317 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op NoëlleBS
Wat vervelend zeg! Ik ben nu bijna 12 weken en bij mij gaat het sinds 3/4 d ...
Precies hoe het bij mij ging! Dinsdag ben ik 13 weken en de ochtenden zijn nog pittig qua misselijkheid, maar na medicatie trekt dat nu snel weg en kan ik weer redelijk als een normaal mens functioneren. Ik voel dat er eindelijk een einde aan de ellende gaat komen!
7 maanden geleden
Reactie op NoëlleBS
Wat vervelend zeg! Ik ben nu bijna 12 weken en bij mij gaat het sinds 3/4 d ...
Sinds ik aan de Zofran zit voel ik me ook wat beter! Sinds 13+4 ongeveer. M'n energie is nog wel nul dus veel meer dan op de bank liggen lukt nog niet helaas
7 maanden geleden
Ik ben bijna 15w en nog steeds misselijk. Soms zelfs het gevoel dat het erger aan het worden is. Ik geef ook nog dagelijks over, ik gebruik ondansetron (zofran). Ik heb ook weer ineens nog meer afkeer tegen eten. Dacht een paar weken terug dat het misschien een beetje beter zou gaan maar nu baal ik weer. Ben zo enorm inspiratieloos over wat ik nou nog wél kan eten. Ik word overal maar misselijk van.
7 maanden geleden
Ik begin een beetje bang te worden dat dit blijft. Na een weekje dat het goed ging (met Zofran), nu vanaf donderdagavond weer af en toe overgeven en vannacht vijf keer. Voelt alsof ik weer bijna terug ben bij af, al is het veel erger geweest. Maar als dit zich doorzet..
Weet iemand hoe het kan dat de dagen zo ontzettend wisselen? Ik dacht dat het HCG hormoon nu gestaag afneemt. Dan verwacht je die wisselingen toch niet meer zo?
Veel sterkte iedereen. 🙏 Ik leef met iedereen mee, letterlijk en figuurlijk.
7 maanden geleden
Hee meiden,
Nou ben niet doorgestuurd naar het ziekenhuis mijn huisarts is ook echt flut... kreeg alleen te horen antibraak medicatie maar moest zelf met de huisarts uitzoeken welke. Weekend ging er over heen dus niets kunnen halen. Ben dit weekend naast alle misselijkheid en spugen ook mega verkouden geworden, met hoesten en keelpijn. VRESELIJK. Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld🫣. Keelpijn komt door het vele spugen maar nemen jullie daar iets voor in? Had lichte verhoging dus heb maar paracetemol genomen ik kon niet meer.. las dat strepsils etc niet mogen, jullie tips tegen keelpijn?
7 maanden geleden
Reactie op Mowin13
Hee meiden,
Nou ben niet doorgestuurd naar het ziekenhuis mijn huisarts is ...
Hi,
Ik werd via de verloskundige doorgestuurd..niet via de huisarts.
7 maanden geleden
Hier ook nog niet verder doorgestuurd. Geven aan zolang je nog wat plast nog geen uitdroging. Op dit moment ben ik weer cola gaan drinken, het enige wat ik raar maar waar binnen houdt. Ik heb metroclopramide. Eerste dag van inname, eenmaal overgeven, in de avond. De rest van de dag een opleving, echter op een gegeven moment door de war, draaierig en gevoelloze hand. Ik ben nu bang om meer te nemen(mag Max 5dagem achter elkaar) iemand hier ervaring mee?
7 maanden geleden
Reactie op DajaLi
Hier ook nog niet verder doorgestuurd. Geven aan zolang je nog wat plast no ...
Wel ervaring met metocloperamide, niet met de symptomen die je beschrijft. Ik neem het nu circa twee weken in overleg met de verloskundige en gynaecoloog. Ze gaven aan dat je het max. 12 weken mag gebruiken in overleg met de arts. Zou vooral met jouw verloskundige/arts overleggen en de symptomen benoemen.
7 maanden geleden
Reactie op DajaLi
Jeetje zeg, ik vind dit echt bizar. Ik had zelfs door het vele overgeven Kalium te kort en dit kan voor hartritmestoornissen zorgen. Ik snap niet dat ze zo laks doen!!!
Ik vind het echt bizar.
7 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Jeetje zeg, ik vind dit echt bizar. Ik had zelfs door het vele overgeven Ka ...
Vraagje over kalium tekort; zien ze dat door het bloedprikken? Hier is het standaard vocht en medicatie, verder niet. Heb gevraagd of ze vitaminen toedienen, maar gebeurd zeer zelden.
7 maanden geleden
Reactie op Liesss93xx
Vraagje over kalium tekort; zien ze dat door het bloedprikken? Hier is het ...
Correct me if I’m wrong, maar als ik vocht krijg in het ziekenhuis kreeg ik ringerlactaat. Daar zit ook kalium in (kaliumchloride, weet niet zeker of dat helemaal hetzelfde is).
7 maanden geleden
Vandaag al 72 dagen aan het overgeven!!! 😃😃😃 nee ik zit er echt doorheen haha, wanneer wordt dit weer normaal? 😩 Ben nu 15w zwanger.
7 maanden geleden
Reactie op Liesss93xx
Vraagje over kalium tekort; zien ze dat door het bloedprikken? Hier is het ...
Ja dit zien ze inderdaad door het bloedprikken.
7 maanden geleden
Reactie op DajaLi
Ik had na 4/5 dagen bij metroclopramide ook last van desoriëntatie en en bewegingstoornissen en daar toen ook meteen mee gestopt op advies huisarts. Zofran een optie voor je misschien?