116 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Janneke_
Wat ik me dan afvraag, boog je baby dan op het laatst ineens veel af van de ...
De baby werd bij mij vanaf de 13 weken echo eigenlijk al groot geschat. En na mate er meer echo’s kwamen ging de baby steeds verder boven het gemiddelde. Vandaar dat ik zelf ook wel echt dacht dat er een grote baby uit zou komen.
2 maanden geleden
Reactie op Janneke_
Wat ik me dan afvraag, boog je baby dan op het laatst ineens veel af van de ...
Dit heb ik, dus ben heel benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Altijd gemiddeld geschat. En bij 31 weken wat groter, maar nog netjes binnen de twee lijnen van de curve. Met 36 weken buikje er plots ruim boven (P99). Ik zal laten weten wat hij uiteindelijk weegt bij de geboorte. 🩵
2 maanden geleden
Bij mijn eerste zwangerschap speelde dit ook. Ik had veel zorgen en ze wilden mij inleiden. Ik vertrouwde erop dat het goed zou komen. Volgens de artsen zou het een superbaby van 5 kilo worden. Met 40+ weken werd die 3.9kilo geboren. Ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd. Als ik werd ingeleid was hij misschien wel te klein geweest.
2 maanden geleden
Reactie op ruy
Bij mijn eerste zwangerschap speelde dit ook. Ik had veel zorgen en ze wild ...
Wat een verschil!!
2 maanden geleden
Ik ben uiteindelijk gisteren bevallen, met 38+6. Ook ingeleid met als reden te hoge bloeddruk en macrosomie. Onze dochter had uiteindelijk een geboortegewicht van 3844 gram en werd op dat moment al ruim 4 kilo geschat..
2 maanden geleden
Hi,
Ik krijg morgenochtend in het ziekenhuis een ballonnetje en mag dan als het goed is weer naar huis. De dag erna wordt ik ingeleid.
Ik vroeg me af; hoe ziet een dag met een ballonnetje in eruit? Kun je nog wat ondernemen of liever bankhangen en Netflixen?
2 maanden geleden
Reactie op Petit rêve
Hi,
Ik krijg morgenochtend in het ziekenhuis een ballonnetje en mag dan al ...
Dat hangt af per persoon. Het ballonnetje kan voor krampen zorgen maar dit hoeft niet. De ene ervaart het als pijnlijk maar kan ook zijn dat je er weinig van voelt! Ik had niet veel last van krampen maar vond vooral het feit dat hij aan me been vastgeplakt zat vervelend!
2 maanden geleden
Gisteren controle gehad in het Erasmus bij weer een andere gynaecoloog dan 2 weken geleden. Die van 2 weken geleden zat vooral te hinten op inleiden met 38 weken, want hoofdje en buikje groot. Gisteren werd zij met 36,4 al gemeten op 3625. Ik schrok daar zelf van, maar de desbetreffende gynaecoloog was heel laks en had het zelfs over doorlopen tot na 40 weken en heeft het pas over inleiden gehad toen ik er zelf naar vroeg. Had gehoopt gisteren wat duidelijkheid te hebben, maar helaas. Op mijn verzoek volgende week woensdag weer meten. Zo vervelend dat je telkens een ander heb...
2 maanden geleden
Reactie op Janneke_
Gefeliciteerd! Alles goed met jou en je dochter?
Ja, op zich wel. We zijn nog wel in het ziekenhuis, omdat mijn bloeddruk toch weer opliep, dus dat houden ze in de gaten en proberen ze onder controle te houden met medicatie. Onze dochter: Maan, doet het heel goed. Ze is alleen af en toe wat misselijk en omdat ze bijna sterrenkijkertje was, is haar neusje wat verdrukt, waardoor deze sneller verstopt is. Daar had ze vannacht heel veel last van. Nu wachten op verloskundige en kinderarts en hopelijk mogen we dan vandaag naar huis
2 maanden geleden
Reactie op Nikc
Gisteren controle gehad in het Erasmus bij weer een andere gynaecoloog dan ...
Ja, heel herkenbaar en wat ze zeggen ligt ook niet een beetje uit elkaar, maar gelijk het ene uiterste en het andere.
Hopelijk komt er wel wat duidelijkheid voor je! En kun je samen de goede beslissing maken. Volg daarin ook vooral je gevoel!
2 maanden geleden
Reactie op Petit rêve
Hi,
Ik krijg morgenochtend in het ziekenhuis een ballonnetje en mag dan al ...
Is inderdaad bij iedereen verschillend. Je kan er last van hebben, maar hij kan ook snel uitvallen en dat je er niet zoveel last van hebt.. ik vond ook vooral het trekkende gevoel en het feit dat hij vast zat aan mijn been niet prettig en het idee dat hij elk moment uit zou kunnen vallen vond ik niet fijn om echt dingen buitenshuis te ondernemen.
Ik ben vooral thuis geweest. Advies is geloof ik wel rustig aan doen. Ik heb thuis gewoon mijn dingen gedaan, niet persé alleen maar bankhangen ofzo.
Succes vandaag! Hopelijk doet de ballon zijn werk!
2 maanden geleden
Reactie op Janneke_
Ik help het je hopen. Lekker jullie bubbel in. Geniet ervan!
Dankjewel! Dat komt zeker goed! 😊
één maand geleden
Reactie op Nikc
Gisteren controle gehad in het Erasmus bij weer een andere gynaecoloog dan ...
Luister naar je eigen gevoel! Onze kleine meid is dinsdag geboren met 39w2d met een gewicht van 3680gr en 51 cm en dat was de lengte en het gewicht wat met 36w4D al ruim werd geschat. Op die dag kregen we te horen dat de buik in 4 weken tijd van P87 naar P99,1 was gegaan………… Wij gingen ook voor een inleiding met 38 weken en mijn lichaam was er nog niet klaar voor (baarmoedermond lag ver en totaal niet rijp. Ballon pogingen lukte niet qua plaatsen en de pilletjes deden toen eigenlijk te weinig. Na een paar dagen naar huis gestuurd en deze week opnieuw geprobeerd en wel gelukt! Ik kijk heel positief op de bevalling terug ondanks dat ik uiteindelijk een spoedkeizersnede heb gehad nadat ik 3 kwartier had geperst. Ze dachten dat het kind zo groot was dat het niet paste, maar het bleek een sterrenkijker en helemaal geen te groot kind 💕 ze kunnen het gewoon niet goed meer meten met 36w4d!
Als ik terug kijk kan ik alleen maar zeggen: vertrouw op je lichaam, blijf rustig en maak de keuze voor inleiden met zowel je gevoel als verstand 😊
één maand geleden
Ik was even wat minder actief met een goede reden: op 26 september zijn wij, na een inleiding ivm vermoeden van macrosomie en polyhydramnion (teveel vruchtwater), trotse ouders geworden. 🩵 Onze kleine man doet het heel goed! Hij was bij de geboorte met 38.2 3566 gram en 52 cm. We zijn zo trots! ✨🩵
één maand geleden
Ik heb volgende week vrijdag ook een intake voor inleiden… kleine meid zit op P97 en ben nu 36 weekjes. Geen idee of het wijsheid is maar met de kennis wat we nu weten hebben wij toch ook gekozen voor inleiden met 38 weken… spannend 🩷