317 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op gklta

Bij de vorige zwangerschap ben ik 2x opgenomen geweest, primperan hielp een ...
Staat hier meer over voeding op? Kan het zo 1,2,3 niet vinden..

8 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Staat hier meer over voeding op? Kan het zo 1,2,3 niet vinden..
Got it! https://www.zehg.nl/behandeling/voeding-hyperemesis-gravidarum/#1601376672368-1053ec92-f255

8 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Got it! https://www.zehg.nl/behandeling/voeding-hyperemesis-gravidarum/#16 ...
Oh top! Heel fijn….. Ook wel een beetje wat mijn gyneacoloog heeft gezegd: het gaat om vocht, verder is alles wat je binnenhoudt mooi meegenomen, ongeacht wat het is.

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Oh top! Heel fijn….. Ook wel een beetje wat mijn gyneacoloog heeft gezegd: ...
Maar wanneer ben je te ver uitgedroogd ? Ik heb de hele avond alleen maar overgegeven. Maar vannochtend nog wel kunnen drinken. Is dat dan nog voldoende ? ga nu al richten de 3 weken iedere dag overgeven. Weet echt niet wanneer het over de grens gaat omdat ik af en toe ook wel dingen binnenhoud (nog wel steeds misselijk dan )

8 maanden geleden

Reactie op Char321

Maar wanneer ben je te ver uitgedroogd ? Ik heb de hele avond alleen maar o ...
In het ziekenhuis bij mijn opname zeiden ze dat ik weer moest bellen en komen als ik minder dan 2/3x pd plaste. Heb dat dus aangehouden :)

8 maanden geleden

Reactie op NoëlleBS

In het ziekenhuis bij mijn opname zeiden ze dat ik weer moest bellen en kom ...
A goed om te weten. Daar zit ik gelukkig nu nog niet.

8 maanden geleden

Reactie op Char321

Maar wanneer ben je te ver uitgedroogd ? Ik heb de hele avond alleen maar o ...
Luister ook gewoon naar je gevoel! Als je echt zo iets hebt van, ik kan dit niet meer dan aan de bel trekken.

8 maanden geleden

Nu net opgenomen, ben 8 weekjes nu en moet een nachtje blijven.

8 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

O wat vervelend. Hopelijk knap je snel weer op van het infuus wat je krijgt. Sterkte!

8 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Sterkte!

8 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Sterkte hopelijk knap je snel op!!

8 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Sterkte!

8 maanden geleden

Hier een zware dag. Afgelopen week een dag opgenomen en gestart met Emesafene. Dit leek vrijdag en gisteren te helpen; van veel overgeven naar 1 tot 2 keer. Tot vandaag.. Iedere slok komt kort daarna eruit. Voel me radeloos en doodmoe. Weet even niet waar ik het moet zoeken.

8 maanden geleden

Voor jullie allemaal veel sterkte en kracht ❤️ jullie kunnen dit! Hopelijk gaat het snel beter met jullie! 🤞🏻

8 maanden geleden

Reactie op Liesss93xx

Hier een zware dag. Afgelopen week een dag opgenomen en gestart met Emesafe ...
Had ook hoop toen ik begon met emesafene. Maar na een paar dagen was bij mij ook het effect weg leek het wel. Sterkte ♥️

7 maanden geleden

Reactie op Liesss93xx

Hier een zware dag. Afgelopen week een dag opgenomen en gestart met Emesafe ...
Hi, Ik mag vandaag weer naar huis, maar zodra dit weer gebeurd ga ik gelijk aan de bel trekken. Dus ik zou gewoon weer de verloskundige het ziekenhuis laten bellen. Sterkte!

7 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Hi, Ik mag vandaag weer naar huis, maar zodra dit weer gebeurd ga ik gelij ...
Dank je!😘 Wat fijn dat je naar huis mag. Goed dat je dan direct weer aan de bel trekt. Heb vanmorgen de verloskundige gebeld (ben medisch) en inmiddels krijg ik een infuus met vocht en Primperan ipv Emesafene.

7 maanden geleden

Hoi allemaal, Wat is HG pittig, leef met jullie allemaal mee. Ik ben zelf ook al twee keer in het ziekenhuis beland. Emasafene en primperan werkten bij mij onvoldoende, sinds enkele dagen (net voor de 12 weken) gestart met Zofran en dat is tot nu toe echt een verademing. Nog wel misselijk, maar meer dragelijk en het overgeven is gestopt. Ik voel me eindelijk weer een beetje mens. Ik gun dit jullie allemaal ook (en ik hoop dat dit doorzet en blijft, want jemig HG is naast lichamelijk ook mentaal zo zwaar). Veel liefs!

7 maanden geleden

Oh boy ik ben mentaal helemaal op. In m'n eerste zwangerschap ging het na 11 weken wat beter, nu ben ik al 13 en lijkt het alleen maar erger te worden. Momenteel aan de Primperan, vanavond start ik met Zofran. Ik ben er zo verdrietig van, het voelt zo uitzichtloos. Alleen maar op de bank en op bed kunnen liggen is niet wat ik mezelf, en jullie, toegewenst had. Hoe houden jullie het mentaal vol?

7 maanden geleden

Oh boy ik ben mentaal helemaal op. In m'n eerste zwangerschap ging het na 1 ...
Ik hoor wat je zegt! Mn bank en bed zijn momenteel mn beste vrienden. Praten helpt bij mij wel…