproken.
Dan ga ik weer op de lichtere medicatie.
6 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Hoelang gebruik jij de medicatie al? Had wat van het ziekenhuis meegekregen ...
Ik gebruik Zofran al een week of 6, mag echt gewoon!
6 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Hoelang gebruik jij de medicatie al? Had wat van het ziekenhuis meegekregen ...
Die 5 dagen staan er idd elke keer op, maar ik gebruik ondansetron nu voor 7 weken en dat vindt de gynaecoloog helemaal oke! Als je je er beter door voelt zou ik echt aan de arts vragen om dit te behouden. Anders straks weer terug bij af :(
6 maanden geleden
Reactie op unknown2024
Die 5 dagen staan er idd elke keer op, maar ik gebruik ondansetron nu voor ...
Oke oke. Ja met die andere pillen ging het ook goed, het was echt dat ik er een dag helemaal mee stopte dat het dus mis was gegaan…
Maar ik kijk het even aan. Thanks in ieder geval 😁
6 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Oke oke. Ja met die andere pillen ging het ook goed, het was echt dat ik er ...
Geen probleem! Ze heeft het vandaag weer voor nog eens 8 weken voorgeschreven dus die 5 dagen zijn voor mij in ieder geval ver overschreden 😜
6 maanden geleden
Reactie op unknown2024
Geen probleem! Ze heeft het vandaag weer voor nog eens 8 weken voorgeschrev ...
Hahaa ja! Hoe ver ben je nu?
6 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Hahaa ja! Hoe ver ben je nu?
Ik ben vandaag exact 19 weken! En jij?
6 maanden geleden
Reactie op unknown2024
Ik ben vandaag exact 19 weken! En jij?
Ik vandaag precies 15 hihi! Hoop er na 4 maanden wel langzaam aan klaar mee te zijn met de heftigheid.
Met mn vorige zwangerschap was dat wel zo, dus fingers crossed.
6 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Ik vandaag precies 15 hihi! Hoop er na 4 maanden wel langzaam aan klaar mee ...
Ik duim met je mee! Hier is de tweede zws helaas veel zwaarder dan de eerste. Toen was ik er met 11 weken zo goed als vanaf, nu ben ik met 19 weken nog aan de zofran en volledig ziekgemeld. Geen derde kind voor mij, hierna wil ik nooit meer zwanger zijn
6 maanden geleden
Ik duim met je mee! Hier is de tweede zws helaas veel zwaarder dan de eerst ...
Ik merk wel dat het deze keer minder is. Nog steeds heftig hoor.
Ja erg he dat dit je kijk op toekomstige zwangerschappen “verpest”.
6 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Ik vandaag precies 15 hihi! Hoop er na 4 maanden wel langzaam aan klaar mee ...
Ik hoop het ook voor je, ik duim met je mee!!
6 maanden geleden
Hey ladies,
Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie een beetje kunnen genieten van het weer?
Hopelijk gaat het beter dan eerder. Babysteps, we got this❤️.
6 maanden geleden
Zojuist weer een terugval: sinds vrijdag probeer ik weer af te bouwen met Zofran (1x per dag ipv 2x per dag 4mg), leek redelijk te gaan maar nu voel ik me weer hondsberoerd en ben ik weer flink aan het overgeven. Had gehoopt dat het nu met 19 weken wel goed zou gaan.
Ik word ook heel geïrriteerd van het ziekenhuis, waar ze me steeds voor max 2 weken medicatie willen voorschrijven. Vervolgens moet ik bellen, hang ik een uur in de wacht, gedoe om vervolgrecept te krijgen en het is nu al 2x gebeurd dat dit mis ga en ik zonder Zofran zit en medicatie stress heb. Pfff. Oké even frustratie eruit…
Hoe is het met jullie?
6 maanden geleden
Reactie op 1993lin
Zojuist weer een terugval: sinds vrijdag probeer ik weer af te bouwen met Z ...
Hoi hoi, waarom probeer je al zoveel af te bouwen? Je lichaam geeft aan dat het dus nog niet voldoende zelf kan. Je zwangerschapsduur zegt bij HG niets over hoe misselijk je bent of dat het al mogelijk voorbij is. Gun jezelf die medicatie als je er daardoor wat beter aan bent.
Ik ben momenteel 18 weken zwanger. Gebruik 3 maal daags 8mg Zofran. Hierdoor nauwelijks meer overgeven. Wel veeel liggen & rusten. Kleine porties eten en een goede balans vinden.
6 maanden geleden
Reactie op 1993lin
Balen he. En herkenbaar. Zou lekker aan de medicatie blijven als je daar beter op gaat. Heb zojuist ook weer de huisarts gebeld, want krijg het steeds mee voor 10 dagen dus moet haast elke week bellen. Heb nu gevraagd of ze er een herhaling op kan zetten omdat ik er voorlopig toch nog niet vanaf ben. Dat was geen probleem zei ze. Misschien ook een idee voor jou?
6 maanden geleden
Reactie op 1993lin
Aag jeetje dat is wel heel vervelend! Ik heb vandaag mn laatste Zofran en dan stap ik over op de Omeprazol en Suprimal. Ik hoop dat me lichaam dit accepteert 😫.
Ik had 3x per dag 4mg en heb er voor vandaag nog maar 2 totaal.