36 Reacties
één maand geleden
Wij moesten ons afgelopen vrijdag rond 14 uur melden in het ziekenhuis. Eerst werd er een ctg gemaakt, daarna werd er gekeken of ik al ontsluiting had en vervolgens is het ballontje geplaatst. Niet het meest prettige gevoel maar duurde gelukkig maar heel kort. Ik moest vervolgens overnachten in het ziekenhuis omdat mijn eerste kindje prematuur en zeer snel geboren is. Daarnaast voelde ik de laatste tijd wat minder goed beweging. In de avond kreeg ik wat krampen maar dat zakte af. De volgende ochtend eerst weer een ctg, vervolgens controle van de ballon, 3 cm ontsluiting en werden de vliezen gebroken. Na 1,5 uur wachten toch aan het infuus op de laagste stand. 1 keer infuus iets opgehoogd en toen nam mijn lijf het al over en ging het in 45 minuten ongeveer heeel erg snel. Rond 8 uur vliezen gebroken, om 11.30 uur weeën en om 12.14 uur is onze dochter geboren na 5 minuten persen.
één maand geleden
Ik had ballonnetje gekregen en de volgende ochtend moesten we terugkomen in het ziekenhuis. Toen was er 3 cm ontsluiting en gingen ze de bevalling opwekken dmv vliezen breken en weeën opwekkers.
Ben ingeleid met 38 wkn.
Mijn bevalling duurde heel erg lang waardoor geëindigd is in keizersnede ook. Mede door het ziekenhuis die nergens verantwoording voor neemt maar het gewoon te druk hadden en je dan maar even op pauze zetten met de weeën opwekkers.
één maand geleden
Reactie op LisaSanchez
Wij moesten ons afgelopen vrijdag rond 14 uur melden in het ziekenhuis. Eer ...
Zoo dan dat is zeker snel!
één maand geleden
Hier bij 2e ook ballonnetje gehad, sochtends gezet mocht naar huis, savonds ballonnetje eruit gevallen. Volgende ochtend om 615u moete bellen of ik kon komen. 7u gemeld toen ctg daarna tabletje (omdat ze nog terug geduwd kon worden) na 2 tabletjes rond 15u vliezen gebroken en rest ging vanzelf. Uiteindelijk is om 1828u ze geboren na 5x perse incl placenta dus ging vrij snel vond ik. Morgen word ik ook weer ingeleid omdat ik waarschijnlijk anders spoed word maar krijg geen ballon alleen tabletjes morgen en daarna worden vliezen gebroken (vandaag 41+3)
één maand geleden
Bij beide kindjes een ballonnetje gehad en twee totaal andere bevallingen. Het kan dus enorm verschillen.
Bij mijn zoontje met 41 weken een ballonnetje gekregen en naar huis gegaan. Volgende ochtend thuis door de vk de vliezen gebroken. Echte regelmatige weeën kwamen ongeveer 6u na het breken. Veel pijn gehad, maar ontsluiting vlotte niet. Die avond nog naar t ziekenhuis voor pijnbestrijding en weeenopwekkers. Volgende dag is hij pas geboren. Vanaf moment van plaatsen tot aan de geboorte 48u.
Bij ons dochtertje met 41+2 een ballonnetje gekregen. Direct na het plaatsen al weeën, maar ik ontkende dit eerst want kon niet geloven dat het zo snel kon gaan. Ik ben toen alsnog naar huis gegaan, maar had al om de 5 min de weeen. Thuis gelijk onder de douche vanwege de pijn en daar braken mijn vliezen, maar ballon bleef nog zitten. Na het douchen heel veel gespuugd vanwege de pijn en dus gauw de vk laten komen want ik wilde weer bestrijding. Toen vk er eenmaal was, verloor ik de ballon en zat ik al op 4cm. Snel naar het ziekenhuis, maar eenmaal daar zat ik al op 8. Ik zou nog morfine krijgen (ruggenprik was ik dus al te ver voor), maar voordat dit gereed gemaakt was, zat ik al op 10. Vanaf moment van plaatsen tot de geboorte nog geen 8u.
één maand geleden
Vorige week een ballon gehad en de daarna 2 dagen pillen om ontsluiting te creëren. Helaas mocht het bij mij niet baten en kwam het niet op gang. Op dag 4 dus weer naar huis gegaan.
Deze week poging 2.
één maand geleden
Ik heb donderdag 21:00 de ballon gekregen
In de nacht begonnen krampen/voorweeen.
Vrijdag hele dag tabletten misoprostol gekregen, voorweeen werden intenser en rond de avond bijna ondragelijk. Rond middernacht hebben ze de ballon leeggelaten en verwijderd. Toen had ik 3-4 cm.
Zaterdagochtend 10:00 is ze geboren!
één maand geleden
Ik heb vandaag mijn ballon gekregen met 1 cm ontsluiting! Direct na het zetten heb ik heftige krampen gehad die eigenlijk continu varieerde qua hevigheid, maar wel echt continu aanwezig… Bij thuiskomst (ongeveer 1 uur na het zetten) gelijk naar bed gegaan met 2 paracetamolletjes, toen die eenmaal inwerkte ben ik in slaap gesukkeld. Nu af en toe wat krampen maar gelukkig niet meer continu! Ben benieuwd wat de avond/nacht mij gaat brengen 🤭.
één maand geleden
Reactie op Loesje678
Omg wat een vervelende ervaring zeg, wel fijn dat het ballonnetje hielp voo ...
Ja ik heb er weinig van gemerkt wat menstruatie achtig krampen maar het had wel gedaan wat het moest doen! Ja gelukkig gaat het nu gewoon allemaal goed met ons en genieten we lekker van ons meisje.
Al zijn de gebroken nachten ook wel een dingetje en vooral als mevrouw overdag ook besluit wakker te blijven wanneer je wil slapen😅🤣
één maand geleden
Wij hadden 3 week geleden een ballonnetje met 38 weken. In de avond om 19:30 gekregen en doordat mijn bloeddruk hoger was moesten we al blijven. Maar van het zetten van het ballonnetje niks gevoeld! Was snel klaar. De volgende ochtend om 06:30 had ik al 4 cm ontsluiting en de weeënopwekkers werden opgestart. Dit deed niet zoveel, hoe veel ze hem ook verhoogden. Toen besloten we toch mijn vliezen te breken om 12:00 en toen begonnen de weeën snel! In de avond om 21:00 uur had ik 10 cm ontsluiting en konden we ervoor gaan.
Uiteindelijk is ze geboren met een spoed keizersnede door een andere complicatie maar het ballontje was verder prima en heb het zetten en de nacht met ballontje ook niet als vervelend ervaren. Heel veel succes alvast! 🍀
één maand geleden
Ik heb 2 oktober om 10:00 ballon gekregen, maar er gebeurde niks.. 3 oktober moest ik om 06.45 in het ziekenhuis zijn om 10.00 mijn vliezen gebroken en de ballon eruit gehaald. opwekkers gekregen.
Op 4 oktober 05:49 is de kleine man met een keizersnede geboren 🩵
één maand geleden
Vorige week zondag is er een ballonetje om 13:00 geplaatst. Ik had toen 1cm ontsluiting. Na het plaatsen kreeg ik gelijk krampen maar ik mocht naar huis. Om 18:45 zelfde avond viel het ballonetje eruit. Volgende ochtend om 09:00 zijn mijn vliezen gebroken en om 12 uur na wat weeenopwekkers kreeg ik goede weeen. Om 14;47 is onze zoon toen geboren na 5 minuten persen. Dit was wel mijn 3e kindje. De 2e kwam ook heel snel!
één maand geleden
Bij mij werd hij rond 15.00u in middag geplaatst, had toen 1cm. ‘s ochtends om 6.00 viel hij eruit en had ik 3a4 cm. Ben in die tussentijd thuis geweest. Weinig van gemerkt. Uiteindelijk is om 16.45u ons meisje geboren 🥹 ik vond de weeën na de opwekkers wel intens. Maar godzijdank was daar de ruggenprik. Al bij al kijk ik er fijn op terug 🥰
één maand geleden
Bij mij hebben ze op woensdag 9 oktober om 10:00 de ballon geplaatst, ik had 0.5 cm ontsluiting. Toen naar huis gegaan en om 14:00 ‘s middags kreeg ik krampen en lichte weeën. In de nacht weeen gehad (niet elke 5 min) en om 03:30 viel de ballon eruit tijdens het plassen. Weeen werden wat heftiger en ik mocht om half 5 naar het ziekenhuis. Ik had 3cm ontsluiting en ze adviseerde me medicatie te nemen omdat de weeën elke 5 minuten kwamen maar geen effect gaf. Na 1 pilletje werden de weeen heviger maar ontsluiting bleef hetzelfde. Om 12:15 vliezen gebroken en toen heeft het allemaal nog best lang geduurd doordat mijn ontsluiting maar bleef hangen op 3/4 cm. Uiteindelijk ruggenprik + weeenopwekkers en lang wachten is onze zoon op 10-10 om 22:03 geboren met vacuüm en knip. Niet de allerbeste ervaring maar ik had zwangerschapsdiabetes en spoot insuline waardoor ik met 38+5 ingeleid moest worden…