317 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Liesss93xx
Bah wat naar!! Zou willen dat we de 'gouden tip' voor elkaar hadden. Hopeli ...
Ja was die er inderdaad maar! Net weer wat gedronken, nadat i heb geslapen. Hopelijk gaat het vanaf nu beter…
7 maanden geleden
Hoe gaat het met jullie?
Ik ben nu 13w5d en mijn misselijkheid en overgeven lijkt nog niet echt te minderen.
7 maanden geleden
Reactie op Elizexoxo
Sinds maandag (toen 11+6) eindelijk minder misselijk wakker geworden en wee ...
Van donderdagavond tm zaterdag wel weer heel misselijk en gespuugd helaas dus medicatie ingenomen. Gisteren weer geen medicatie nodig nog wel gespuugd savonds helaas (chippies kan ik dus echt niet hebben hahaha) maar 't lijkt wel wat minder te worden. 12+6 vandaag
7 maanden geleden
Wat super fijn voor je! Ik ben nu 13w2d en heb echt een heftige week achter ...
Hoor ook wel vaak dat mensen tot de 16e week misselijk enzo zijn dus hoop dat daar de grens voor jou ook ligt. Was ook echt verbaasd maandag dat het minder werd want had me op die 16 weken al ingesteld. Ben er nog niet af maar tis zo wel dragelijk iig.
7 maanden geleden
Reactie op NoëlleBS
Hoe gaat jullie gewicht en zorgen jullie voor niet teveel gewicht verlies? ...
Hi,
Ja ik ben wel 3 kilo afgevallen…ja ik blijf proberen om te eten en drinken. Kleine beetjes, maarja denk dat ik pas goed aankom als die misselijkheid, druk op de maag verdwenen js.
7 maanden geleden
Als ik jullie verhalen lees voel ik mij precies schuldig over hoe ik mij voel sommige dagen. Ben heel de dag door misselijk en benauwd gevoel op de maag met duizeligheid dagelijks maar ik kan soms wel nog wat kleine beetjes eten.. verschilt van dag tot dag.. geef ook wel over maar niet elke dag. Maar zit wel al sinds mijn 8 weken thuis van het werk. Werk als verpleegkundige en dit was in combinatie met gezin fysiek niet uit te houden. Hopelijk rap beterschap voor jullie dames. Zit hier dagelijks aan de gemberthee gecombineerd met medicatie
7 maanden geleden
Reactie op Jessica27
Als ik jullie verhalen lees voel ik mij precies schuldig over hoe ik mij vo ...
Jij ook veel sterkte en beterschap. Hopelijk knappen we met z’n allen gauw op!
7 maanden geleden
Hoi dames, ik zit er helemaal doorheen.. ik heb vanaf week 6 extreme misselijkheid, vooral veel braken maar kwam vaak niks uit, heb dagen gehad dat het zo extreem was het overgeven maar dat was vooral in de avond. Sinds week 8 heb ik ook echt last van elke dag overgeven en sinds 3 weken (ben nu week 12) de hele dag door.
Ik dronk vooral sap omdat dat wat steviger op de maag lag, water of Frisdrank wordt ik super misselijk van, heb geen behoefte aan avond eten omdat het daarvoor echt het extreemst is. Voel me zwak, moe, ook na het spugen lukt het dan niet om water te drinken. Heb het gevoel dat het met de dag steeds erger wordt... weinig begrip uit de omgeving... mijn man is er voor me maar vind het ook zwaar om na zijn werk het huishouden helemaal over te nemen omdat ik niks kan. Verloskundige etc zeggen hopelijk is het na 13 weken voorbij. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen want als ik het over HG heb dan denken ze dat ik gek ben en overdrijf. Voel me hierdoor ontzettend verdrietig en eenzaam omdat er niemand is die voelt waar ik door heen ga.
Sorry voor het lange verhaal!
7 maanden geleden
Reactie op NoëlleBS
Hoe gaat jullie gewicht en zorgen jullie voor niet teveel gewicht verlies? ...
Ondertussen 6kilo afgevallen..
nu 10+2 en zonder zofran :) wel nog misselijk maar veel minder spugen. Maakt me dan toch ook weer onzeker ofzo.. volgende week pas weer een echo
7 maanden geleden
Reactie op Mowin13
Hoi dames, ik zit er helemaal doorheen.. ik heb vanaf week 6 extreme missel ...
Wat rot dat je je zo voelt en dat je niet echt gesteund wordt door je omgeving :( trek op tijd aan de bel en als de verloskundige je niet serieus neemt dan de huidarts/ziekenhuis
7 maanden geleden
Reactie op Mowin13
Krijg je iets van medicatie? Zo niet, dan moet je echt wat meer op je strepen gaan staan bij VK en huisarts. Gewoon zeggen: Ik ben ernstig ziek. Dit kan zo niet langer.
Drink je nog? Hoeveel? En hoe is het met je gewicht? Bij uitdroging (nog maar 3x plassen op een dag) moet je namelijk om een infuus vragen
7 maanden geleden
Reactie op Mowin13
Zo! Je moet echt aan de bel trekken hoor, als ik dit zo lees zou je allang opgenomen moeten worden! Je hebt denk ik zwaar vocht te kort, gewoon doordrammen en zeggen tegen de verloskundige dat ze het ziekenhuis voor je moeten bellen.
Dit kan toch niet?!
7 maanden geleden
Krijg je iets van medicatie? Zo niet, dan moet je echt wat meer op je strep ...
Hoi Anneke, mijn huisarts is vreselijk, ze had me iets voorgeschreven wat ik 3x daags moest slikken maar ze wist eigenlijk niet precies wat het inhield, en daarom maar niet genomen omdat ik in het eerste trimester niet te veel medicatie wilde innemen omdat ik ook zo last heb van licht bruin bloedverlies.. ja ik drink voornamelijk sapjes, maar met moeite. Ik plas echt denk ik 3x op een dag ja, in het begin veel meer dacht dat het kwam door de plek van de baby, verloskundige maakte zich geen zorgen en zag dat bij veel vrouwen voorkomen in het begin, en dat het meestal na 13 weken afneemt, kan het zo zijn dat ze pas na de 13 weken iets ondernemen omdat ze dan kunnen uitsluiten dat het niet zomaar "misselijkheid" is? Ga ze morgen gelijk bellen!
7 maanden geleden
Reactie op Mowin13
Je hebt gelijk! Ik ga ze morgen gelijk bellen. Dankjewel voor jullie berich ...
Ik zou nu al bellen…
7 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Ik zou nu al bellen…
Ik zou ook nu al bellen, zet er maar druk achter 👍🏻 Je krijgt veel te weinig binnen
7 maanden geleden
Lieve allemaal, ik ben morgen 14 weken zwanger en de laatste 3 weken zijn toch echt een hel geweest voor mijn gevoel. Waarbij ik daarvoor meer last van mijn maag had en erg misselijk was en af en toe moest overgeven, moet ik nu al 3 weken lang elke dag meerdere keren per dag overgeven. Vooral sinds vorige week moet ik wel 6x op een dag overgeven. Ik kan gewoon niks normaal eten of drinken of ik ga al over mijn nek.
Ook nu zit ik weer in bed met een teil op mijn schoot, omdat ik weet dat ik ergens ga moeten overgeven.
Afgelopen vrijdag had ik een afspraak bij de VK en kreeg gewoon als antwoord “ja dat hoort bij de zwangerschap”. Vandaag was ik er klaar mee en heb ik ze gebeld en gevraagd om medicatie. Ze gaf aan dat ik de HA moet bellen en vragen voor emesafene. Dit ga ik morgenochtend zsm doen, want ik was net te laat :(.
Mijn lippen zijn zo droog geworden dat ze gewoon krokant zijn.
Nu de nacht nog doorkomen 🤞🏽
7 maanden geleden
Reactie op Jadyb
Lieve allemaal, ik ben morgen 14 weken zwanger en de laatste 3 weken zijn t ...
Ook jij mag denk ik wel aan het infuus! Druk zetten en zeggen dat ze het ziekenhuis moet bellen, uitdroging is ook gevaarlijk voor de kleine!