317 Reacties

7 maanden geleden

Oh boy ik ben mentaal helemaal op. In m'n eerste zwangerschap ging het na 1 ...
Oh wat pittig!! Zelfde als jullie, van de bank naar m'n bed. Praten helpt, ook het delen met jullie. Daarnaast ook zoekende en hopende dat het over een tijdje beter wordt en blijft.

7 maanden geleden

Waar praten jullie over dan? Want ik ben ook wel echt een prater, maar weet inmiddels ook niet meer zo goed wat ik erover moet zeggen...

7 maanden geleden

Hallo hier al 5/6 weken aan het overgeven buikpijn ook bang voor een hg zwangerschap....

7 maanden geleden

Waar praten jullie over dan? Want ik ben ook wel echt een prater, maar weet ...
Lucht me vooral op als ik mentaal een rot dag heb. Voel me regelmatig schuldig. Ben dolblij dat ik zwanger ben, maar vind zwanger zijn op dit moment echt verschrikkelijk. Verder contact met een paar dames over medicatie of voeding wat hen juist lijkt te helpen. En probeer vervolgens uit of dit helpt. Hele dag praten zit er voor mij zeker niet in hoor, vooral met de speekselvloed praat ik soms ook liever niet. Maar als je vraagt naar wat helpt, delen hoe ik me voel.

7 maanden geleden

Wat ontzettend vervelend voor jullie allemaal dames. Ik heb een vraagje, hoe wordt hg vastgesteld?

7 maanden geleden

Reactie op Assiya123

Wat ontzettend vervelend voor jullie allemaal dames. Ik heb een vraagje, ho ...
Je kan het vaak zelf vaststellen, als je heel de dag aan het overgeven bent en je misselijk voelt..check de site van ZEHG.

7 maanden geleden

Reactie op 1993lin

Hoi allemaal, Wat is HG pittig, leef met jullie allemaal mee. Ik ben zelf o ...
Te vroeg gejuicht. Ondanks de zofran nu toch extreem misselijk en weer aan het overgeven. Ik raak hier echt van in paniek. Ik wil dit niet meer. Wat een hel. Zofran was echt mijn hoop.

7 maanden geleden

Reactie op Assiya123

Wat ontzettend vervelend voor jullie allemaal dames. Ik heb een vraagje, ho ...
Een klinische diagnose dient gesteld te worden door een arts of verloskundige

7 maanden geleden

Hier ook net weer ziekenhuisopname gehad. Ik word er helemaal gek van en vind het lastig soms positief te blijven. Ook zo’n hoofdpijn de hele tijd nu, lichaam zegt echt nope ben klaar. Hebben jullie tips voor hoofdpijn?

7 maanden geleden

Reactie op NoëlleBS

Hier ook net weer ziekenhuisopname gehad. Ik word er helemaal gek van en vi ...
Wat heftig! Sterkte ♥️

7 maanden geleden

Ohja nog een vraagje. Zijn er meiden bij die toch Zofran slikken al voor de 12 weken? Omdat ik steeds opgenomen ben willen ze het voorschrijven omdat uitdrogen ook niet gezond is. Al vind ik de risico’s ook heftig (ook al zijn ze minimaal) voor 12 weken. Zo’n dubio stel er is wel dan straks een open gehemelte of iets dan weet ik niet of ik mezelf kan vergeven al doe je het natuurlijk niet express. Ben nu 9 weken dus gezegd dat ik het nog drie weken ga proberen zonder.

7 maanden geleden

Reactie op NoëlleBS

Ohja nog een vraagje. Zijn er meiden bij die toch Zofran slikken al voor de ...
In het zkh hier geven ze aan dat je vanaf 10 weken met Zofran zou mogen starten. Toevallig zat ik op social media bij Bibi te kijken en zag dat zij het ook na 10 weken mocht gebruiken. Uiteraard niet mijn maatstaaf, maar kwam wel overeen.

7 maanden geleden

Reactie op NoëlleBS

Kijk even op de site van ZEHG, zij hebben daar iets over geschreven

7 maanden geleden

Sinds maandag (toen 11+6) eindelijk minder misselijk wakker geworden en weer zonder medicatie. Alleen gisteren nog iets gespuugd en verder heel soms misselijk bij een wat lege maag. Hoop dat het bij jullie ook snel minder wordt ❤️

7 maanden geleden

Reactie op Elizexoxo

Sinds maandag (toen 11+6) eindelijk minder misselijk wakker geworden en wee ...
Wat super fijn voor je! Ik ben nu 13w2d en heb echt een heftige week achter de rug. Begin de hoop en moed een beetje te verliezen

7 maanden geleden

Reactie op NoëlleBS

Hier ook 9 weken en vanaf 8 weken op aanraden van het ziekenhuis wel al gestart met zofran. Ik was zo erg aan het uitdrogen dat dat schadelijker was voor mij en de baby. Uiteraard wel de risico’s besproken, maar die kans is nogsteeds heel erg klein. Het risico op schade door uitdroging was groter

7 maanden geleden

Reactie op lisanr3

Hier ook 9 weken en vanaf 8 weken op aanraden van het ziekenhuis wel al ges ...
Helpt de Zofran je een beetje?

7 maanden geleden

Reactie op Liesss93xx

Helpt de Zofran je een beetje?
Van alle medicatie die ik daarvoor al geprobeerd had, helpt zofran wel het beste. Alsnog de hele dag heel misselijk, maar van 10-20x overgeven op een dag nu naar max 3-4x dus dat is zeker wel beter. Ik neem veel meer vocht en voedingsstoffen op.

7 maanden geleden

Pff heb nog niks binnen gehouden vandaag

7 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Pff heb nog niks binnen gehouden vandaag
Bah wat naar!! Zou willen dat we de 'gouden tip' voor elkaar hadden. Hopelijk wordt het snel beter...