17 Reacties

25 dagen geleden

Heb een ontstoken keizersnee gehad tot op mijn baarmoeder heb toen wel in het ziekenhuis gelegen aan een infuus en de kleine gewoon fulltime kunnen voeden en productie was iets minder maar dat kwam meer door de stress en boosheid richting de arts dacht het ziekenhuis zelf ook. Heb toen dus gekolfd na elke voeding zodat mijn productie hopelijk wat meer zou worden en ze genoeg binnen kreeg.

25 dagen geleden

Reactie op RobinB122

Heb een ontstoken keizersnee gehad tot op mijn baarmoeder heb toen wel in h ...
Oh wat een nare ervaring! Gelukkig waren mijn waarden niet hoog genoeg voor een infuus en wilde zoo graag naar huis. De middenweg was dat de verloskundige vandaag nog langs kwam voor controle. Met pijnstilling is de pijn te onderdrukken. Oké, dat valt idd mee qua productie. Daarna ook weer helemaal op pijl gekomen/gebleven?

25 dagen geleden

Oh wat een nare ervaring! Gelukkig waren mijn waarden niet hoog genoeg voor ...
Jaa daarna was het weer in orde!!

25 dagen geleden

Ik heb hetzelfde gehad. In de week dat de kraamzorg er was had ik meerdere malen aangegeven dat ik erg veel pijn in mijn buik had. De kraamzorg vertelde dat dat normaal was omdat alles weer terug op z'n plek moet in je lichaam en je baarmoeder dus weer moet zakken. Ik moest het vergelijken met menstruatie pijn. Dit deed veel meer pijn, zo erg dat ik op een gegeven moment mijn dochtertje niet meer op mijn buik kon leggen voor borstvoeding. Ik kon niet zonder te huilen opstaan of gaan liggen door de druk op mijn buik. Urine testen bij de huisarts gaven aan dat ik een ontsteking had maar ze konden niet vertellen waar vandaan, een blaasontsteking was uitgesloten. In het ziekenhuis meerdere onderzoeken gehad, helaas konden ze in eerste instantie niet bevestigen dat het om een ontsteking in mijn baarmoeder ging. Dit kwam omdat zij inwendig hebben gevoeld en dit geen pijn deed, maar zodra ze uitwendig gingen voelen het wel weer pijn deed. Zij hebben toen bloed geprikt en mij amoxicilline mee gegeven. Volgende dag moest ik opnieuw bloed prikken en de ontstekings waardes waren ietsje gedaald, dus was het zeker dat het om een ontsteking in mijn baarmoeder ging. Ik heb de medicijnen 10 dagen, 3x per dag moeten slikken. Dit kon gewoon in combinatie met borstvoeding en heb daar verder niks aan gemerkt.

25 dagen geleden

Hoi! Ik ben vorige week voor 5 dagen opgenomen in het ziekenhuis met ook een baarmoeder ontsteking. Ik zelf voelde me toen ik in het ziekenhuis aan kwam nog best oke, maar mijn ontstekingswaarde waren al 300. Er is toen gelijk begonnen met antibiotica via een infuus. De waarden werden eerst alleen maar hoger en ook mijn hartslag was continu 120. Ook werd ik steeds zieker. Uiteindelijk is er gewisseld van antibiotica en toen ging het eindelijk wat beter. Nu thuis nog 10 dagen verder met antibiotica in tabletvorm. Ben gestopt met borstvoeding..

24 dagen geleden

Reactie op Flowergirl1994

Ik heb hetzelfde gehad. In de week dat de kraamzorg er was had ik meerdere ...
Oh jeetje dat klinkt ook heftig. Wel fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen. Hebben ze ook een kweek vanuit de vagina genomen? Dat doen ze nu bij mij maar de uitslag daarvan komt pas maandag. Ze hebben me preventief 7 dagen amoxicilline meegegeven. Ik vermoed dat ik er extreem vroeg bij was. Eerste teken van koorts/buikpijn meteen gebeld en daar is ook heel snel en adequaat op gehandeld. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de plek van de pijn. Die is iets boven mijn navel terwijl mijn baarmoeder al wel naar ver onder m'n navel was geslonken. Daardoor verwachtte de verloskundige ook geen baarmoeder infectie in eerste instantie en stuurde ze me naar de hap om te kijken of het misschien mijn galblaas of blindedarm was. Voordeel is dat ik me met die amoxicilline nu wel stukken beter voel. Dus als het een andere infectie was, heeft het ten minste geholpen.

24 dagen geleden

Reactie op Anoukov

Hoi! Ik ben vorige week voor 5 dagen opgenomen in het ziekenhuis met ook ee ...
Oh wat een heftig verhaal. En ontstekingswaarden van 300 zijn idd wel heel hoog. Ben je gestopt met borstvoeding omdat dat niet meer ging? En merk je nu wel verbetering?

24 dagen geleden

Heel veel sterkte! Amoxicilline is een penicilline en mag gewoon borstvoeding gegeven worden. Hier een link van Lareb: https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina/Penicillines-bij-infecties-tijdens-de-borstvoedingsperiode

24 dagen geleden

Oh jeetje dat klinkt ook heftig. Wel fijn dat het uiteindelijk goed is geko ...
Goed dat jij er optijd bij was! Bij mij heeft de kraamzorg meerdere keren aangegeven dat het door mijn baarmoeder kwam die terug op zijn plek moest (bij mij zat de pijn ook vlak boven mijn navel). Totdat ik 3 dagen achter elkaar oplopende verhoging had en op de 3e dag koorts, toen moest zij contact opnemen met mijn verloskundige. Ik ben blij dat mijn verloskundige toen heeft aangegeven dat ik naar de huisarts moest. Bij mij hebben ze inderdaad ook een kweek afgenomen, van mijn baarmoedermond. Daar werd ik 5 dagen later telefonisch over terug gebeld met de uitslag, deze was gelukkig goed. Ook hebben ze een echo gemaakt om te kijken of er in mijn baarmoeder nog restjes zijn blijven zitten van de bevalling wat een ontsteking kan veroorzaken maar alles was schoon. Gelukkig dat de medicijnen wel zijn werk doen en je minder pijn hebt. Moet je wel nog voor controles ofzo langskomen?

24 dagen geleden

Reactie op RobinB122

Heb een ontstoken keizersnee gehad tot op mijn baarmoeder heb toen wel in h ...
Mag ik vragen welke symptomen je had?

24 dagen geleden

Bij mij kreeg de baby vanaf dag 4/5 van de antibiotica extreme krampen van de borstvoeding door de amoxicilline. Het was super sneu dus heb toen tijdelijk kunstvoeding gegeven en helaas mijn afgekolfde borstvoeding weggespoeld.

24 dagen geleden

In het ziekenhuis denken ze echt wel na over of antibiotica kan met borstvoeding. Komt goed!

24 dagen geleden

Hadden jullie trouwens ook enorme diarree tijdens de kuur? 😅

24 dagen geleden

Ik kreeg een heftige baarmoeder infectie tijdens 17.5 weken zwangerschap en hierdoor ook het kindje verloren.. Werd heel snel heel erg ziek met hoge koorts en overgeven tien ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis en bleken mijn waardes torenhoog en na een paar uur bevallen (had ook heel de dag al kramp om de 3 minuten)

23 dagen geleden

Hadden jullie trouwens ook enorme diarree tijdens de kuur? 😅
Op de een na laatste dag wel, toen mocht ik iets eerder stoppen 😂

23 dagen geleden

Reactie op Jenn89

Ik kreeg een heftige baarmoeder infectie tijdens 17.5 weken zwangerschap en ...
Oh jeetje wat heftig 🥺

23 dagen geleden

Reactie op unknown2024

Op de een na laatste dag wel, toen mocht ik iets eerder stoppen 😂
Oh echt? Bij mij werd echt op het hart gedrukt dat ik de kuur echt af moest maken ivm evt resistentie.